Graspop Metal Meeting 2026

Op haar instagram account is de video niet meer terug te vinden. Alleszins, er was op die video niet veel anders te zien tegenover vorige jaren.

Wat me wel opvalt is dat we de eerste beelden van de Marquee al even geleden zagen, en dat toen die tent maar half overdekt was. Ik ging ervanuit dat de rest nog wel moest komen, en dat ze er nog volop aan bezig waren. Maar nu, al die tijd later, was die in die video nog steeds maar half overdekt. Zouden ze daar iets speciaals aan het plafond of OP de Marquee doen? (de kijk omhoog indachtig)

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: tmatheussen en Dwarf
De organisatie was er niet blij mee zo te zien, inmiddels is de video niet meer beschikbaar
Toch een beetje vreemd dat de organisatie die video laat verwijderen, aangezien ze zelf 2 dagen geleden nog fotos deelden waarin zowat alles wat je op de video zag ook kan zien?
Of er moest op die video toch iets te zien zijn wat we niet meteen merken, maar wat wel een spoiler zou kunnen zijn?
Misschien moet @Projunk nog eens heel aandachtig analyseren, aangezien hij de enige is die precies nog de video kan bekijken 😅

• Leuk
Waarderingen: CedricH en Dwarf
Toch een beetje vreemd dat de organisatie die video laat verwijderen, aangezien ze zelf 2 dagen geleden nog fotos deelden waarin zowat alles wat je op de video zag ook kan zien?
Of er moest op die video toch iets te zien zijn wat we niet meteen merken, maar wat wel een spoiler zou kunnen zijn?
Misschien moet @Projunk nog eens heel aandachtig analyseren, aangezien hij de enige is die precies nog de video kan bekijken 😅
Denk dat je als organisatie liever zelf de controle behoud over wat je laat zien en wat niet, lijkt me niet dat je wilt dat iedere medewerker/vrijwilliger zijn eigen videos gaat zitten maken en delen. Hoeft niet te betekenen dat er iets specifieks in de video zat.

Denk dat je als organisatie liever zelf de controle behoud over wat je laat zien en wat niet, lijkt me niet dat je wilt dat iedere medewerker/vrijwilliger zijn eigen videos gaat zitten maken en delen. Hoeft niet te betekenen dat er iets specifieks in de video zat.
Dat is ook waar. Ik heb alleen de reel gezien, niet haar profiel, dus ik weet niet ook niet goed wat de link van deze persoon met Graspop zelf is. Maar aangezien ze wel duidelijk op het terrein en/of backstage was, zal ze ofwel vrijwiller/medewerker zijn, of content creator die toegang gekregen heeft, al lijkt dat laatste dan wel vreemd om nu al toegang te hebben

• Leuk
Dat is ook waar. Ik heb alleen de reel gezien, niet haar profiel, dus ik weet niet ook niet goed wat de link van deze persoon met Graspop zelf is. Maar aangezien ze wel duidelijk op het terrein en/of backstage was, zal ze ofwel vrijwiller/medewerker zijn, of content creator die toegang gekregen heeft, al lijkt dat laatste dan wel vreemd om nu al toegang te hebben
Goed omdat ik nog bij de video kan zie ik ook het profiel. Nee ik ben geen volger of wat dan ook dus heb dezelfde rechten..

Deze eline is dus een concert fotograaf, ook van graspop afgelopen jaren.
Organisatie zal haar dus wel kennen en gewoon gezegd hebben. Verwijderen of je komt er in 2026 en verder niet meer in.

Zal nu is de video heel aandachtig bekijken.

Hele sterke Metal Dome voor mij, de zondag heb ik echt nog een overvol programma, dus ga er alles aan moeten doen dat ik zelf ook nog fit genoeg ben.

