Best Kept Secret 2026

Is Marina transfoob dan? Schijnt een vereiste te zijn daar. Marina is helaas al teveel kwaliteit voor Milkshake, die boeken Azeala Banks, Loreen, Chipz of zelfs iemand van Echte Meisjes Uit De Jungle...

On topic: Ik vind The Cure echt zó logisch op BKS. Voelt zoals de boeking van Radiohead in 2017. Lijkt me sowieso geen band voor Dtrh of Lowlands omdat dit echt een dagkaartentrekker is, en Pinkpop trekt doorgaans vooral fans van rockbands uit vergane glorie, en dat is the Cure nou nét niet. Een van de weinige bands waar gen-z'ers zich nog wel eens mee willen profileren (én terecht).

The xx en Gorillaz voelen ook heel logisch, al passen die natuurlijk ook perfect op Dtrh en Lowlands.
The Cure is anno '26 echt niet meer haalbaar voor BKS. Gorillaz lijkt mij echt voor DTHR. Van de namen van Primavera lijkt the XX mij voor BKS de meest haalbare en ook daarbij is het de vraag of die niet al door Mojo is weggekaapt.

Vind het verder dit jaar lastig om in te schatten welke ONE-afsluiters we kunnen verwachten.

Ik ga er van uit dat we toch minstens 1 headliner uit onderstaand lijstje mogen verwachten. (De ene al wat realistischer dan de andere, maar hoop doet leven):

Beach House
Ben Howard
Bicep
Big Thief
Cigarettes After Sex
David Byrne
FKA Twigs
Fontaines DC
HAIM
IDLES
King Gizzard
Little Simz
Lorde
Massive Attack
Nine Inch Nails / Nine Inch Noize
Phoebe Bridgers
Pixies
Pulp
Radiohead
Tame Impala
The Cure
The War on Drugs
The XX
TURNSTILE
Underworld
Vampire Weekend

• Geweldig
Waarderingen: Ferraroo
Beetje vreemde opmerking in relatie tot Marina. Niks ten nadele van Marina overigens, ik vind haar wel tof. Alleen weet ik niet of BKS de beste plek is.
Sorry, denk dat je de rel gemist hebt. Was afgelopen jaar een enorme rel rondom de boeking van Azalea Banks op Milkshake, een notoire trans- en homofoob. Was zeker geen sneer naar Marina.

Ik ga er van uit dat we toch minstens 1 headliner uit onderstaand lijstje mogen verwachten. (De ene al wat realistischer dan de andere, maar hoop doet leven):

Beach House
Ben Howard
Bicep
Big Thief
Cigarettes After Sex
David Byrne
FKA Twigs
Fontaines DC
HAIM
IDLES
King Gizzard
Little Simz
Lorde
Massive Attack
Nine Inch Nails / Nine Inch Noize
Phoebe Bridgers
Pixies
Pulp
Radiohead
Tame Impala
The Cure
The War on Drugs
The XX
TURNSTILE
Underworld
Vampire Weekend
Met zoveel kogels raak je vanzelf een keertje ;)

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Met zoveel kogels raak je vanzelf een keertje ;)
Was eerder bedoeld als opsomming van wat hier de afgelopen maanden vernoemd is geweest en/of tourt volgende zomer hoor ;).

Als ik zelf een gokje moet wagen zet ik mijn geld in op The XX, Big Thief, Wolf Alice, Ethel Cain, Father John Misty en nog iets dansbaars bovenaan de lineup.

Laatst bewerkt:
Van de namen van Primavera lijkt the XX mij voor BKS de meest haalbare en ook daarbij is het de vraag of die niet al door Mojo is weggekaapt.
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat mojo the XX laat lopen. Passen echt perfect op zowel DTRH als Lowlands.

Was eerder bedoeld als opsomming van wat hier de afgelopen maanden vernoemd is geweest en/of tourt volgende zomer hoor ;).

Als ik zelf een gokje moet wagen zet ik mijn geld in op The XX, Big Thief, Wolf Alice, Ethel Cain, Father John Misty en nog iets dansbaars bovenaan de lineup.
Big Thief gaat niet lukken hoor. Die staan op 14 juni in Italië en zijn al aangekondigd voor Primavera Sound Barcelona en zullen waarschijnlijk ook op Primavera Porto staan.

