Dauwpop 2026

Alhoewel ik het blokkenschema nog niet gevonden heb, zijn in de app de podia en tijden van elk optreden wel vermeld. Dus met een beetje puzzelen kom je een heel eind.
Ze zijn aan het updaten idd, half uurtje geduld denk ik

Edit: In middels beschikbaar, via het keuzemenu (meer)

Laatst bewerkt:
In het blokkenschema staan nu Shame en Sons allebei tegelijk in de Barn op vrijdagavond. Neem aan dat een van beide op zaterdagavond gaat spelen, want daar is juist nog een gat in de Barn

Ik meen me te herinneren dat Shame oorspronkelijk voor zaterdag was aangekondigd en Sons voor vrijdag, maar op de website staat dat nu andersom. Wellicht dat ze zijn omgedraaid en het in het blokkenschema niet helemaal goed is verwerkt

• Leuk
Waarderingen: piep
Bleech 9:3 tegelijkertijd met Skunk Anansie 😱

En de tijd van paceshifters zie ik nog niet

Als je de line-up in het blokkenschema ziet, wordt pas duidelijk hoe mager het programma is.

En iemand al opgevallen dat er op het hoofdpodium elke dag een act minder is dan vorig jaar?

Dat is niet vermeld bij de aankondiging dat de prijs ongeveer gelijk blijft…

Ik mis de paceshifters ook in het schema. De enige act die ik de moeite waard vind op de zaterdag :). Het programma is wel echt mager hoor dit jaar!

Maar er zijn gewoon nog echt heel veel gaten die opgevuld gaan worden, toch? SONS zal naar zaterdag gaan, maar ik kan me niet voorstellen dat er daarna niks komt in The Barn. Net zoals er een duidelijk gat is op de zaterdag in Hotel Vegaa, en eentje op King King en er ook nog daar een afsluitende act moet komen. Money & The Man moet nog ingedeeld worden btw. Zal wel die Hotel spot worden. En Paceshifters dan afsluiten in The Barn? Gaat nog niet allemaal goed denk ik.

Al met al wel een beetje karig dit jaar ja. Beide dagen hadden nog wel 1 naam op de main erbij kunnengebruiken. Hopelijk nog leuke laatste opvullers.

Balen van de Skunk Anansie en Bleech 9:3 clash, die had ik beide graag gezien!

• Leuk
Waarderingen: just_me
Op de Instagram van Dauwpop stond 2 weken geleden alle acts per dag per podium. Daarmee kunnen bijna alle gaten gevuld worden.

SONS gaat gewoon naar de zaterdag. Die stond in het allereerste begin op de vrijdag maar is later naar de zaterdag gegaan. Was in de app niet goed aangepast.

Na SONS zal de Rooie Jager afsluiten in de Barn.

Paceshifters doet de afsluiting op de King King. Alleen zij staan diezelfde dag ook op Vestrock dus dat zal wel afgestemd moeten worden wat haalbaar is. (Reistijd 3,5 uur..)

Money and the Man zou het gat in het Hotel Vegas opvullen maar zij hebben afgezegd vanwege een blessure. Dus dat gat wordt hopelijk nog opgevuld.

Skunk Anansie en Bleech 9:3 tegelijk is wel echt zwaar balen. Beiden staan in mijn top 3 van Dauwpop. Maar we gaan uiteraard naar Bleech 9:3.

• Leuk
Ik heb gisteren de clashfinder ingevuld en het valt me toch behoorlijk tegen. Ik heb een hele brede smaak en kan eigenlijk bijna overal wel een vullend programma maken maar dat is op de zaterdag nu echt niet mogelijk. Verder zijn Skunk Anansie en Bleech9:3 voor mij beide must see bands. Onmogelijke clash om tussen te kiezen. Dat zal een splitsing van beide worden. Hoop zoals hier geschreven wordt dat er nog het één en ander bij komt want vooral de zaterdag is nu wel erg karig.

• Leuk
Blokkenschema is inmiddels aangepast en lijkt nu wel te kloppen! Met op zaterdag Ploegendienst en Sons erbij wordt deze dag al weer een stuk beter. En afsluiten dus in Hotel Vegas met kaboutertje putlucht. Ben benieuwd hoe dat gaat en weer eens wat anders dan de rooie jager.

Mochten er mensen geen zin hebben in de app, maar gewoon een website willen checken:

Wie er verantwoordelijk is voor het tegenover elkaar zetten van Hiqpy en shame mag van mij op legoblokjes stappen en is nooit meer uitgenodigd op mijn verjaardagsfeestje. Baal ook heel erg van Kingfishr vs. Panic Shack, Royston Club vs. Brogeal en Skunk Anansie vs. Bleech 9:3. Misschien wel gewoon teveel goede namen op vrijdag, en vrij weinig hoogtepunten op de zaterdag (behalve Fat Dog)/

Blokkenschema is inmiddels aangepast en lijkt nu wel te kloppen! Met op zaterdag Ploegendienst en Sons erbij wordt deze dag al weer een stuk beter. En afsluiten dus in Hotel Vegas met kaboutertje putlucht. Ben benieuwd hoe dat gaat en weer eens wat anders dan de rooie jager.
Voelt ons een beetje te amateuristisch dit festival en de line up is ook echt te mager, dus wij zullen niet van de partij zijn. Houden het wel in de gaten voor de komende jaren, maar dit jaar geen Hellendoorn voor ons.

Voelt ons een beetje te amateuristisch dit festival en de line up is ook echt te mager, dus wij zullen niet van de partij zijn. Houden het wel in de gaten voor de komende jaren, maar dit jaar geen Hellendoorn voor ons.
Het programma is toch niet te mager allen, ben het met sommige kritische punten eens, een paar vervelende clashes. Wij vinden sowieso de vrijdag de afgelopen jaren sowieso beters als de zaterdag, dat is meer een family dag. De vrijdag ook wat minder druk dus overal wat beter bij kunnen/komen.

