Festileaks Draft XXI: Live Aid anno 2026

Het is inderdaad een grijs gebied, maar vind het antwoord van Paddy ook wel goed.

Daarom mijn voorstel om het wat beperkt toe te laten. De groep moet wel echt hebben opgetreden (zodat het niet totaal willekeurig is) en laten we het beperken tot maximaal 1 act van dit type per festival, zodat het nog wat overzichtelijk blijft wat waar staat (en de bestaande tribute en goede doelen concerten hebben inderdaad wel supergroepen gehad, maar zijn toch voor het meerendeel gewoon de normale bands, zie ook een Back To The Beginning afgelopen jaar).

Dus:
- max 1 supergroep per festival
- gebaseerd op een echt optreden

Bij won dus Axl + Elton, die samen bij het Freddie tribute concert hebben opgetreden (en volgens AI datzelfde jaar nog eens bij MTV awards, maar heb t niet gefactcheckt). Brian May was daar ook bij, en de rest accepteren we dan gewoon als flavour-text.

(knap hoe men toch altijd een grijs gebied weet te vinden wel)

Edit: en aangezien dit toch al een enorme fantasie versie binnen de drafts is met geen eis van realistisch, is het ook niet het ergste, lijkt me.
Mumford & Sons x Pomelien Thijs here we go!

Jokes aside, is wel een leuk idee (zeker voor deze draft), weet wel niet of ik er gerbuik van ga kunnen maken

@won666 kan je de geboekte namen altijd even duidelijk in het vet zetten aub? :D Het was een zoektocht om te zien dat ik niet boekte wat al geboekt was en had erg weinig tijd om hele teksten te lezen :D.

Ik heb gepost om 23 h 27. Daar 33
@won666 kan je de geboekte namen altijd even duidelijk in het vet zetten aub? :D Het was een zoektocht om te zien dat ik niet boekte wat al geboekt was en had erg weinig tijd om hele teksten te lezen :D.
Oké zal het volgende keer kort en krachtig bij de tagpost nog even vermelden

Morgen ben ik weer in de gelegenheid mijn canvas creaties te delen; voor nu door met de meest dubieuze lineup ooit

Marco Borsato

Oh, en nog een voordeel. Ik hoor vaak dat men bij optredens met afgrijzen kijkt naar alle mobieltjes in de lucht. Goed nieuws, op ons pittoresk onderkomen in Vught zal het geheel telefoonvrij zijn (behalve Ridouan, die moet af en toe Inez bellen..).

• Haha
Waarderingen: BlackwaterPark en AngieH
Morgen ben ik weer in de gelegenheid mijn canvas creaties te delen; voor nu door met de meest dubieuze lineup ooit

Marco Borsato

Oh, en nog een voordeel. Ik hoor vaak dat men bij optredens met afgrijzen kijkt naar alle mobieltjes in de lucht. Goed nieuws, op ons pittoresk onderkomen in Vught zal het geheel telefoonvrij zijn (behalve Ridouan, die moet af en toe Inez bellen..).
zijn opblaaskrokodillen wel toegestaan of richt je je meer op het krentenbolminnende ANWB-publiek?

(Edit: er was een langdurige discussie in het BKS topic, waar iemand bezoekers steeds als ANWB-krentenbollenstelletjes afschilderde, waar DTRH vrijer is en je daar gewoon op je opblaaskrokodil kunt chillen)

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: BeWario
IMG_7645.jpeg

S10 heeft openlijk verteld over een suïcidepoging als tiener, haar opname in een psychiatrische instelling en suïcidale gedachten. Die ervaringen vormen de basis van haar vroege werk, zoals Antipsychotica en Lithium. Deze Nederlandse naam kon dus absoluut niet ontbreken op dit dagfestival voor het goede doel en wie weet kruipt ze later de dag nogmaals op het podium bij OATW 👀

Next: @luluasas @Martijn

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Geen Pokerface te bekennen want iedereen gaat uit z'n dak!

Lady Gaga gaat geld ophalen voor haar goede doel: Born This Way Foundation dat geld ophaalt voor mentaal welzijn van jongeren!

ChatGPT Image 9 jul 2026, 15_31_47 (1).png

@Martijn
@Timmetje

zijn opblaaskrokodillen wel toegestaan of richt je je meer op het krentenbolminnende ANWB-publiek?

(Edit: er was een langdurige discussie in het BKS topic, waar iemand bezoekers steeds als ANWB-krentenbollenstelletjes afschilderde, waar DTRH vrijer is en je daar gewoon op je opblaaskrokodil kunt chillen)
Lastig, er geldt een vrij sobere keuken op het festival, dus krentenbollen zijn misschien te luxe. Een krokodil zou misschien meer passend zijn; misschien ook ter voorkoming dat artiesten het terrein verlaten.

Iets om over na te denken!

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Lastig, er geldt een vrij sobere keuken op het festival, dus krentenbollen zijn misschien te luxe. Een krokodil zou misschien meer passend zijn; misschien ook ter voorkoming dat artiesten het terrein verlaten.

Iets om over na te denken!
Ik neem aan dat bier gooien een must is?

Users who are viewing this thread