Bospop 2026

Zz top afsluiter tent had ik niet verwacht!
En Chris isaak en OMD beide in de tent ook niet. (Had 1 verwacht als afsluiter)

Ik ben erg blij met dit tijdschema. Vrijdags beetje switchen tussen main en tent. Zaterdag hele dag voor hoofdpodium en zondag hele dag in de tent.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmy, bas2204 en graaf1
Inderdaad een aantal onverwachte posities, zoals hierboven al vermeld. En inderdaad vreemd dat er soms overlap zit tussen tent en hoofdpodium, dat hebben ze in het verleden nooit gedaan...

Voor mij zit de meest pijnlijke clash op zaterdag: Triggerfinger vs The Commoners. Die had ik beiden wel willen zien. Dat wordt een keuze maken...

• Leuk
Waarderingen: Timmy en Joslittel
ZZ-TOP in de tent is inderdaad een verrassing. Voor de rest vind ik alles wel zoals ik verwacht had. Clouseau in de tent was misschien ook wel logisch geweest. De kaartverkoop gaat ook goed als ik de berichten hier lees.
Het gaat een drukke editie worden.

ZZ-TOP in de tent is inderdaad een verrassing. Voor de rest vind ik alles wel zoals ik verwacht had. Clouseau in de tent was misschien ook wel logisch geweest. De kaartverkoop gaat ook goed als ik de berichten hier lees.
Het gaat een drukke editie worden.
Clousseau was de vorige keer ook op de main en dat beviel prima. ZZ Top in de tent is wel een hele aparte ja, dat gaat echt proppen worden. Geen idee ook waarom Kaiser Chiefs niet eerder zouden kunnen. Naja, ik vind het ook totaal niet erg om die grotendeels te skippen om ZZ Top wel goed te zien.

Zonde dat ze 2 tribute bands gelijk zetten, had liever op het moment van Toto tribute vs Eagles tribute de keuze gehad om naar een orginele band te gaan. Vooral met Knsington erna is het voor mij een lang leeg blok. Daarna Triggerfinger en The Commoners tegelijkertijd, had dan en van die 2 daar neer gezet.

Voor de rest niet echt clashes of het moet Chris Isaak vs The Rumjacks zijn, maar ook die is simpel voor de eerste.

• Leuk
Waarderingen: Timmy
Ik heb het niet zo op de tribute bands. Best een keer leuk om een enkeling aan het werk te zien maar de meeste vullen normaal gezien de theaters. Een enkeling zal wat meer volk trekken. Chris Isaak Moby OMD Airbourne ZZ-TOP Volbeat Floor Jansen Lenny Kravitz Kaiser Chiefs en Fatal Flowers kijk ik toch wel het meeste naar uit. Ieder z'n eigen favorieten natuurlijk.

Hmm tja... ik heb echt getwijfeld om die Moby dag te gaan. Maar nu ik die timetable zo zie, denk ik toch dat ik het niet ga doen. De coverbands (zelfs op je 2e grootste podium) zijn voor mij net iets te veel een doorn in het oog, ik wil bospop graag steunen. Maar ik blijf het erg cheap vinden om dingen als Beach Boy's Best en Ultimate Eagles op best degelijke spots te zetten, tsja hier horen bands te staan die gewoon hun eigen muziek schrijven. Pak desnoods een lokaal talent, maar dit is best wel crap.

En dan moet je ook nog een uur Kensington uitzitten, dat is toch net iets te veel van het goede.

• Haha
Waarderingen: wil en gy0n
Hmm tja... ik heb echt getwijfeld om die Moby dag te gaan. Maar nu ik die timetable zo zie, denk ik toch dat ik het niet ga doen. De coverbands (zelfs op je 2e grootste podium) zijn voor mij net iets te veel een doorn in het oog, ik wil bospop graag steunen. Maar ik blijf het erg cheap vinden om dingen als Beach Boy's Best en Ultimate Eagles op best degelijke spots te zetten, tsja hier horen bands te staan die gewoon hun eigen muziek schrijven. Pak desnoods een lokaal talent, maar dit is best wel crap.
Ik snap die programmering ook niet. Een geldkwestie kan het niet zijn dus ze kiezen bewust voor de "bekendere coverbands" en geven die een spot op hun 2e podium. Het is een strategie die ze al even toepassen dus er zal wel een idee achter zitten. Maar je kan er inderdaad ook wat anders neerzetten op dat tijdstip.

Nu het tijdschema bekend is, kan ik ook langzaam iets van een spoorboekje gaan maken. Schuingedrukt is meepakken indien mogelijk of gedeeltelijk

Vrijdag: Parris > The Damn Truth > Floor Jansen > Even eten > Airbourne > Ally Venable > Within Temptation > Steel Panther > Volbeat
Zaterdag: The K's > Lunchen > Razorlight > Henrik Freischlader > Clouseau > Even eten > Kensington > Triggerfinger/The Commoners > Kaiser Chiefs > ZZ Top > Moby
Zondag: Jesper Lindell > Goodbye June > Fantastic Negrito > Dawn Brothers > Palaye Royal > D.K. Harrell > Counting Crows > The Rumjacks > Anouk > OMD > Lenny Kravitz

Ofwel, zondag geen gaten dat er even niets speelt waar ik wel trek in zou hebben, maar ook relatief de minste echte must-sees op die dag. Dus dat wordt relatief relaxt op het terrein rondhangen, terwijl de zaterdag aardig vol gaat zijn ben ik bang...

• Leuk
Als je helemaal vooraan wilt staan bij Moby dan wel ja, maar als je het niet erg vindt om iets verder weg te staan, zal het weinig problemen geven hoor ;)

Overigens: op Bospop nog geen nieuwerwetse zaken met betalen met een bandje of pinnen voor elk pilsje. Nog gewoon ouderwets munten om in te leveren.
1779888636196.png

Nu het tijdschema bekend is, kan ik ook langzaam iets van een spoorboekje gaan maken. Schuingedrukt is meepakken indien mogelijk of gedeeltelijk

Vrijdag: Parris > The Damn Truth > Floor Jansen > Even eten > Airbourne > Ally Venable > Within Temptation > Steel Panther > Volbeat
Zaterdag: The K's > Lunchen > Razorlight > Henrik Freischlader > Clouseau > Even eten > Kensington > Triggerfinger/The Commoners > Kaiser Chiefs > ZZ Top > Moby
Zondag: Jesper Lindell > Goodbye June > Fantastic Negrito > Dawn Brothers > Palaye Royal > D.K. Harrell > Counting Crows > The Rumjacks > Anouk > OMD > Lenny Kravitz

Ofwel, zondag geen gaten dat er even niets speelt waar ik wel trek in zou hebben, maar ook relatief de minste echte must-sees op die dag. Dus dat wordt relatief relaxt op het terrein rondhangen, terwijl de zaterdag aardig vol gaat zijn ben ik bang...
Niet vergeten dat je nog moet eten op zondag!
:)

• Leuk
Dat komt vast goed, ik denk dat ik op zondag vooral veel optredens half mee ga krijgen en lekker wat ga eten en drinken wanneer het mij goed uit komt ;)

• Leuk
Waarderingen: remkobak en Timmy

Waar zitten de plaspauzes🤔

• Leuk

Users who are viewing this thread