Festileaks Draft XVIII: draft of the future

Heeft iedereen intussen al zijn headliners aangekondigd eigenlijk?

Ik probeer het in de gaten te houden, maar ik in ieder geval niet.

bovenste drie namen per dag:
Iggy Pop > dEUS > ???
??? > Camila Cabello > ???
??? > Ghost (headliner) > The Prodigy

Heeft iedereen intussen al zijn headliners aangekondigd eigenlijk?

Als mijn onderzoek een beetje correct is uitgevoerd, dan kunnen er nog maximaal 11 headliners aangekondigd worden. Dat is als je alle aangekondigde co-headliners zoveel mogelijk op dezelfde dag programeert. Sommige co-heads hebben specifiek erbij een vermelding dat ze de afsluiter zijn met dan een sub als de andere grote naam etc, dat heb ik voor zover ik kon vinden verwerkt.

En dan kom je op max 11 headliners uit. (Martijn 2x en ik 2x zoals aangegeven zijn er alvast 4 van de 11, de overige 7 houden we maar spannend, dat ze op elk moment kunnen verschijnen?)

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Ik probeer het in de gaten te houden, maar ik in ieder geval niet.

bovenste drie namen per dag:
Iggy Pop > dEUS > ???
??? > Camila Cabello > ???
??? > Ghost (headliner) > The Prodigy
dEUS is een vrij kleine sub voor Pinkpop. En Iggy is veel groter dan dEUS dus het is wat gek om die daarvoor te zetten. Of zie ik dat verkeerd?

En als Prodigy afsluit zijn zij technisch headliner want Ghost (als act daarvoor) staat dan op Noord. Het is voor Pinkpop een wat vreemde timetable haha.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
dEUS is een vrij kleine sub voor Pinkpop. En Iggy is veel groter dan dEUS dus het is wat gek om die daarvoor te zetten. Of zie ik dat verkeerd?

En als Prodigy afsluit zijn zij technisch headliner want Ghost (als act daarvoor) staat dan op Noord. Het is voor Pinkpop een wat vreemde timetable haha.

dEUS had als eis dat ze sub moeten zijn, dus die moest daar wel. Ghost staat bij mij alsnog op de south stage met het langste tijdslot van de dag.

Pinkpop in de huidige vorm werkt niet goed meer, dus je moet revolutionair zijn! En fijn dat de organisatie daarin meewerkt!

dEUS had als eis dat ze sub moeten zijn, dus die moest daar wel. Ghost staat bij mij alsnog op de south stage met het langste tijdslot van de dag.

Pinkpop in de huidige vorm werkt niet goed meer, dus je moet revolutionair zijn! En fijn dat de organisatie daarin meewerkt!
Dan eindigt als ik je goed begrijp je festivaldag met Ghost dus niet op Zuid maar op Noord?

De eis dat dEUS sub moet zijn is wat onlogisch, maar dan volg ik de keuze wel.

dEUS is op een festival als Rock Werchter minstens een sub, op Pinkpop weet ik dat niet zo goed. Maar denk dat die wel iets lager zouden staan. Vandaar de eis.

Dan eindigt als ik je goed begrijp je festivaldag met Ghost dus niet op Zuid maar op Noord?

De eis dat dEUS sub moet zijn is wat onlogisch, maar dan volg ik de keuze wel.

Ghost speelt momenteel van 20:55 tot 22:40 (1u45) op Zuid en dan daarna nog een set van 1u15 tot middernacht van The Prodigy op Noord.
Uiteindelijk mag iedereen voor zichzelf bepalen wie ze dan op papier de headliner vinden, maar ons marketingbureau heeft de opdracht gekregen om Ghost neer te zetten als absolute headliner van de dag, dat was onderdeel van de onderhandelingen met het bandmanagement :p

Edit: waarbij het speltechnisch uiteindelijk allemaal niks uitmaakt, want de een moet afsluiten en de ander moet co-headline zijn, en dat doen ze beiden in elke vorm dat je ze neerzet op die laatste dag.

dEUS is op een festival als Rock Werchter minstens een sub, op Pinkpop weet ik dat niet zo goed. Maar denk dat die wel iets lager zouden staan. Vandaar de eis.

Ik verwacht inderdaad dat ze nooit op Pinkpop sub gaan zijn, maar op deze dag wil ik nog een headliner van minimale waarde 2 miljoen gaan zetten, dus dan zit je met een grote duurdere naam en twee kleinere namen ervoor (Iggy en dEUS). Ik vond het wel een mooie en goedkope naam om neer te zetten die juist misschien wat Belgisch volk naar de weide kan trekken!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Yannick
Goh ja dEUS stond de laatste keer gewoon in de Barn en sloten die niet eens af. Laten we zeggen dat ze binnen 5 jaar de legende status officieel hebben bereikt en met hun afscheidstour weer wat hoger op de line-ups komen ;)

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Beetje misschien als Kensington of Goldband (maar dan kwalitatief sterk)? In NL wel sub of erg hoog, maar in België lager?

Zoals Krezip absolute headliner is voor Pinkpop en op Rock Werchter de slope mag openen.

Zoiets zal het zijn, maar uiteindelijk geeft dat de draft natuurlijk nog een mooie extra lading. Er zijn al meerdere boekingen geweest waarbij men nog zei dat ze het wel voor RW vonden passen en niet op PP of andersom. Maar als ik uiteindelijk in de vrije keuze met Taylor Swift kom aanzetten, dan zal je niemand meer horen over sub dEUS op Pinkpop!

• Haha
Waarderingen: MadMandra27 en Oasiss
Zoiets zal het zijn, maar uiteindelijk geeft dat de draft natuurlijk nog een mooie extra lading. Er zijn al meerdere boekingen geweest waarbij men nog zei dat ze het wel voor RW vonden passen en niet op PP of andersom. Maar als ik uiteindelijk in de vrije keuze met Taylor Swift kom aanzetten, dan zal je niemand meer horen over sub dEUS op Pinkpop!
Zou wel Pinkpop ten voeten uit zijn, veld vol Swifties dat kennismaakt met dEUS

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread