Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Inderdaad, ik maakte dezelfde bedenking. Als ze inderdaad 1 band aankondigen voor 2027 moet het toch iets heel speciaals zijn. (Tool, soad, Linkin park (als die nog een jaar festivals doen), het m woord, Rammstein, ...)
Zoals elk jaar (met 30e verjaardag is het beter te begrijpen wel) komen dezelfde namen hier voorbij. Om uiteindelijk GnR, Scorpions en Iron Maiden te krijgen.

FNM gaat het echt niet zijn

Niet zo veel vertrouwen in dat gerucht, denk niet dat we iets gaan krijgen, maar anders is mijn geld op Slayer of Linkin park
Linkin Park voor de derde keer op rij een Europe tour in juni?
Zoals elk jaar (met 30e verjaardag is het beter te begrijpen wel) komen dezelfde namen hier voorbij. Om uiteindelijk GnR, Scorpions en Iron Maiden te krijgen.
Iron Maiden tourt niet in 2027

Zou wel grappig zijn om de shitload aan geklaag te zien op de socials wanneer ze als enige band een poppunk band aankondigen
Nuja, het lijkt erop dat Blink zelf heel vroeg een tour wil delen, dus dan zal GMM geen andere keuze hebben mochten die daar staan.

Nu, zou het ook een bizarre naam vinden hoor. En ik wens het jullie ook niet toe…

Dag drie was formidabel! 🤘🏼😍

- Embryonic Autopsy: 8 Death Metal zoals ik het graag heb. Heerlijke zanger ook, heeft wat weg van het jongere neefje van Ozzy en de droge humor was ook meer dan geslaagd
- Faetooth: 9 Moest een eerste hoogtepunt van de dag worden en daar zijn ze in geslaagd. Wat een songs en wat een stem! Enkel een klein detail: hun dansgehuppel met bijhorende 'kicks' past helemaal niet met de muziek vind ik.
- Feuerschwanz: 9 Kon wel tellen als overgang want begonnen meteen na Faetooth. Wat een feest en wat een energie van begin tot eind! Massa volk ook zo in het begin van de dag. Slagen erin om van elke song een meebruller te maken en ook een hele sterke afwisseling van instrumenten. Als liveband echt super!
- Ellende: 9 Nog eentje met heel hoge verwachtingen vooraf en ook hier helemaal ingelost. Dit is waarom Black Metal mijn favoriete genre is 🖤 Pure klasse van de eerste tot de laatste seconde
- Na zo'n ongelooflijk sterke start even wat rustiger aan gedaan. Klein stukje van Sepultura gezien en ik vond dat niet slecht klinken.
- Orden Ogan: 8 Want dan kwam het volgende feestje er alweer aan. Dat kunnen de Duitsers wel moet je ze nageven. Ook hier geen seconde verveeld tijdens heel de set. Power Metal zoals ze moet zijn.
- Lacuna Coil: 7 Ondertussen vriendengroepje tegengekomen en even mee binnengesprongen in de tent voor Cristina. Dat klonk goed, beter dan ik had verwacht (is meestal ook wel het voordeel als je laatste deel van een set meepikt natuurlijk)
- Ice Nine Kills: 8 Topshow, catchy songs, goede zanger. Ook hier alweer dik van genoten dus.
- Babymetal: 4 Er stond inderdaad heel veel volk, maar er was ook niet echt een alternatief natuurlijk. Zelf moest ik ze niet zien en het optreden bevestigde dit alleen maar weer. Gelukkig zorgden ze later wel nog voor een formidabel hoogtepunt.
- Architects: 8 Dan was dit meteen héél veel beter. Zeker geen spijt van gehad dat ik ze heb laten voorgaan op Moonspell
- Bad Omens: 7 Had op zich liever Six Feet Under gezien, maar wou mooi vooraan staan voor BMTH. Band waar ik het meest naar uitkijk, dus er even al naar toeleven is ook deel van de beleving. En zoals velen hier al aangeven: het was best wel goed. Veel beter dan ik had verwacht, dus een ideaal voorproefje.
- Bring Me The Horizon: 9 Perfecte headliner op alle mogelijke vlakken. By far de beste show zonder dat het de vaart eruit haalt. Enorm veel variatie in de set... Met als hoogtepunten Kingslayer mét Babymetal, Can you feel my heart en natuurlijk het laatste deel in de gietende regen 🤘🏼En ook gewoon zalig hoe iedereen samen uit zijn dak gaat natuurlijk.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig en Skut10
Goedemorgen allen! Mijn samenvatting van de zaterdag:
- Bring Me The Horizon [8/10] - die show is echt next (gen) level, slim voortbordurend op de vorige tour (nog steeds met hetzelfde album) - minpuntje voor de cameraman die constant om Oli aan het zwermen was (jaja, het was natuurlijk de bedoeling om naar de schermen te kijken en niet naar het podium?) - laatste kwartiertje gemist en als een verzopen kat afgedropen naar de camping
- Bad Omens [8/10] - exact wat ik verwachtte - wat een stem heeft die gast toch 😍
- Moonspell [9/10] - van genoten, ik vond ze nog beter in vorm dan met Samhain Festival oktober vorig jaar
- Ice Nine Kills [7/10] - wat was het geluid ruk zeg! strafpunten voor de geluidstech van INK - verder same old same old, lekker meegezongen
- Three Days Grace [8/10] - verrassing van de dag en heb Lacuna Coil laten lopen omdat ik het hier zo naar m’n zin had
- Loathe [5/10] - vond ik met voorluisteren dus veel leuker dan live
- Rivers of Nihil [9/10] - maakten opnieuw indruk, na vorig jaar al met Alcatraz
- Sinsaenum [7/10] - jammer van de lege Marquee, deze gasten verdienen meer publiek
- Fleddy Melculy [3/10] - ruim kwartier volgehouden - jeez wat slecht was dit zeg, begrijp niet wat men hier leuk of goed aan vindt...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Skut10 en thesummoning

Users who are viewing this thread