Maar genoeg lekkers hoor op beide dagen, met de vrijdag Brogeal, Kingfishr, Shame, Bleech, en Fit en de zaterdag met Basht, ploegendienst, Wombats, Overpass, Grote Geelstaart, Sons, Wombats en als ultieme afsluiter Paceshifters play Nirvana gaat het weer een heerlijke editie worden.

Sowieso eigenlijk alleen in the Barn, Hotel Vegas en King king te vinden en drukker moet het ook niet worden.

En verder, Dauwpop hè, prachtig terrein, korte loop routes, fucking gezellig, mooi terrein, maar goed ik ben bevooroordeeld want ik kom uit het Sallandse zelf.

• Leuk
Waarderingen: mcoen en RocknRolla
Het programma is toch niet te mager allen, ben het met sommige kritische punten eens, een paar vervelende clashes. Wij vinden sowieso de vrijdag de afgelopen jaren sowieso beters als de zaterdag, dat is meer een family dag. De vrijdag ook wat minder druk dus overal wat beter bij kunnen/komen.

Maar genoeg lekkers hoor op beide dagen, met de vrijdag Brogeal, Kingfishr, Shame, Bleech, en Fit en de zaterdag met Basht, ploegendienst, Wombats, Overpass, Grote Geelstaart, Sons, Wombats en als ultieme afsluiter Paceshifters play Nirvana gaat het weer een heerlijke editie worden.

Sowieso eigenlijk alleen in the Barn, Hotel Vegas en King king te vinden en drukker moet het ook niet worden.

En verder, Dauwpop hè, prachtig terrein, korte loop routes, fucking gezellig, mooi terrein, maar goed ik ben bevooroordeeld want ik kom uit het Sallandse zelf.
Eens. Dit jaar ga ik alleen de zaterdag. En ik heb juist te veel dingen die ik graag wil zien. Voor mij is het programma top. En dan hebben we ook nog de Leffe kathedraal, de comedy en het dwalen over het terrein wat tijd gaat snoepen!

Ik voel me vereerd dat je je eerste post aan mij wijdt, maar het te mager vinden is toch gewoon onze mening en daarom gaan we niet, dus je hoeft dat niet te weerleggen met "het is niet te mager", want ik denk niet dat er een index is waar we dit aan kunnen meten oid. Hopelijk voor de organisatie denken er genoeg mensen zoals jij, want ik gun ze het allerbeste in Hellendoorn.

m
Ik voel me vereerd dat je je eerste post aan mij wijdt, maar het te mager vinden is toch gewoon onze mening en daarom gaan we niet, dus je hoeft dat niet te weerleggen met "het is niet te mager", want ik denk niet dat er een index is waar we dit aan kunnen meten oid. Hopelijk voor de organisatie denken er genoeg mensen zoals jij, want ik gun ze het allerbeste in Hellendoorn.
De kwaliteit van de line-up zal altijd een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur zijn. Maar aan de andere kant ook van de verwachtingen. Een aantal jaren geleden kwamen ze tot de conclusie dat de grote namen niet meer te betalen zijn.

Dus als je de verwachting hebt dat ze ieder jaar een Prodigy, Nothing but Thieves of Editors op de main stage hebben staan zal je al snel teleurgesteld zijn. Ik denk dat de opmerking van Kruder ook misschien komt door de opmerking "amateuristisch".

Tuurlijk, ik erger me ook dat het blokkenschema zo laat bekend wordt en dat die dan nog niet compleet is. Maar amateuristisch? Het festival wordt altijd uitstekend georganiseerd. Zelden lange rijen bij bars, toiletten of eetgelegenheden. Ze proberen ook nieuwe zaken uit. Dus amateuristisch?

Enfin, ik vind de line up ook prima. Zelfs beter dan vorig jaar. Wordt weer veel bij Hotel Vegas hangen en af en toe de Barn en de King King. Nu maar hopen op goed weer.

• Leuk
Waarderingen: RocknRolla en Kruder
Ik vind die line-up van Dauwpop ook erg mager, maar dat komt vooral omdat ik met name de Mainstage nogal inspiratieloos vind. Zo'n Kingfishr deed in 2025 liefst 14(!) optredens in Nederland. En dan is het verder de Nederlandse artiesten Douwe Bob, Son Mieux, Maan, Bente en Antoon, die je ook op allerlei lokale (gratis) festivals kunt zien. (Zou niet weten waarom je dat zou willen, maar dat terzijde...). Dan hebben we nog Sugababes, wat in hun hoogtijdagen al een meme was, laat staan nu. Waar komen die nou opeens weer vandaan? En blijven er eigenlijk maar twee acts over waarvan ik denk: mooie boeking. En dat zijn Skunk Anansie en The Wombats.

Als ik me er echt eens in zou verdiepen, dan valt er wellicht met de acts in de Barn, King King en Hotel Vegas voor mij wel een redelijk programma uit te peuren. Maar zeker niet voldoende om een tripje naar Hellendoorn te overwegen. Wel jammer op zich, want ik zou dat festivalterrein best een keer willen zien.

• 100
  • Leuk
Waarderingen: gy0n en B0G5
Een magere line-up is altijd persoonlijk.

Echter even verder gekeken. Op bijna alle podia staat een band minder tov vorig jaar! Vooral door langere pauze/ombouwtijden.

Dan is een line-up al snel mager, want minder keuze. En belangrijker, dit gaat 1 ding opleveren: drukte bij andere podia!

Users who are viewing this thread