Festileaks Festival Draft VIII

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.723
2.290
De volgende naam is James Holden & The Animal Spirits! Live improvisaties op het snijvlak van elektronische en jazz muziek. Altijd spannend, altijd verrassend en een waardige afsluiter van de Tent Stage op vrijdagavond.



Vrijdag
Rosalía
Carly Rae Jepsen | Cat Power | Fever Ray | Grouper | James Holden & The Animal Spirits | Osees

Zaterdag
Iggy Pop | Patti Smith |
Death Grips | Injury Reserve | Swans

Zondag
LCD Soundsystem
At the Drive-In | Godspeed You! Black Emperor | Phoenix

@Paddy @Yannick
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en theblackmadness

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.723
2.290
Wel op het punt gekomen dat ik in complete paranoia modus ziet over welke namen jullie af gaan pakken, niet wetende wat te prioriteren. Afwisselend de namen kiezend die ik als eerste zie vertrekken en die ik perse wil hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Thisso

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
I'm tired of being what you want me to be
Feeling so faithless, lost under the surface
Don't know what you're expecting of me
Put under the pressure of walking in your shoes…

911DF7A2-8C20-4240-B35E-9F114DECD080.jpeg


Lang getwijfeld over deze naam. Vlak voor zijn dood nog zien spelen op RW17 en dat heeft bij mij nog steeds impact.

B6F1CD69-6920-4598-805E-B2DA64EE2D6A.jpeg

Linkin Park
😢


@Yannick
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.924
Wel op het punt gekomen dat ik in complete paranoia modus ziet over welke namen jullie af gaan pakken, niet wetende wat te prioriteren. Afwisselend de namen kiezend die ik als eerste zie vertrekken en die ik perse wil hebben.
Ik heb gisteren een stukje geschreven voor mijn aankondiging en daar staat echt precies hetzelfde in!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
mdou-moctar-1519922439.8.2560x1440.jpg


Weggeblazen toen ik ze deze zomer was, reden genoeg om ze ook op mijn festival te boeken: Mdou Moctar.

@Koekdoos
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Sorry jongens, als het nog eens aan mij is (dat zal snel zo zijn), doe ik er meteen twee. 😅
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
I'm tired of being what you want me to be
Feeling so faithless, lost under the surface
Don't know what you're expecting of me
Put under the pressure of walking in your shoes…

Bekijk bijlage 2494


Lang getwijfeld over deze naam. Vlak voor zijn dood nog zien spelen op RW17 en dat heeft bij mij nog steeds impact.

Bekijk bijlage 2495

Linkin Park
😢


@Yannick
Twijfelde er ook erg over. Heb het zelfde gevoel over die show. Een jeugdheld en dan één van zijn laatste shows mogen zien. HEt nieuws van zijn dood enkele weken later maakte echt diepe impact.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.598
7.306
Nieuwe naam voor de Rollator Stage!
Na de Vikingen, de Mongolen en de Maori, nu ook de gemiddelde glamrocker uit de jaren 80.

Steel Panther

Gloryhole, Weenie Ride, een imitatie van Ozzy en meer!
Komt dat zien.


System of a Down
Parkway Drive - Disturbed - Amon Amarth - Dimmu Borgir
Alice in Chains - Gojira - Slash

King Buffalo - Electric Callboy
The Hu - Alien Weaponry


Rollator Stage
Europe - Def Leppard - Alice Cooper
Steel Panther

@RubenFrusciante en daarna @warriorandweirdo
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
De organisatie ziet de ene na de andere act geboekt worden en vervolgens zitten de boekers bij Roykes Festival met hun handen in het haar. Want hoe vang je de vrijgekomen spot op? Deze man heeft in ieder geval een stem waar je u tegen zegt. Hij ziet er angstaanjagend uit maar hij is gewoon een Human. Deze man raakt je diep in je ziel en daarmee krijg je kippenvel op je Skin. Rag’n’Bone Man.




@Lion
@wenteldave
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
756
1.554
7BFC215A-BC5E-4AD9-A6CA-6A1AF0419C86.jpeg
Op festivals staat deze band erom bekend de hits te spelen, en ze hebben veel hits! Meezingers van The Blue Album en Pinkerton (twee all-time classics) komen langs. Gewoon een fantastische festivalband.

De zondag van From The Lions Mouth wordt versterkt met de komst van de band rond Rivers Cuomo:
Weezer


John Fogerty
Fleet Foxes – Flaming Lips – Justice
Tropical Fuck Storm

Queens of the Stone Age
Kraftwerk – Slowdive
Guided by Voices – Weyes Blood

Foo Fighters
PJ Harvey – Weezer –Descendents
The Microphones – Protomartyr


Up Next:
@wenteldave@HollandiaFCB
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.924
Aankondiging Naam Zaterdag
De organisatie heeft het steeds lastiger met het kiezen van een naam omdat ze bang is dat er veel moois verloren kan gaan als we degene nu niet meteen presenteren. Wat een dilemma. Poeh. Helaas moet het gestaag verder en is er licht aan het eind van de tunnel. En wat voor een licht. We hebben het over één van de meest spannende namen in de hedendaagse jazz, al schuift hij de grens van het genre steeds verder op. De man met de met de meest elastische polsen op het Noordelijk Halfrond. Dat moet ook wel als drummer zijnde. Neem die polsen in combinatie met een lekkere groove, timing en onnavolgbaarheid en je weet dat er een geweldig optreden aan zit te komen. Deze is For My Ladies, Yussef Dayes!



Supersonic Lake IJssel Festival 2023 - Tot Nu Toe Aangekondigd
Vrijdag

Björk
Sharon van Etten | Mogwai | Perfume Genius | Black Midi
Zaterdag
Maxwell | BadBadNotGood | Turnstile | Lianne La Havas | Yussef Dayes | Arooj Aftab (Curator)
Zondag
Nine Inch Nails
Max Richter | Charlotte Gainsbourg | Nathy Peluso | Yves Tumor

@HollandiaFCB > @theblackmadness
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.529
4.405
Ze deden op GMM de Jupiler stage overstromen met publiek. Ze krijgen de kans om een show te geven waar al het publiek dat hen wil zien, dit daadwerkelijk kan doen. Ze krijgen dus een mooie spot op ons grootste podium. Met wat er allemaal uit de strot van deze krachtige frontvrouw komt is dat ook niet meer dan normaal. Slava Ukraini: Jinjer!

Mijn persoonlijke favoriet:
@Oasiss @Rikkie
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken