Lowlands 2026

Wat zijn van de Pukkelpop line-up nog de grootste kanshebbers dat ze ook op Lowlands staan? Ik zie er zelf weinig tussen staan die ik echt mis op Lowlands, behalve de volgende namen: Apparat (al op DTRH), dEUS, the Hives, Wet Leg (al op PP).

Van Sziget mag er ook nog wel het één en ander ook naar Lowlands komen, Bring me the horizon (te groot), Biffy Clyro, Altin Gun, Antony Szmierek.
Voor de rest mis ik nog wel een beetje de rustige luistermuziek op LL, zoals een Spinvis, Tamino, AO, Dressed Like Boys.

• Geweldig
Waarderingen: degrotegeneraal
Het meest baal ik van Chat Pile, Deafheaven en Show Me the Body. Dat is inmiddels alleen allemaal niet meer realistisch. Verder hoop ik het meest op The Hives. Dat zou moeten passen, aangezien hun PKP-show op vrijdag is. Echter is die al zo lang geleden door PKP gedropt dat ik het niet meer zie gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Niet vergelijkbaar overall, maar qua nachtprogramma juist wel aardig overlap hoor. In publiek sowieso.
Zeker, overlap aanwezig voor de nacht en ook qua publiek. Alleen heel de opbouw naar de nacht toe is anders + er zijn 50.000 minder mensen op het terrein. Waar Wildeburg ook echt ingericht is op verdwalen/ronddwalen/ontdekken.

Op Lowlands is de nacht eigenlijk een relatief korte piek van 00.00 uur tot 05.00 uur op een een terrein waar je als technoliefhebber op 2 grote plekken terecht kan, waardoor de drukte heel gecentreerd is op hetzelfde moment. Wildeburg heeft veel meer stages gericht op een zelfde soort muziek + een veel langere doorloop.

Het verschil vind ik ook niet goed of fout, want ik vind juist het verschil tussen Lowlands en Wildeburg leuk om 2 verschillende type festivals te bezoeken. Maar ik denk niet dat het echt te vergelijken is.

Het meest baal ik van Chat Pile, Deafheaven en Show Me the Body. Dat is inmiddels alleen allemaal niet meer realistisch. Verder hoop ik het meest op The Hives. Dat zou moeten passen, aangezien hun PKP-show op vrijdag is. Echter is die al zo lang geleden door PKP gedropt dat ik het niet meer zie gebeuren.
Sluit me hierbij aan, wat hardere namen waren mooi geweest. Basement (lijkt me niet qua tourschema), Fiddlehead, Ronker, Shaking Hand (al op Misty Fields), Trash Talk (lijkt me net niet Lowlands achtig en al op Jera), Sprints.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Van Sziget mag er ook nog wel het één en ander ook naar Lowlands komen, Bring me the horizon (te groot), Biffy Clyro, Altin Gun, Antony Szmierek.
Voor de rest mis ik nog wel een beetje de rustige luistermuziek op LL, zoals een Spinvis, Tamino, AO, Dressed Like Boys.
Dressed like boys mag zeker doorkomen, tranen zelfs voor de stream op Werchter!

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Davidd
Moet eigenlijk zeggen dat de pareltjes van Pukkelpop ook wel door Lowlands geboekt zijn. Deftones en Djo zou tof zijn, maar onrealistisch. Verder zie ik alleen Wednesday erbij staan als mooie toevoeging.

Dressed like boys mag zeker doorkomen, tranen zelfs voor de stream op Werchter!
Ik heb ook wat traantjes gelaten op de vroege zondag van BKS.

Op BKS ook echt geweldig! Eén van de hoogtepunten van het weekend. Ben alleen bang dat ze daardoor ook uitgesloten zijn op Lowlands, omdat ze al op BKS stonden.
Haha weet ik, stond zelfs voor Ethel Cain op mijn top lijstje van de zondag meen ik, maar ik vind het een grotere prestatie om zelfs op de stream tranen te veroorzaken vandaar ;) 💕

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Maar nu we weer zo lekker aan het lullen zijn over dit heerlijke festival begint het wel echt weer te kriebelen. Vind het ook wel mooi dat we straks misschien met 50k liefhebbers zijn. Ik heb al veel moois mogen zien en horen dit seizoen, maar heb heel veel zin in Lowlands!!

• Leuk
Waarderingen: El Branco en Joost18
Praten over Pukkelpop die wel hun festival promoot om hyped te worden voor Lowlands!!
Die line-ups worden natuurlijk elk jaar bij elke drop (van beide festivals) met elkaar vergeleken;)

Wat mij vooral opvalt is, is dat ik weinig mis van de Pukkelpop line-up en er wel een behoorlijk aantal persoonlijk favoriete namen op de Lowlands line-up staan die bij Pukkelpup ontbreken, dat is ook wel is anders geweest.

Sluit me hierbij aan, wat hardere namen waren mooi geweest. Basement (lijkt me niet qua tourschema), Fiddlehead, Ronker, Shaking Hand (al op Misty Fields), Trash Talk (lijkt me net niet Lowlands achtig en al op Jera), Sprints.
+ Getdown services mag ook nog wel doorkomen van PkP en als we dan toch bezig zijn doe Feverchild er ook maar bij.

Wet Leg, FatM staat ook nog wel op mijn lijstje..

Realisatie is er nu wel, dat ik voor de line-up beter PkP tickets had kunnen kopen.

Niks negatiefs naar Lowlands btw, voor mij ook een zeer sterke line-up.
Laat alleen maar zien voor mij dat ze beide een zeer sterke line up hebben

Maar nu we weer zo lekker aan het lullen zijn over dit heerlijke festival begint het wel echt weer te kriebelen. Vind het ook wel mooi dat we straks misschien met 50k liefhebbers zijn. Ik heb al veel moois mogen zien en horen dit seizoen, maar heb heel veel zin in Lowlands!!
Roep dit nou niet te hard! Ik ben nog heel hard aan t twijfelen maar weet niet of t financieel en met werk gaat lukken 😢

Users who are viewing this thread