• Verdrietig
Waarderingen: dfrvanloon en submarine
Als ik de verwachtingen hier lees, dan gaan jullie weer keihard teleurgesteld worden...
Het is letterlijk al jaren armoe troef qua headliners op vrijwel alle Nederlandse majors, en dan zou BKS nu ineens met The Cure, The xx, MBV en David Byrne uit de hoge hoed komen? Mind you dat de headliners dit jaar Eefje de Visser, Soulwax en Michael Kiwanuka waren.. Maak je nou toch een keer geen illusies mensen...

Als ik de verwachtingen hier lees, dan gaan jullie weer keihard teleurgesteld worden...
Het is letterlijk al jaren armoe troef qua headliners op vrijwel alle Nederlandse majors, en dan zou BKS nu ineens met The Cure, The xx, MBV en David Byrne uit de hoge hoed komen? Mind you dat de headliners dit jaar Eefje de Visser, Soulwax en Michael Kiwanuka waren.. Maak je nou toch een keer geen illusies mensen...
IMG_7485.jpeg

Ik denk ook dat de kans op The XX groot is. Zie Pinkpop deze niet willen wegens ‘te moeilijk’, terwijl ze dat met The Cure wel gaan ‘aandurven’ wegens de status die de band heeft. Verder verwacht ik ook Ethel Cain om deze reden. Gorillaz en Little Simz zou kunnen, maar weet niet hoe het met hun tourschema’s zit

Geldt dat niet voor elke thread in deze periode ;-)

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
The Cure is inderdaad echt niet haalbaar voor BKS.
Die andere 3 namen zitten zo in het DNA van dit festival dat je toch zou mogen verwachten dat er in ieder geval een daarvan op BKS staat. Ook omdat geen van die namen nou perse veel groter is dan een Justice, PJ Harvey of Aphex Twin.

• Leuk
Waarderingen: koekebakker en breadant
Ik denk ook dat de kans op The XX groot is. Zie Pinkpop deze niet willen wegens ‘te moeilijk’, terwijl ze dat met The Cure wel gaan ‘aandurven’ wegens de status die de band heeft. Verder verwacht ik ook Ethel Cain om deze reden. Gorillaz en Little Simz zou kunnen, maar weet niet hoe het met hun tourschema’s zit
Ik kan me niet voorstellen dat Mojo Gorillaz en Simz laten lopen; dat zijn echt namen voor DTRH.
Ethel Cain staat 13/6 in Luxemburg en staat in het festivalroster van Friendly Fire; moet raar lopen als die er niet staat.

Ik kan me niet voorstellen dat Mojo Gorillaz en Simz laten lopen; dat zijn echt namen voor DTRH.
Ethel Cain staat 13/6 in Luxemburg en staat in het festivalroster van Friendly Fire; moet raar lopen als die er niet staat.
DTRH bestaat idd ook nog in Nederland, vergeet dat soms als Belg 🤣

• Haha
Waarderingen: Processierups
Hmm als Gorillaz en Simz naar DTRH komen ga ik misschien DTRH nog wel eens overwegen... Niet de beste ervaringen mee gehad qua sfeer in 2024.

Big Thief gaat niet lukken hoor. Die staan op 14 juni in Italië en zijn al aangekondigd voor Primavera Sound Barcelona en zullen waarschijnlijk ook op Primavera Porto staan.
Denk dat je gelijk hebt en hadden ze ook geen grotere zaalshow eerder in het jaar? Wel weer jammer want Big Thief leek op voorhand een haalbare headliner voor BKS 'nieuwe stijl'. Pleit wel voor de opmerking van JamesV om de verwachtingen flink te temperen al ga ik toch weer teleurgesteld zijn als MBV er uiteindelijk toch niet staat.

Ethel Cain op 16 juni in Hamburg, dus zal dan op 14 of 15 juni wel echt op BKS moeten staan.

Vampire Weekend zie ik in veel fora verschijnen, maar die zijn de tour rond het laatste album aan het afronden. Dus ik verwacht ze zeker niet meer in Europa.

Users who are viewing this thread