Festileaks Draft XX: Thematische chaos

Met twaalf deelnemers in ieder geval weer een mooi gevulde deelnemerslijst!

Met twaalf deelnemers in ieder geval weer een mooi gevulde deelnemerslijst!

Momenteel ook al genoeg thema's van non-deelnemers om iedereen van 6 thema's te voorzien, maar meer zijn welkom, want er zullen vast nog wel wat deelnemers bij komen.

Van alle deelnemers zijn ook bijna alle thema's binnen, waardoor we nu op pakweg 70 thema's zitten. Er zit wel het een en ander aan overlap tussen sommige thema's, maar aan echt dubbelen hebben we er maar weinig. 68 van de 70 thema's zijn als uniek te bestempelen, met dus wel wat overlap qua thematiek (denk bijvoorbeeld aan thema's rondom land van herkomst qua overlap)

De Hurt/Heal gaat ook een beetje richting slotfase, dus ik verwacht dat de draft keurig na de afloop daarvan begint :).

• Leuk
Waarderingen: Royke
DIt lijkt me best leuk, maar ik snap er eerlijk gezegd niet veel van 😆 is er iemand met echt een Jip en Janneke uitleg voor deze simpele ziel?

DIt lijkt me best leuk, maar ik snap er eerlijk gezegd niet veel van 😆 is er iemand met echt een Jip en Janneke uitleg voor deze simpele ziel?
je krijgt 6 thema's en elk thema moet je twee keer gebruiken om een podium te vullen.
je krijgt thema's A B C D E F
--> je kiest zelf om A te gebruiken op vrijdag en zaterdag voor respectievelijk de Main en het kleinste podium.
--> B gebruik je op vrijdag voor het kleinste podium en zaterdag voor de tent
enz tot al uw podia en dagen vol zijn en je uw thema's telkens 2x hebt gebruikt. Als je dus een thema kiest voor een dag en podium moet je alle namen voor dat podium en die dag in hetzelfde thema boeken.

je krijgt 6 thema's en elk thema moet je twee keer gebruiken om een podium te vullen.
je krijgt thema's A B C D E F
--> je kiest zelf om A te gebruiken op vrijdag en zaterdag voor respectievelijk de Main en het kleinste podium.
--> B gebruik je op vrijdag voor het kleinste podium en zaterdag voor de tent
enz tot al uw podia en dagen vol zijn en je uw thema's telkens 2x hebt gebruikt. Als je dus een thema kiest voor een dag en podium moet je alle namen voor dat podium en die dag in hetzelfde thema boeken.
En je moet dus voor drie dagen, per dag vier podia vullen. Dus in totaal 12 podia te vullen. En dan idd 6 thema's die je ieder 2x moet gebruiken.

Dus als ik het goed snap als ik meedoe moet ik artiesten aanleveren uit landen waarvan de vlag maar 2 kleuren heeft? In bv ronde 1? En zo een festival samen stellen?

Je moet een festival samenstellen dat drie dagen duurt met per dag vier podia (dus 12 te vullen podia).

Je krijgt door middel van loting 6 thema's toegewezen die je ieder twee keer voor één van de twaalf podia moet gebruiken.

Dus stel één van je thema's is Duitse schlager, dan moet je twee keer een podia vullen met alleen maar Duitse schlager.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Dus als ik het goed snap als ik meedoe moet ik artiesten aanleveren uit landen waarvan de vlag maar 2 kleuren heeft? In bv ronde 1? En zo een festival samen stellen?

En belangrijk, een act kan maar één keer gekozen worden!

Met het voorbeeld van won666: stel je hebt dus het thema "artiesten uit landen met een vlag met 2 kleuren", dan kan je bijvoorbeeld Ghost boeken (Zweedse vlag), maar als iemand anders als thema "Zweedse bands" heeft, dan kan hij ook Ghost boeken. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. De ander heeft pech.

Ik zou zeggen, schrijf je in en doe een keertje mee! (wel verplicht via de PM 4 thema's inleveren bij mij dan, zodat deze willekeurig worden verloot.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en won666
En belangrijk, een act kan maar één keer gekozen worden!

Met het voorbeeld van won666: stel je hebt dus het thema "artiesten uit landen met een vlag met 2 kleuren", dan kan je bijvoorbeeld Ghost boeken (Zweedse vlag), maar als iemand anders als thema "Zweedse bands" heeft, dan kan hij ook Ghost boeken. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. De ander heeft pech.

Ik zou zeggen, schrijf je in en doe een keertje mee! (wel verplicht via de PM 4 thema's inleveren bij mij dan, zodat deze willekeurig worden verloot.
Allee voor de mop dan maar eens. En dat is al direct mijn eerste thema, "mop"!

• Haha
Waarderingen: MadMandra27
Momenteel worden de thema's goed ingevuld al door alle huidige deelnemers en ik heb op voorhand de positie van de thema's al vastgesteld. Het kan nog wel wat verschuiven doordat bijvoorbeeld de posities van deelnemer 19 en 20 wegvallen, maar op dit moment is een van de sets van de deelnemers:

- Past in het foute uurtje
- Artiesten met een link met Pasen (chocola, eieren, konijnen etc)
- Extinction Rebellion
- Het haar van de leadsinger moet gedurende de dag steeds langer worden
- +2 nog onbekende thema's van non-deelnemers

Dus wie weet wordt een van jullie wel de gelukkige met deze set (mits er niks verschuift door een kleiner aantal deelnemers)

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Dus stel één van je thema's is Duitse schlager, dan moet je twee keer een podia vullen met alleen maar Duitse schlager.
Voordeel is dan wel weer dat je die volledig kan vullen in de vrije keuze en voor de exclusieve acts op de andere thema’s kan focussen

Tip: focus idd eerst op de namen die jij wilt maar anderen wellicht ook, ofwel dus de forum darlings ofwel omdat je inschat obv de thema’s dat die namen gewild zouden zijn. Is altijd wat giswerk en zo krijg je ook veel snipes, maar dat maakt het net leuk (en frustrerend) 😂

Voordeel is dan wel weer dat je die volledig kan vullen in de vrije keuze en voor de exclusieve acts op de andere thema’s kan focussen
Ik weet Dieter Koblenz ook wel in andere thema's te scharen hoor!

Users who are viewing this thread