Live is Live 2026

Ik vond het weer een mooie dag, maar er zijn echt bepaalde dingen aan het festival die me zo hard storen, dat ik er nooit een ticket voor zou kopen.
Het grootste: het voorvak. Dat ding was half leeg en net daarachter stond iedereen als sardienen op elkaar. Gelukkig was Nick Cave fenomenaal!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Ik vond het weer een mooie dag, maar er zijn echt bepaalde dingen aan het festival die me zo hard storen, dat ik er nooit een ticket voor zou kopen.
Het grootste: het voorvak. Dat ding was half leeg en net daarachter stond iedereen als sardienen op elkaar. Gelukkig was Nick Cave fenomenaal!
Dan mag je redelijk wat festivals en concerten schrappen.

Mensen die ervaring hebben met het Park & Bike ticket? Wij hebben gisteren 2 fietsen gehuurd incl parking ticket voor vanavond. Is dit een beetje goed geregeld?

Ja het relaxte gevoel wat ik in de middag had toen ik lekker van een cidertje zat te genieten op een bankje aan de vijver is in de loop van de dag ook wel weer deels verdwenen. Zelfs bij Nick Cave was het links vooraan net buiten het voorvak amper te doen qua praters (of zeg maar gerust schreeuwers). Diverse malen verhuisd van plek, maar nooit met het gewenste effect. Wellicht is het alternatief om je wat meer naar het midden te bewegen, maar daar stond men als sardientjes in blik. Dat vind ik ook niet bepaald relaxed.

Maar goed, anderzijds was Nick Cave inderdaad wel echt fenomenaal goed en heb ik daar zeer van kunnen genieten! Gebeurt me niet al te vaak dat ik een show van 2,5 uur bijwoon waarbij ik alle nummers goed vind en geen enkel inkakmoment heb beleefd. Hoe die man zelf als een soort dirigent vlak voor of soms zelfs middenin het publiek de menigte bespeelt, waanzinnig. En dan de Bad Seeds erachter, wat een snaarstrak gezelschap is me dat! Eervolle vermelding voor de multi-instrumentalist Warren Ellis, die zowel qua sound als hoe hij in de show op gaat een attractie op zich is. Maar eigenlijk verdient een ieder van die band, inclusief het 4-koppige gospelkoor, een dik compliment.

Of ik nog eens naar Live is Live ga zal nu al helemaal afhangen van wie er komt. Bij een headliner met veel ingetogen stukken is de kans dat ik ga, ook al zou het weer gratis zijn, wel enorm afgenomen. Wat stevigere muziek waarbij de tetteraars wat minder invloed hebben op mijn concertbeleving zou nog wel te overwegen zijn.

En een volgende keer Nick Cave zal enkel in een voorvak zijn. Die paar tientjes extra zijn het me dan juist bij hem meer dan waard om onbezorgd meegenomen te worden in zijn wereld.

Laatst bewerkt:
Toch nog even los vermelden: Hollywood. Kwartier well spent. Beestig nummer. Ik was wat verdeeld over de lyrics op het doek soms (af en toe was dat wat knullig), maar hier werd je er wel door ingezogen.

Voor de rest misschien wel de meest uptempo show die ik ze ooit zag doen. Met de beste versie van Papa Won’t Leave You Henry. En dan is er nog Joy: je kon een speld horen vallen tijdens de verstilde stukken.

Johnny Marr trouwens een pak minder. Heel erg grote snel-mijn-liedjes-spelen-en-ophoepelen vibe. Dat was wel erg karig.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Toch nog even los vermelden: Hollywood. Kwartier well spent.
Pfoah, niet normaal mooi man! Daar waren mijn verwachtingen al sky high voor, maar die zijn helemaal ingelost en meer dan dat. Sowieso een blokje muziek dat kwalitatief lastig zal zijn om te worden overtroffen dit jaar met achtereenvolgens Papa Won't Leave You, Henry (idd zeer stevig), Red Right Hand, Jubilee Street, Hiding All Away overlopend in White Elephant, met een glansrol voor het gospelkoor en dan Hollywood als afsluiter.

Ik heb schrik dat er vandaag extra veel praters gaan zijn door de vele gratis tickets.

Rond 13u vertrekken we naar P+R Linkeroever, maar waarschijnlijk gaan we met het OV naar Antwerpen en komen we pas in de vroege terug. Doro is mijn ding niet, bij Testament gaat er enkel een beleefdheidsmoshpit zijn en Epica is ook mijn ding niet.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik heb schrik dat er vandaag extra veel praters gaan zijn door de vele gratis tickets.

Rond 13u vertrekken we naar P+R Linkeroever, maar waarschijnlijk gaan we met het OV naar Antwerpen en komen we pas in de vroege terug. Doro is mijn ding niet, bij Testament gaat er enkel een beleefdheidsmoshpit zijn en Epica is ook mijn ding niet.
Geen idee, is natuurlijk wel een maandag. Moeten mensen al iets meer moeite doen om na het werk nog maar daar te gaan en ze moeten dag erna werken.

Bij paradise city was het anderhalve euro die je kon omruilen, maar toen we dit wilden doen na de laatste set was het systeem van de kaskes zogezegd al afgesloten en konden ze geen geld meer op de bandjes zetten. Dus daar stonden honderden mensen met hun waardeloze bekers.

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
En voor zij die een impressie van Best Kept Secret wilden: die tonnen en zitplaatsen rond de vijver kwamen van daar, quasi alle foodtrucks waren dezelfde (kapsalon is de grote aanrader!) en zelfs de (nieuwe) betaalterminals waren hetzelfde.
Alleen het systeem met een gratis coin te beginnen, nemen ze wel niet over😅

• Leuk
Waarderingen: nikita
Geen idee, is natuurlijk wel een maandag. Moeten mensen al iets meer moeite doen om na het werk nog maar daar te gaan en ze moeten dag erna werken.
De wachttijd tot doro is extreem lang daar zie ik tegen op , onze bus zou arriveren rond 13u30, de sfeer zal bij maiden zeker goed zijn , ik verwacht hordes maiden fans in de front

De wachttijd tot doro is extreem lang daar zie ik tegen op , onze bus zou arriveren rond 13u30, de sfeer zal bij maiden zeker goed zijn , ik verwacht hordes maiden fans in de front
Dat laatste is een zekerheid. De die-hard fans spreken via de fanclub af. Daar kan je weinig tegen doen.

Wij zullen Doro en Testament laten voor wat het is. Eerst een beetje gaan fietsen in en rond Antwerpen. We gaan ten vroegste tegen 18u45 aankomen.

Denk dat veel mensen gewoon pas na hun werk gaan en eerste bands zo laten. Zal er waarschijnlijk ook pas tegen 18 a 19 zijn. Vrees dat eerste bands het met weinig volk zullen doen.

Users who are viewing this thread