Concerti, een app voor al je concerten en festivals

Maxbrm

Playlistbediener
16 apr 2026
6
8
He allemaal,

Ik heb de afgelopen maanden als hobbyproject een app gebouwd voor iedereen die het overzicht wil houden over de Nederlandse live muziek/festivalscene.
Concerti heet de app en het idee is simpel: je volgt artiesten die je wil volgen en zodra er een nieuwe show wordt aangekondigd krijg je een melding. Geen gedoe met tien verschillende nieuwsbrieven of Instagram posts die je mist. Gewoon een pushbericht op je telefoon, met direct alle info en de ingang naar de verkoper.

Daarnaast ben ik bezig om festival blokkenschema's in de app te zetten. Vooral handig voor festivals die niet hun eigen app hebben, zodat je makkelijk kunt zien wat wanneer en waar speelt. Het blokkenschema van Rock Werchter zit er bijv. volledig in.

De app is gratis en er zitten geen advertenties in. Zoals gezegd gewoon een hobbyproject, gemaakt door iemand die zelf veel te veel geld uitgeeft aan concerten/festivals maar toch net te vaak te laat is voor een grote show en dan moet hopen op Ticketswap.

iPhone gebruikers kunnen 'm hier downloaden: https://apps.apple.com/nl/app/concerti/id6760658666
Android gebruikers; de app zit nog in de testfase daar. Stuur me een DM met je e-mailadres dan zet ik je op de lijst, kun je 'm meteen uitproberen.

En dan het belangrijkste: ik ben op zoek naar feedback. Wat vinden jullie ervan? Wat kan beter? Mis je een venue, artiest of festival? Alles is welkom — het is nog volop in ontwikkeling en input van mensen die er echt verstand van hebben is goud waard.

Cheers!

Max

Bijlagen

• IMG_0176.png
    IMG_0176.png
    372,9 KB · Weergaven: 32
  • IMG_0177.png
    IMG_0177.png
    189,9 KB · Weergaven: 31
Cool! Een browserversie (bij voorkeur Firefox) zou ik ook leuk vinden. :)

@timv Daar waren we mee bezig en toevallig is die vandaag live gegaan :) https://concerti.nl/ De focus ligt nu nog bewust wat meer op de festivals, later gaan er ook zeker meer artiesten, venues en shows in komen die ook in de app zitten!

Nice! Songkick laat het de laatste tijd een beetje afweten (Melkweg en Paradiso vertikken het om daar nog concerten up te loaden, om de één of andere reden), en bovendien is het gekocht door een onnozel AI-muziekplatform (oh, misschien daarom).

Users who are viewing this thread