Carpenter Brut: Erg benieuwd naar. Ik hoop op een soort Pendulum scenario, alhoewel het wel iets softer klinkt.
Solstafir: Eén van de bands waar ik het meest naar uitkijk. Hopelijk spelen ze wel zeker Fjara?
Periphery: Klinkt niet slecht, maar ze staan tegenover Kanonenfieber, dus geen schijn van kans.
Future Palace: Kijk ik ook erg naar uit. Eerst een feestje bij Wargasm en dat dan meteen doorzetten bij Future Palace.
Rain City Drive: Niets voor mij.
Zetra: Pakte me niet onmiddellijk en ik wil graag Gaerea zien.
Return To Dust: Klonk ook niet slecht, maar Killus klonk nog beter. Maar mochten die tegenvallen, heb ik dus nog een alternatief om de dag te starten.

Mijn conclusie is dat ik niks nieuws kan ontdekken.

Marquee is anders en pas half bedekt wisten we al.
Kruizen hebben een andere kleur. Nu erg zwart, wisten we al.
Verder een mainstage in opbouw zegt nog niks
Schaduw/eettent achter de tribune staat er.
Verder alle opbouw eettentjes.

Dat was het mainveld uit de richting van het vipgebouw Ter hoogte van de drankfaciliteit in de midden scheiding.

Meer is er volgens mij niet te zien.

Vraagje...dit jaar moet ik, na 15 jaar, verstek laten gaan maar volgend jaar wil ik weer komen ( ben dan 70 dus ......).
Ik overweeg dan een Festitent...heeft iemand daar ervaring mee? Op de gewone GP campings zal van nachtrust weinig terecht komen dus ik vroeg me af of het deel waar die festitenten staan rustiger is .....
Welkom op het forum!

Ik zou persoonlijk toch liever op de Inferno slapen als je behoefte hebt aan wat luxe en stilte.
Je betaald er wel wat meer voor, maar krijgt dan ook wel stroomvoorziening in de tent, een fatsoenlijk matras en een opgehoogde houten vloer (dat laatste maakt een wereld van verschil als het wat modderig wordt)
festitent kost minder maar je krijgt ook niet veel voor je geld, dan zou ik toch eerder gewoon op de boneyard liggen.
je vraag over of het bij de festitenten rustiger is kan ik niet beantwoorden. op de inferno is het over het algemeen een stuk rustiger dan de boneyard al kan je natuurlijk altijd net pech hebben en de verkeerde buren treffen maar dat zal voor iedere accommodatie wel gelden.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Dat doet toch niks af aan het feit dat APC idd sinds 2018 niet meer op GMM is geweest? Noch in de rest van Europa idd maar ze hebben wel opgetreden in de VS dus ze waren wel actief. Het zijn gewoon twee volledig verschillende bands die met dezelfde zanger werken, APC een side project van MJK noemen doet ze tekort, hij zou het zelf ook niet eens zijn met die woordkeuze. Gitarist Billy Howerdel heeft minstens evenveel invloed op de sound en richting van die band, de verschillende muzikanten maken Tool en APC sowieso hele andere beestjes die op hun eigen manier functioneren. Puscifer zou overigens wel meer als Maynard’s side project omschreven kunnen worden, dat is echt een beetje zijn speeltuin, waar hij zangeres Carina Round in uitnodigt om mee te doen om dat toch ook weer een geheel eigen karakter te geven.
Ai, ik had natuurlijk kunnen weten dat ik me op glad ijs zou begeven met die opmerking.. 😝

Je hebt uiteraard gelijk, ik doe APC en zijn overige bandleden tekort door ze een zijproject te noemen.
Ik ben zelf dan ook niet de allergrootste Tool/APC kenner (wel liefhebber), maar ik heb APC toch altijd een beetje als een 'Tool-light' gezien.
Muzikaal gezien vind ik APC een stuk dichterbij Tool liggen dan Puscifer, maar ook dat is subjectief natuurlijk.
Al ligt het sowieso wel dichter bijelkaar dan bv. een Slipknot en Stone Sour, om maar wat te noemen.

En inderdaad, APC is sinds 2018 niet meer op GMM geweest, maar frontman MJK (die ik wellicht onterecht als belangrijkste vertegenwoordiger van beide bands zie) dus wel, dat is eigenlijk alles wat ik wilde zeggen daarmee.
En als Tool op GMM staat, kan APC er logischerwijs dus niet staan. 💁‍♂️;)

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Dwarf
Toch kleine teleurstelling dat die -in mijn ogen- broodnodige thema aankleding er dan weer niet gaat komen.

Hopelijk gaan we ooit toch die richting uit, een mens mag hopen he.

Ik blijf tot nader bericht mee hopen op een Jupiler scherm voor diegene die het wensen én de nieuwe kruisen geven toch al een iets ander beeld voor mezelf (al staat dat 3e kruis aan de tribune/eetstand daar toch wel nog wel wat onnodig bij).

Verder is het weekend voor mezelf gevuld met dagelijks toch meer te bekijken groepen als vorig jaar en 6,5/8 headliners naar men zin dus das wel wat beter dan 2025.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dvdh666 en Dwarf
Im heb ergens ooit gelezen dat deze periode de schaapsherdersweken zijn, niet te warm begin van de zomer met wat regen. Dan konden de herders de schapen scheren en hoefden die beestjes niet meteen met de pas geschoren huid in de brandende zon. Mooi dat GMM precies na deze periode lijkt te vallen, stiur meteen maar door die schapen... #Arrosticini #Karmakebab 😋

• Wow
  • Leuk
Im heb ergens ooit gelezen dat deze periode de schaapsherdersweken zijn, niet te warm begin van de zomer met wat regen. Dan konden de herders de schapen scheren en hoefden die beestjes niet meteen met de pas geschoren huid in de brandende zon. Mooi dat GMM precies na deze periode lijkt te vallen, stiur meteen maar door die schapen... #Arrosticini #Karmakebab 😋
Bij Karma kebab komt geen schaap in de buurt, is volledig plantaardig.. 😅 ;)

Ai, ik had natuurlijk kunnen weten dat ik me op glad ijs zou begeven met die opmerking.. 😝

Je hebt uiteraard gelijk, ik doe APC en zijn overige bandleden tekort door ze een zijproject te noemen.
Ik ben zelf dan ook niet de allergrootste Tool/APC kenner (wel liefhebber), maar ik heb APC toch altijd een beetje als een 'Tool-light' gezien.
Muzikaal gezien vind ik APC een stuk dichterbij Tool liggen dan Puscifer, maar ook dat is subjectief natuurlijk.
Al ligt het sowieso wel dichter bijelkaar dan bv. een Slipknot en Stone Sour, om maar wat te noemen.

En inderdaad, APC is sinds 2018 niet meer op GMM geweest, maar frontman MJK (die ik wellicht onterecht als belangrijkste vertegenwoordiger van beide bands zie) dus wel, dat is eigenlijk alles wat ik wilde zeggen daarmee.
En als Tool op GMM staat, kan APC er logischerwijs dus niet staan. 💁‍♂️;)
Je doet goed je best om terug te krabbelen van je gladde ijs (al is 'Tool-light' toch echt wel een misslag) maar met je allerlaatste zin glij je toch nog onderuit ;) Tool en APC op een festival line up is al meermaals voorgekomen in de VS dus in theorie zou een tour van beiden langs de Europese zomerfestivals ook niet uitgesloten zijn.

En ja, hoe jij het beleeft kan ik niks aan veranderen, maar er zijn legio Tool fans die niks met APC kunnen, en vice versa APC fans die niks met Tool kunnen. Zo dicht ligt het dus ook weer niet bij elkaar, behalve dat de zanger redelijk vergelijkbaar klinkt 😅 zoals gezegd, in beide projecten drukken andere bandleden stevig hun stempel op de muziek.

Gaan de campings daadwerkelijk om 15:00 pas open? Dacht dat die voorheen weleens wat eerder open gingen. En zal er nog een plattegrondje komen voor de parking en dergelijke?

Users who are viewing this thread