Sport algemeen

Verder kan het me oprecht weinig interesseren of we Conference League gaan spelen of niet. Zelfs al winnen we die volgend jaar, dan nog is de schaamte dát we in die competitie spelen net zo aanwezig als vreugde dat je een prijsje pakt.

Het is minder dan de toernooien erboven, maar ook in dit toernooi moet je gaandeweg het toernooi wel winnen van een of enkele Europese (sub)toppers. Je bent eigenlijk verplicht om ver in het toernooi te komen, maar afgelopen seizoen had je Chelsea als winnaar en dit seizoen wel weer een finale met een Engelse en Spaanse club. Niet de beste clubs, maar die versla je alsnog niet zomaar als club uit de Mickey Mouse competitie.

Imo zouden ze ook geen Conference League tickets meer mogen geven aan Engelse clubs. Zeker nu er geen doorstroming meer is vanuit de Europa League na de groepsfase. De hele opzet van die competitie was om meer kansen te geven aan kleinere voetballanden en de Europese subtop. Wat al bij al geslaagd is als je kijkt naar de voorbije (halve) finalisten. Maar zelfs een Engelse degradatieklant heeft middelen waar BE/NL toppers enkel van kunnen dromen.

Grote kans dat Chelsea straks weer in de Conference League belandt, terwijl de andere topcompetities respectievelijk Atalanta, Getafe, Freiburg en Monaco afvaardigen. Dan kan je de winnaar bijna op voorhand noteren...

Wat vinden we ervan? Ik vind het wel jammer dat Kees Smit niet mee gaat. De toekomst moet toch ook ruiken aan deze grote toernooien.

IMG_7938.jpeg

Wat vinden we ervan? Ik vind het wel jammer dat Kees Smit niet mee gaat. De toekomst moet toch ook ruiken aan deze grote toernooien.

Bekijk bijlage 20695
Als Ajacied begrijp ik echt niet dat een Weghorst is opgeroepen en word Malen als rechtsbuiten gezien want snap niet dat je 3 spitsen voor de rest anders meeneemt enige van de spits die er echt hoort is Brobbey.

Als Ajacied begrijp ik echt niet dat een Weghorst is opgeroepen en word Malen als rechtsbuiten gezien want snap niet dat je 3 spitsen voor de rest anders meeneemt enige van de spits die er echt hoort is Brobbey.
Malen als rechtsbuiten, ja, al kan hij natuurlijk ook als spits spelen. Dan heb je met Summerville en Malen dus twee rechtsbuitens. Verder ook Wieffer als rechtsback en niet als middenvelder, wat op zich logisch is omdat hij daar bij Brighton speelt. Maatsen en Geertruida staan verder nog op de stand-bylijst.

Tja, die gast brengt wel een hoop energie en kracht mee als je hem even de laatste 10 minuten in moet brengen om te forceren. Zeker in Oranje op zo'n eindtoernooi kan die gast zich helemaal gek maken om in te vallen.

Ik vind het een erg rare beslising om iemand als Depay en Weghorst mee te nemen naar dit WK. De een is half geblesseerd, de ander kan max 10minuten op een positie spelen. Daar zijn echt wel betere opties voor te bedenken.

Het is opzich best een redelijke selectie. Natuurlijk kan je altijd een discussie houden tussen 1 of 2 namen, dat blijf je toch. Maar ik zie niets schokkends wat echt niet kan. Weghorst snap ik eerlijk gezegd in zekere mate ook nog wel. Vind nog steeds wel weinig creativiteit in het middenveld zitten, dan had ik toch een aanvaller minder meegenomen. Nederland is gewoon geen favoriet, maar kan het nog steeds ieder lander lastig maken. Maar om echt voor de titel mee te doen kom je gewoon te kort.

Tjah Weghorst als Pinchhitter snap ik nog best, je hebt niemand waarbij echt wat gebeurt als je hem erin wisselt. Vind Depay die niet kan overtuigen in Brazilië en half geblesseerd is veel aparter. Ik had persoonlijk ook Aké thuisgelaten en een andere linksback als Maatsen of ja zelfs Mats Rots meegenomen (laat mij even een Twentespelertje noemen). Je hebt voor het spel dat je moet spelen met 3 centrale verdedigers geen echte wingback. Hato en VdV kunnen het wel maar niet in een 5-verdedigersysteem. Smit ipv Wieffer was leuk voor hem geweest maar vind ik niet een probleem en snap de keuze die Koeman hierin maakt. Zie ons als underdog, zijn een stuk of 7-8 landen wel duidelijk beter.

Blijft opmerkelijk hoe compatibel de selecties van Nederland en België zouden zijn. Matigste verdediger van Nederland zou bij België waarschijnlijk makkelijk basisspeler zijn en als je alle flankspelers op een hoop gooit, dan staan er niet veel Nederlanders in de bovenste helft.

Blijft opmerkelijk hoe compatibel de selecties van Nederland en België zouden zijn. Matigste verdediger van Nederland zou bij België waarschijnlijk makkelijk basisspeler zijn en als je alle flankspelers op een hoop gooit, dan staan er niet veel Nederlanders in de bovenste helft.
Jullie beste 3 spelers passen inderdaad perfect op de 3 plekken waar bij Nederland echt een speler ontbreekt. Op 10 De Bruyne, op doel Courtois en Rechtsbuiten Doku.

Tjah Weghorst als Pinchhitter snap ik nog best, je hebt niemand waarbij echt wat gebeurt als je hem erin wisselt. Vind Depay die niet kan overtuigen in Brazilië en half geblesseerd is veel aparter. Ik had persoonlijk ook Aké thuisgelaten en een andere linksback als Maatsen of ja zelfs Mats Rots meegenomen (laat mij even een Twentespelertje noemen). Je hebt voor het spel dat je moet spelen met 3 centrale verdedigers geen echte wingback. Hato en VdV kunnen het wel maar niet in een 5-verdedigersysteem. Smit ipv Wieffer was leuk voor hem geweest maar vind ik niet een probleem en snap de keuze die Koeman hierin maakt. Zie ons als underdog, zijn een stuk of 7-8 landen wel duidelijk beter.
Het is idd wel glashelder dat Koeman krampachtig gaat vasthouden aan 4-3-3. Ik denk dat we de 2e ronde eruit gaan tegen Marokko.

Het is idd wel glashelder dat Koeman krampachtig gaat vasthouden aan 4-3-3. Ik denk dat we de 2e ronde eruit gaan tegen Marokko.
Na de Afrika-Cup gevolgd te hebben ben ik alles behalve overtuigd van Marokko dus ik denk dat wij ondanks de 4-3-3 nog wel meer als genoeg kwaliteit hebben om ze te verslaan. Ik denk trouwens dat de kans groter is dat je van Japan verliest in de groepsfase en we daardoor 2de worden, dan speel je tegen Brazilië en acht ik ons kansloos...

Met basisopstelling dan als volgt?

Gakpo Brobby Malen
Gravenberch De Jong Reijnders
Timber Virgil VDVen Dumfries
Verbruggen
Ik zou dan persoonlijk Timber Rechts centraal, Virgil ernaast en VdVen links doen maar verwacht dat Timber niet zal starten doordat hij net terugkomt van een blessure. Nu zal Van Hecke wel spelen of Hato linksback en VdVen centraal.

Users who are viewing this thread