Actualiteit

Het is inderdaad bijzonder verbazingwekkend en ook eigenlijk wel schandalig dat iemand die niet door de screening van de AIVD heen komt om minister te worden wel nog steeds actief kan zijn als volksvertegenwoordiger.
Hoe erg het ook klinkt zit dat in de naam volksvertegenwoordiger en is het de bedoeling dat ook de minderheden (met vaak niet wenselijke denkbeelden) vertegenwoordigd en gehoord worden. Zo werkt nu eenmaal een democratie. Bij FvD zitten ook een paar van dat soort parels ertussen.
Er hebben in de VS 77.304.290 inwoners op iemand gestemd met deze denkbeelden en we merken iedere dag wat voor succes dat is.

Zal nog wel zijn staartje krijgen. Uitingen zijn gedaan buiten het parlement dus art 71 Grondwet gaat niet op. Aangifte obv opruiing lijkt mij gezien het zeer specifieke karakter van de uitlatingen, namelijk oproepen tot het gebruiken van maximaal geweld - meer geweld dan Israël zelf heeft gebruikt - tegen een zeer duidelijk afgebakende groep, namelijk: Palestijnen, niet, en dan druk ik me voorzichtig uit, bij voorbaat kansloos.

@JK79 vind het lastig. Ik weet dat het zo goed als onmogelijk is een Kamerlid af te zetten en ben het natuurlijk eens dat alle denkbeelden vertegenwoordigd moeten kunnen worden, hoe onwenselijk ik bepaalde beelden ook vind; ik koester ons democratisch bestel. Maar het is gevoelsmatig gewoon vreemd dat iemand die niet door een AIVD-check komt dit ambt mag uitoefenen. Misschien schiet ons rechtsstelsel daarin tekort?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JK79
Zo dan. Ik zie op internet beelden circuleren van een Left Laser interview met Markuszower, waarin laatstgenoemde oproept om Palestijnse vluchtelingen "met geweld" tegen te houden aan de Nederlandse grens. Wat doet dit staatsgevaarlijke, opruiende type in hemelsnaam nog in onze Tweede Kamer?
Even los daarvan: Left Laser is echt de beste mediaoutlet van dit moment by far. Mooi om te zien dat ook rechtse mensen er heel goed op gaan. Geeft toch een soort van hoop.

• Leuk
  • Pray
Waarderingen: elo, BeWario en AngieH
Even los daarvan: Left Laser is echt de beste mediaoutlet van dit moment by far. Mooi om te zien dat ook rechtse mensen er heel goed op gaan. Geeft toch een soort van hoop.
+1 als behoorlijk rechts persoon hier. volg leftlaser al een tijdje, al is het alleen maar om niet in een eigen bubbel vast te zitten. Met heel veel dingen ben ik het gewoon totaal niet eens van ze, maar de interviewer (bob) is wel op en top voorbereid en stelt goede vragen. Dat markusower dan moet chat gpten om zn gelijk te halen is wel beschamend...

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Zal nog wel zijn staartje krijgen. Uitingen zijn gedaan buiten het parlement dus art 71 Grondwet gaat niet op. Aangifte obv opruiing lijkt mij gezien het zeer specifieke karakter van de uitlatingen, namelijk oproepen tot het gebruiken van maximaal geweld - meer geweld dan Israël zelf heeft gebruikt - tegen een zeer duidelijk afgebakende groep, namelijk: Palestijnen, niet, en dan druk ik me voorzichtig uit, bij voorbaat kansloos.

@JK79 vind het lastig. Ik weet dat het zo goed als onmogelijk is een Kamerlid af te zetten en ben het natuurlijk eens dat alle denkbeelden vertegenwoordigd moeten kunnen worden, hoe onwenselijk ik bepaalde beelden ook vind; ik koester ons democratisch bestel. Maar het is gevoelsmatig gewoon vreemd dat iemand die niet door een AIVD-check komt dit ambt mag uitoefenen. Misschien schiet ons rechtsstelsel daarin tekort?
Dat hij niet door de AIVD-check komt is niet relevant voor Kamerleden maar voor Kabinetsleden. Ik denk zelf dat er in de Kamers naast hem nog wel een aantal personen zitten die niet door deze check komen (zowel Rechts, Links als Centrum). Dat zijn uitspraken verwerpelijk zijn (net als uitspraken van FvD Kamerleden over tribunalen en dergelijke in het verleden) onderstreep ik ten zeerste maar het is aan de collega Kamerleden, de kiezers en (indien strafbaar) aan de rechterlijke macht om er wat aan te doen.

• Leuk
Waarderingen: Joss en AngieH
Ja heel bizar. Ik vraag mij nu vooral af hoe dit bij Milieudefensie nooit aan het licht is gekomen. Of hoe deze opportunistische mafkees daar überhaupt terecht is gekomen.
Nou, dit. Zo jammer ook voor Milieudefensie dit, want zij doen belangrijk werk, maar dit zal de naam toch wel aantasten.

Pols' enige optie lijkt nu een baantje bij FvD, terug naar zijn roots en oreren over remigratie.

• Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal
Nou, dit. Zo jammer ook voor Milieudefensie dit, want zij doen belangrijk werk, maar dit zal de naam toch wel aantasten.
Tja, mijn eerste reactie op zijn overstap naar Tata was ook van die aard, maar dat dit hun naam aantast hebben ze toch aan zichzelf te danken? Hadden ze maar iets zorgvuldiger zijn achtergrond moeten nalopen, voorzitter van een extreemrechtse studentenbeweging lijkt me nu niet de moeilijkste informatie om te achterhalen. Aan de andere kant ook gek dat Tata dat pas na zijn eerste werkdag tegenkomt.

Ik heb in ieder geval geen heel goed gevoel meer bij mijn donaties aan en lidmaatschap van Milieudefensie, eerlijk gezegd…

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Tja, mijn eerste reactie op zijn overstap naar Tata was ook van die aard, maar dat dit hun naam aantast hebben ze toch aan zichzelf te danken? Hadden ze maar iets zorgvuldiger zijn achtergrond moeten nalopen, voorzitter van een extreemrechtse studentenbeweging lijkt me nu niet de moeilijkste informatie om te achterhalen. Aan de andere kant ook gek dat Tata dat pas na zijn eerste werkdag tegenkomt.

Ik heb in ieder geval geen heel goed gevoel meer bij mijn donaties aan en lidmaatschap van Milieudefensie, eerlijk gezegd…
Goed punt inderdaad! En heb hetzelfde gevoel bij mijn donaties/lidmaatschap, maar anderzijds werken er vast ook een hele hoop mensen die wel zuiver op de graat zijn en echt strijden voor een mooiere en schonere wereld..

• Leuk
Haha, hoeveel gezichten heeft deze man? Straks lekken nog beelden dat hij zeehondjes doodknuppelt met een greenpeace vlag.

• Haha
Waarderingen: BeWario
Ik had nog nooit van de man gehoord (niet verwonderlijk aangezien hij in Nederland actief was).
Maar blijkbaar niet alleen bij Milieudefensie gezeten (daarover heb ik wel gehoord door hun Shell rechtzaak).
Als ik hem bekijk op wikipedia zat hij ook bij de SP en Wereld Natuur Fonds

Op google vind ik heb ook wel terug, 1 keer vernoemd in een hoorzitting uit 1996 waarbij iemand hem noemt als leider van Afrikaner Studentefront in 1991

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en AngieH
Ik had nog nooit van de man gehoord (niet verwonderlijk aangezien hij in Nederland actief was).
Maar blijkbaar niet alleen bij Milieudefensie gezeten (daarover heb ik wel gehoord door hun Shell rechtzaak).
Als ik hem bekijk op wikipedia zat hij ook bij de SP en Wereld Natuur Fonds

Op google vind ik heb ook wel terug, 1 keer vernoemd in een hoorzitting uit 1996 waarbij iemand hem noemt als leider van Afrikaner Studentefront in 1991
Poeh pijnlijk dit. @Dr. Hannibal dit had met enig gedegen vooronderzoek toch vrij snel moeten opduiken voor Milieudefensie.

Edit: die stap van het Afrikaner Studentefront naar SP is toch ook wel weer een wonderlijke, onze Yesilgöz is bij deze ook overtroffen. Wat een ontzettend vreemde man.

• Leuk

Users who are viewing this thread