Graspop 2026: de beste optredens volgens het forum

I saw 33 Shows this weekend. New record for me. The most of them where really exciting.

The decission of the top 10 was very hard.

1: The Offspring
2: Avatar
3: Bring me the Horizon
4: Carpenter Brut
5: Electric Callboy
6: Alter Bridge
7: Within Temptation
8: Three Days Grace
9: Wargasm
10: Feuerschwanz

Close to the top 10: Breaking Benjamin and Wind Rose.

And Limp Bizkit if they play their set without the annoying breaks and the same Song 2 times. Their setlist fits into a 55 min set.
 
1. Cult of Luna (gvd wat strak)
2. Death to All (open mond staan luisteren en kijken)
3. the Gathering (m'n allereerste metalconcert was van TG, direct ook maar kaarten gekocht voor de Afas)
4. Kanonenfieber (met een iets beter geluid waren ze in de top 3 gekomen)
5. Within Temptation (wij zaten onwijs te klieren door vals mee te zingen, maar we vielen een voor een stil door hoe strak de band speelde en hoe prachtig Sharon zong. Petje af!)
6. Gatecreeper (extra punten voor de kermistoeter die er tussendoorkwam, waarna een circlepit volgde; erg amusant),
7. Avatar (vette show)
8. Gaerea (met beter geluid waren ze hoger geëindigd)
9. Harakiri for the Sky
10. Kadavar

Tegenvallers, vooraf in de top 10 verwacht:
- Venom (rommelig, afsluiting met Nergal?)
- Rivers of Nihil (op plaat erg leuk, live vond ik de sax vooral klinken als muzikale omlijsting van een romantische scene in een film)
 
Veel goede optredens gezien die mij om het even zijn. Top 3 is duidelijk. Nummer 1 is onbetwist.

1. Death To All
2. Mastodon
3. Sólstafir
4. Wolves in the Throne Room
5. Anthrax
6. Cradle of Filth
7. Moonspell
8. Corrosion of Conformity
9. Cult of Luna
10. Sabaton
 
Intussen ook wat gekeken van Within Temptation via de opnames van Vrt. Man man man. Als ik daar had bijgestaan had het misschien wel voor mij topoptreden van het weekend geweest. Zo strak, en Sharon nog steeds zo goed bij stem :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread