DGTL 2024

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
Ook zondag van de partij!

Ambut Bambu
Weval
Worakls
Whomadewho
Boys Noize
Kobosil/Avalon
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
247
363
Hoe waren jullie DGTL dagen?

Dit jaar alleen op zondag gegaan, en wat mij betreft is dit ook het laatste keer dat ik nog naar DGTL evenementen ga (tenzij ze volgend jaar echt een of andere idioot sterke line-up hebben met unieke acts, dan heb je helaas geen kans). Het geluid bij het MODULAR podium was slecht, bij de AMP en GENERATOR stages viel meermaals het geluid uit tijdens meerdere optredens, en aan het einde van de dag waren alle toiletblokken, de helft van de food court, en de helft van de AMP stage (!!!) volledig onder water komen te staan. Dat slaat echt nergens op. Hierbij komen ook nog zaken zoals verplicht een recycle token moeten betalen bij je eerste drankje (waarom niet 1 gratis bij binnenkomst, het gaat niet om de winst?), een kaart/poortjes/betaal systeem dat niet werkt door uitvallend internet, en het Amsterdamreef publiek wat meer praat dan luistert. Het is gewoon niet leuk meer, wat ongelooflijk jammer is gezien de richting dat het festival op leek te gaan na Corona en de pogingen die het heeft gedaan om zich tot een hybride live elektronisch festival te maken. Dat lijkt nu volledig verdwenen.

Ondanks dat, toch een paar reviews:

Weval - 2.5/5

Ze kwamen te laat, wat een voorbode leek te zijn voor de rest van hun set. Ja, ze speelde een paar hits, maar er vielen drie dingen op: het geluid was erg slecht, de bastonen leken vaak afwezig en je kon het publiek beter verstaan dan de muziek. Daarnaast was hun set veel te kort, waarom maar ~45 minuten totaal gespeeld? Ze kunnen makkelijke anderhalf uur vullen, beter dan de DJs. En als laatste, de twee heren leken er echt geen zin in te hebben, Merijn heeft meermaals gekeken naar de set-timer en leek soms zuchtend naar het publiek te kijken. Was het de desinteresse vanuit het publiek door het slechte geluid, of iets anders? Was lastig inkomen, zware domper om mee te beginnen, en een van de zwakste optredens van hun kant die ik heb gezien de laatste tijd. Ze kunnen het echt beter dan dit.

Worakls Band - 4/5

Ook bij Worakls begon de act laat, nadat hij meermaals naar de geluidsmensen van het podium af liep met gebaren dat alles hoger moest. Ik vermoed dat hij goed door had dat ook zijn geluid niet goed leek te werken. Na 3 nummers was het opgelost, en toen begon het erg sterk te worden. Ook de toevoeging van de live elementen was, alhoewel iets cliché, van grote toegevoegde waarde. Prima act, ik zie hem wel de komende jaren met het volledige orkest op een Lowlands/BKS/DTRH staan.

WhoMadeWho - 5/5

Tijdens WhoMadeWho leken alle geluidsproblemen opgelost te zijn, en alhoewel ze voor een half gevulde MODULAR moesten spelen was het erg geslaagd. De live zang was goed, de gitaar speelde uitstekende solo's, en ze hebben een mooie set-dekking die goed bij hun act past. Ook veel interactie met het publiek, en veel dankbaarheid tegen het einde van de show. Echt genoten, en het hoogtepunt van het festival voor mij persoonlijk.

Boys Noize - 2/5

Hij speelde prima, maar wist mij niet de volledige tijd vast te houden. Het jammere aan Boys Noise is dat hij vroeger unieke muziek maakte die tijdens het blogosphere tijdperk goed tot z'n recht kwamen (Ich R U, XTC, etc), maar tegenwoordig goedkope Verknipt/Gabbercore liedjes draait. Was het omdat hij bij de Boiler Room draaide, dat daardoor alles anders moest? Geen idee, maar het was erg zwak. Voortijdig vertrokken.

Marlon Hoffstadt - 2.5/5

Was an sich prima, maar ik snap eerlijk gezegd niet wat Hoffstadt zo aantrekkelijk maakt. Ja, sympathieke gozer, ja, sommige nummers van hem zijn echt goed en zijn een goede toevoeging tot de liveshows, maar live speelde hij veel uitgekauwde titty tunes en eurobeat hitjes die te vaak langs zijn gekomen. Het is gewoon niet speciaal.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
53
52
Dan ook maar een kleine recensie van mijn kant:

Ben ook enkel op zondag geweest en deel ook wel een beetje de sentimenten van davadude. Vooral met betrekking tot het statiegeld systeem, belachelijk dat je voor je eerste beker moet betalen. Ik had dermate veel voorpret dat ik om 9 uur 's ochtends al helemaal klaar naast mn bed stond en ik dus erg op tijd bij het festival terrein was (half 1), maar toen kwam ik erachter dat het terrein pas om 1 uur open ging ipv 12 uur wat op de site stond, beetje slechte communicatie maar ook wel een beetje mn eigen schuld. Wel nog lekker een biertje kunnen drinken in de zon, wat een contrast met later op de dag! Hierdoor ook even rustig het terrein kunnen verkennen. Ik vond de nieuwe foodcourt erg tof, sowieso zijn er veel meer zit/chill plekken toegevoegd wat ik een duidelijke verbetering vond. Wel een beetje heimwee naar de boiler room van vorig jaar op die schans, dat vond ik wel echt een top stage doordat het een beetje afliep en je zodoende erg goed de draaiende DJ kon zien. Daarnaast had dit als nadeel dat de nieuwe boiler room nu ook gevestigd was in de NDSM hangar zelf en het hierdoor extreem druk werd binnen (en hierdoor al vrij snel bij Patrick Mason de toegang tot de hangar werd beperkt).

Dan de artiesten:

Baril
Toffe opener, natuurlijk extreem rustig nog en daardoor weinig sfeer. Wel lekker even met ogen dicht kunnen wegdromen.

Ambu Bambu
Leuke boiler room opener, aardige afro invloeden, verder niet heel bijzonder.

Dome show
Even naar binnen gelopen bij de Dome zonder verwachtingen. Het was een moderne dans uitvoering met lichte EDM op de achtergrond waarbij het publiek zittend kon aanschouwen. Vond het zelf een welkome toevoeging aan het programma van DGTL, leuk ook voor de afwisseling. Helaas zaten er ook een paar flink doorgesnoven gasten die de hele boel bij elkaar schreeuwden en klapten wat de magie wel een beetje weghaalde.

Patrick Mason
Snoeihard beuken, en wat een energieke verschijning, maar man wat was dit druk. Wel een persoonlijk hoogtepunt van de dag voor mij, toffe mixes en genoeg variatie.

Workals
In het begin liep het, zoals hierboven ook aangegeven, niet helemaal vlekkeloos. Was ook even bang dat hij de live instrumenten thuis had gelaten gelukkig kwamen deze na 2/3 nummers ook het podium op. Vooral na Mason was dit een welkome afwisseling. Fijne mix van rustige EDM en aan techno grenzende nummers. Had ook het idee dat het publiek dit goed kon waarderen. Tegen het einde begon het noodweer waardoor het onrustiger werd in de zaal.

WhomadeWho
Doordat iedereen moest schuilen tijdens WMW waren er ook veel mensen die niet echt voor de muziek kwamen waardoor er veel door de act werd heen gepraat. Erg jammer want ik gunde ze zeker meer aandacht. Ook aardig wat connectie met het publiek wat ik altijd wel kan waarderen. Moet wel zeggen dat het mij na een tijdje begon te vervelen (beetje veel van hetzelfde), toen ben ik maar wat gaan eten

Had hier tussen graag nog even willen kijken bij I Hate Models, Boys Noize en Kobosil maar helaas werden wij tegengehouden bij het binnentreden van de hangar. Toen maar eieren voor mn geld gekozen en een mooi plekje bemachtigd voor Marlon Hofstad

Marlon Hofstad
Ontzettend gehypte DJ, maakte hij dit waar? Wat mij betreft wel. Hij deed een mooie parade langs al zn hitjes en speelde ook wat nieuw materiaal wat ook goed aansloeg bij het publiek. Maar man, wat was het druk, verschillende mensen naar de EHBO zien gaan. Zelf ook nog een meisje geholpen dat niet meer op haar benen kon staan. Het was dan ook extreem benauwd (door de hoge luchtvochtigheid ivm de regen) en warm binnen, slechte combo met zoveel mensen aan de shit. Los daarvan deed Marlon exact wat er van hem werd verwacht maar ook niks extra's, geen verassingen o.i.d. prima show dus.


Al met al kan de DGTL organisatie het e.e.a. leren van deze editie en hoop ik ook wel dat er nog een berichtje uitgaat waarin ze beterschap beloven zodat ze in ieder geval toegeven dat er verbeterpunten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

NatasjavE

Nieuw lid
4 dec 2023
1
1
Ik was afgelopen zaterdag op DGTL. Had onverwacht kaartjes kunnen krijgen. Ik heb het zo waanzinnig naar mijn zin gehad. Hector Oaks was het voor mij helemaal. Waanzinnig wat die vent doet. Hadden een mooi plekje aan de zijkant waardoor we over de hele zaal en de DJ-booth konden kijken.
Afsluiter in de AMP ja Artbat is toch niet helemaal mijn ding geloof ik(contrast is ook wat groot, snap ik) en tjezus wat was het daar druk.
Maar kaarten voor volgend jaar al gekocht. Ik laat het nu niet meer op het laatst afhangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Pinkfalcon

Nieuw lid
3 apr 2024
1
0
Was een fantastisch festival dit jaar. Ik ben twee dagen geweest. Vooral de zondag was ik echt onder de indruk van het talent van de djs.

- Yop in frequency : 4/5 , Hele fijne warmup set met house en wat dub invloeden. Heerlijk met de zon op je gezicht.

- Roman en Shubostar in Modularr: 4/5 , Fantastische tribal techno met laag tempo. Heel bezwerend en dansbaar

- Yazzus in Filter: 5/5, Wat een energie zat er in deze set. Er werden nummers van gorillaz en Mr oizo in moordend tempo gedraaid.

- Avalon in Frequency: 4/5, Hele fijne spacende techhouse die nooit verveeld. Elke keer weer nieuwe vette sounds.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken