Rock Werchter 2026

Ik denk dat de weide vrijdag na charlotte de witte /tijdens XX sneller gaat uitstromen dan op zaterdag met alleen 21P.
Vrijdag heb je alleen the XX en lauren spencer smith als keuze. 21P trekt een breder publiek. Ookal ben ik zelf meer benieuwd naar the XX
Ja dat denk ik. Bij mij in mijn omgeving (inclusief mijzelf) is iedereen hyped over de zaterdagavond en is de vrijdag toch een beetje een nachtkaars na een prachtige programmering overdag. Ik ga The xx zeker even kijken maar de kans dat ik het helemaal af ga kijken is klein. Ook na veel luisteren nu doet de muziek me niet erg veel en de shows voor hun hiatus deden het ook niet echt voor mij. Maar wr geven ze weer een kans!

Die vrijdagavond wordt dan weer mijn hoogtepunt van die 4 dagen. Overdag ook al goed hoor, maar die avond wordt echt magisch.

Ik vind donderdag de nachtkaars avond (met enkele leuke dingen overdag). Spijtig, want die eerste dag zit je nog vol energie. Vond het vorig jaar ook al jammer om op die donderdag al zo vroeg bedwaarts te keren.

met weinig moois ertegenover.
Sowieso een opvallende trend, die ik al aanhaalde. Normaal is RW altijd goed in heel sterke counterprogrammering, nu is het bijna (ik zeg bijna) Pinkpopiaans mager qua alternatieven tijdens de laatste act. Een veel kleinere naam dan de Underworlds, Jungles, Röyksopps en Rufus Du Sols die de voorgaande jaren tijdens de main afsluiter speelde.

Die donderdagavond heb je iig nog lekker veel keuze. Mumford, Blood Incantation, Prodigy.
Technisch gezien heb je die vrijdag evenveel keuze, en het is niet dat CDW geen enorme Barn afsluiter is (die gaat uitpuilen), maar het moet je smaak maar zijn. Mumford is sowieso het equivalent van 'niks' voor (lees:) mij. 😅

Geen van die drie maken mij warm, maar ik ben nu wel echt benieuwd of het kwartje valt voor die metalband wanneer ik het live aanschouw.

Na FKA Twigs zou ik het dan wel voor gezien houden denk ik.

Die donderdagavond heb je iig nog lekker veel keuze. Mumford, Blood Incantation, Prodigy.

Op zaterdag is er na Twigs geen keus meer met Agnes Obel, Charlotte de Witte/The Warning, The xx? En voor de popliefhebbers Capaldi en Spencer Smith.

Het kan je smaak niet zijn maar om dan die donderdagavond als toonbeeld van keuzemogelijkheden aan te halen... 🤔

Op zaterdag is er na Twigs geen keus meer met Agnes Obel, Charlotte de Witte/The Warning, The xx? En voor de popliefhebbers Capaldi en Spencer Smith.
Ja, was ook persoonlijk. Alleen bij Obel zou ik van de acts die je noemt wel gaan kijken, maar ook dat is niet perse een must-see. Die donderdag is voor mij dikker bezaaid.

Had die donderdag maar een toffere laatste Slope naam he. Had voor mij al veel goed gemaakt.

Sowieso een opvallende trend, die ik al aanhaalde. Normaal is RW altijd goed in heel sterke counterprogrammering, nu is het bijna (ik zeg bijna) Pinkpopiaans mager qua alternatieven tijdens de laatste act. Een veel kleinere naam dan de Underworlds, Jungles, Röyksopps en Rufus Du Sols die de voorgaande jaren tijdens de main afsluiter speelde.
Het zijn vooral de KluB C afsluiters die wat minder lijken dan andere jaren. Met Prodigy, Charlotte, Pixies en Kalkbrenner heb je gewoon grote Barn heads en die er voor staan zijn ook niet de minste. Enkel Jade misschien, maar dat kan ook zijn omdat ik daar weinig tot niks van ken.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het zijn vooral de KluB C afsluiters die wat minder lijken dan andere jaren. Met Prodigy, Charlotte, Pixies en Kalkbrenner heb je gewoon grote Barn heads en die er voor staan zijn ook niet de minste. Enkel Jade misschien, maar dat kan ook zijn omdat ik daar weinig tot niks van ken.
Ja, doelde ook echt op die KlubC namen (en dus wat er tegenover de laatste main staat). Barn is dik in orde. Prodigy, CDW, Pixies, Kalkbrenner, JADE, FKA Twigs, Matt Berninger en David Byrne is een mooi achttal op daar in de laatste twee slots te hebben staan.

• Leuk
Waarderingen: phil en Everyknight
Interessant, de beste headliners (wel enigszins voorspelbaar). Maar wat zijn de favoriete namen op the Slope?

Mijn (voorlopige) lijstje:
1. NewDad
2. the Warning
3. Westside Cowboy
4. the Reytons (ga ik niet zien vanwege Gorillaz/Pixies)
5. Florence Road
6. Man/Woman/Chainsaw
7. the New Eves
8. Basht.

Interessant, de beste headliners (wel enigszins voorspelbaar).
Nog even daarover, die wordt dan de eindranking van (niet goed voor mijn OCD) 29 lijstjes.

The Cure met een afstandje de grote winnaar. Moby, Gorillaz, The xx praktisch gelijkstand.

The Cure — 175 punten
Moby — 165 punten
Gorillaz — 164 punten
The xx — 161 punten
The War on Drugs — 122 punten
Twenty One Pilots — 86 punten
Mumford & Sons — 81 punten
Lewis Capaldi — 46 punten

Voor the Slope

1. Cardinals
2. Basht.
3. The Reytons
4. House of protection (maarja tijdens byrne)
5. Last Train
6. Westside Cowboy
7. Overpass
8. Man/Woman/Chainsaw

• Leuk
Waarderingen: phil
Ja, was ook persoonlijk. Alleen bij Obel zou ik van de acts die je noemt wel gaan kijken, maar ook dat is niet perse een must-see. Die donderdag is voor mij dikker bezaaid.
Ok! Ik vind die vrijdag over de hele linie erg fijn. Ben nog niet volledig uit mijn avondroute maar verwacht dat het Twigs, Obel en The xx wordt.

CDW had ik graag gezien maar paar jaar terug al meegepakt (niet mijn genre maar enorm van genoten) en ik wil echt een chique plek bij The xx kunnen scoren. Dat gat van 1,5u na Obel is alleen nog wel echt aan de lange kant. 🤔

Mijn lijstje van de Slope;
1. The Reytons
2. PUP
3. The Warning
4. Cardinal
5. Voila
6. Ecca Vandal
7. Basht.
8. Florence Road

Zal zoveel mogelijk trachten te zien maar zal waarsschijnlijk maar een 4-tal worden

• Leuk
1. Gorillaz
2. The xx
2. The War on Drugs
4. The Cure
5. Moby
6. Mumford and Sons
7. Twenty One Pilots
8. Lewis Capaldi

Slope:
1. Basht
2. Westside Cowboy
3. Reytons
4. NewDad
5. Man/woman/chainsaw
6. Cardinals
7. Overpass
8. Florence Road

• Leuk
Er zijn al betere KluB C jaren geweest. Die tent is wat het slachtoffer van het feit dat alle festivals hun namen moeten hebben.
Wat niet wegneemt dat er mooie namen staan, die veelvuldig hun zalen uitverkopen. En Blood Incatation is een coole boeking daar. Maar het is vooral in de breedte net wat te weinig. Zeker in vergelijking met programmatie op andere stages.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en swissepfan

Users who are viewing this thread