Lowlands 2027

Ik heb afgelopen zomer Tiesto in Brussel gezien met een bijna volledige trance-set en ik zag dat er komende zomer weer een Tiesto in Concert komt (in Polen). Het past eigenlijk niet in de nieuwe richting, maar Tiesto als Alpha-afsluiter is toch nog steeds wel een droom van me.
Dat zou gewoon waanzinnig zijn en een volkomen terechte boeking. De man is een exportproduct en ook nog een toffe gozer.

Sowieso zou ik een Nederlandse top DJ nog heel graag op LL willen zien, Reinier Zonneveld of Maddix mag van mij ook. Dat hoeft dan uiteraard weer niet op de alpha.

Ik vind dat hij mooie sets maakt en voor een dj bovengemiddeld muzikaal is. En het is een grote naam, geen idee waarom het dan een grap zou zijn.
Even zijn releases van dit jaar bekeken:
Een nummer is een half AI nummer met Gordo wat het waarschijnlijk goed doet op vage kutclubs op Ibiza
Een andere is met Steve Aoki en grootse bigroomtechno gemixt met standaard EDM die ik al jaren niet meer op Lowlands voorbij heb horen komen. Slap aftreksel van normale techno.
De laatste is ook een vrij goedkope track met Nicky Romero.

Los van wat ik van Reinier Zonneveld vind, de stijl muziek die hij draait, maakt en uitbrengt matcht totaal niet meer met de muziekstijlen die nu de nacht op Lowlands definieren, het past niet bij de bezoekers en ik zie het ook niet gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: schar15
Reinier Zonneveld
Ik was vroeger groots fan. Ik denk dat ik wel 50 optredens van hem heb bijgewoond. Zelfs nog een keer het 12 uurs optreden in De Marktkantine. Beter werd het niet.
Maar wat een commerciële geldharker is dat geworden zeg… pfff.. die filmpjes met Joël Beuker en die kinder hardstyle van hem. Heeft niks meer met techno te maken.

Ze oude platen waren van grote kwaliteit.
Maar nee, die mag ver weg blijven van lowlands.
Doe maar een keer Pet Duo, Kobosil, Jay Lumen…
Drumcode avondje mag ook… Bart Skills in de Bravo 🤩

Tegenwoordig tel je niet eens meer mee met 1x ziggo 🤣 Suzan en Freek doen dat 10x of zo haha! Nee van the Strokes wordt 70% van het Lowlands publiek echt totaal niet warm.
Dat weet ik niet hoor. Ik vermoed dat de alternatieve luisteraar enorm getrokken wordt door the Strokes. Op BKS een paar jaar terug was veel jong volk aanwezig en the Adults Are Talking is een enorme hit geworden online die ze bij Gen-Z echt op de kaart heeft gezet, ook met de rest van het album. Kan me voorstellen dat Strokes een goede naam is om juist het publiek te trekken die ze willen bereiken met de nieuwe richting die ze zijn ingeslagen.

• Leuk
Waarderingen: CVS
Ik vind het wonderbaarlijk dat heel veel mensen hier al die DJ's kennen. Het zijn er zo fucking veel. Hoe hou je het allemaal bij :ROFLMAO:

Ik heb afgelopen zomer Tiesto in Brussel gezien met een bijna volledige trance-set en ik zag dat er komende zomer weer een Tiesto in Concert komt (in Polen). Het past eigenlijk niet in de nieuwe richting, maar Tiesto als Alpha-afsluiter is toch nog steeds wel een droom van me.
Huge Tiësto fan hier, vooral van zijn Early Trance days die langzaam een beetje een revival (maar nog totaal niet op de oude vorm imo) vind ik niet dat je die in de Alpha moet zetten. Als je hem boekt moet je hem een volledige nacht geven in de Bravo o.i.d. dus meer de "In Concert" variant. Anders krijg je zo'n set waar hij alleen Flight 643, Silence, Love Comes Again en Lethal Industry en dergelijke gaat draaien. Maar dan mis je al die parels waar team Tiësto ook achter heeft gezeten.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Huge Tiësto fan hier, vooral van zijn Early Trance days die langzaam een beetje een revival (maar nog totaal niet op de oude vorm imo) vind ik niet dat je die in de Alpha moet zetten. Als je hem boekt moet je hem een volledige nacht geven in de Bravo o.i.d. dus meer de "In Concert" variant. Anders krijg je zo'n set waar hij alleen Flight 643, Silence, Love Comes Again en Lethal Industry en dergelijke gaat draaien. Maar dan mis je al die parels waar team Tiësto ook achter heeft gezeten.
Tiësto trekt nog meer publiek dan JJ/KIKI. Succes met die drukte in de bravo.
Of je moet paar giganten in de Heineken/India zetten voor spreiding.

Op dat gebied eens hoor. Maar met de grote trance dj's (idem geld voor Armin van Buuren) kan je 2 versies krijgen. Een headline sit en dan draaien ze alle hitjes. Of je geeft ze echt een one man show van een paar uur zodat er meer parels gedraaid kunnen worden. Ik gewoon Lowlands gewoon dat laatste, want dat eerste is niet heel boeiend.

• Leuk
Waarderingen: Dante en WTSGD
Brechja in de Heineken en Tiësto in de Bravo? Of gewoon zeggen fuck it, en Tiësto de sub & headline slot geven op de Alpha met een 3u set

Of gewoon geen Tiesto op Lowlands, lijkt me nog altijd de beste oplossing!
Ik zie juist liever geen Job Jobse en Ki/Ki op Lowlands. Tiesto met een oude trance set zou ik echt magisch vinden.

Hoewel de eerstgenoemde denk ik wel beter aansluiten bij het publiek en het festival Lowlands.

Hoop volgend jaar vooral op elektronische namen zoals Bonobo, Kiasmos of Apparat.

Bonobo en/of Overmono lijken mij wel festivals te gaan doen. Beide met een nieuwe plaat, beide zullen vast ergens op BKS(bonobo zie ik daar wel headlinen), DTRH of LL doen.

Dan heb je met Caribou, Romare, Parra for Curva en Avalanches die ook met nieuw werk komen nog wel wat namen die goed aansluiten

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Joris
Die nieuwe jungle single van The Avalanches is wel echt top overigens, die mag zo door komen voor een avond slot in de India (of Heineken gezien de legacy status en het weinig touren?)

• Leuk
Waarderingen: anderhalvemunt

Users who are viewing this thread