Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

Uiteraard niet meer dan normaal dat er een paar flinke meezingers op een festivals gespeeld worden. En nu horen we jullie denken "aha! ik weet wat ze gaan boeken". Juist gedacht. Uit Noorwegen:

a-ha

Tot nu toe aangekondigd:
Harry Styles 🇬🇧 - Bryan Adams 🇨🇦
Ghost 🇸🇪 - Volbeat 🇩🇰 - Enrique Iglesias 🇪🇸
Andrea Bocelli 🇮🇹 - Ramin Djawadi 🇩🇪 - Joe Hisaishi 🇯🇵
a-ha 🇳🇴 - Airbourne 🇦🇺
Brutus 🇧🇪 - Froukje 🇳🇱 - Myrath 🇹🇳 - Kalush Orchestra 🇺🇦 - Daði Freyr 🇮🇸
Disclaimer: aan de positie van namen kunnen geen rechten worden ontleend

@MadMandra27 en daarna @Timmetje
Wordt ik overgeslagen omdat je bang bent voor mijn aankondigingen ;)?

Wegens heel mooie keuzes van de andere organisaties (Die Antwoord, Rema en Agnes Obel) mocht het team achter de MadMandra Meeting terug aan de tekentafel gaan zitten. Helemaal eruit zijn we nog niet, maar wel meer dan overtuigd over volgende aankondiging voor de vrijdag in de Hip Hop Hole. Zo zijn we heel trots om nu de Congolees Gandhi Bilel Djuna aan te mogen kondigen. Doet niet meteen een belletje rinkelen? Toch wel hoor. Dames en heren, (Maître) Gims.

Next: @Brian, @Timmetje

maxresdefault.jpg

Oranssi Pazuzu (FI).

@Koekdoos > @MadMandra27
Net dit voor het eerst geluisterd omdat het plaatje mij wel aansprak. Vette ontdekking, thanks!

• Wow
Waarderingen: wenteldave
Wij volgen het voorbeeld van Teun en kondigen ook onze eerste Ierse band aan. Uit Dundalk: Just Mustard!

@Martijn
@jonasvh

Reeds aangekondigd voor Cabin In The Woods 2023 zijn: Adele (🇬🇧), Fiona Apple (🇺🇸), Sigrid (🇳🇴), Nightwish (🇫🇮), Black Midi, New Road (🇬🇧), Angélique Kidjo (🇧🇯), Carly Rae Jepsen (🇨🇦), Courtney Barnett (🇦🇺), Rina Sawayama (🇯🇵), Hania Rani (🇵🇱), Alice Phoebe Lou (🇿🇦), Just Mustard (🇮🇪), Beabadoobee (🇵🇭), Pussy Riot (🇷🇺) & Girl Scout (🇸🇪)

Waar de organisatie van New Horizons graag een volgende Ierse band had aangekondigd, wordt de aandacht verplaatst naar het land van de rijzende zon. Deze muzikale duizendpoot brak door bij het internationale publiek met zijn muziek voor de Olympische spelen van Barcelona, en tekende voor de soundtrack van the Revenant. Het openingsconcert op de afsluitende dag wordt verzorgd door Ryuichi Sakamoto.

@jonasvh -> @marshwallowz

• Leuk
Waarderingen: Lion en Yannick
Als eerste naam vandaag hebben we een Turks trio dat een soort van dansbare psychedelische synthpop maakt, het wordt in ieder geval een groot feest! Welkom Lalalar!

• Leuk
Waarderingen: Yannick
En als 2e naam vandaag een van de meest veelbelovende artiesten van de afgelopen paar jaar, geboren in Ghana: Genesis Owusu! In 2021 bracht hij zijn briljante debuutalbum Smiling With No Teeth uit met een soort mix van hip hop, punk en soul wat perfect bleek te werken. We hopen op nog meer mooie muziek dit jaar maar in ieder geval zal hij optreden op ons festival!

@jonasvh -> @Martijn

Users who are viewing this thread