Alcatraz & Dynamo Hurt/Heal

Bij mij ligt de split bij de stem. Ik vindt de bands met een zangeres bijna allemaal geweldig maar kan daarentegen heel weinig met de bands met een zanger. Ik zal dan ook niet snel (of het moet al in de top10 zijn) minpunten geven voor Epica, Within Temptation of Nightwish maar wel voor Sabaton, Helloween, Avantasia en Powerwolf.

Airbourne - 66
Alestorm - 100
Amon Amarth - 101
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Behemoth - 147
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 97
Ghost - 115
Heilung - 70
Helloween - 95
Immortal - 60
In Flames - 100
Korn - 140
Kreator - 50
Lamb Of God - 75
Machine Head - 160
Megadeth - 90 (-10)
Nightwish - 152
Opeth - 169
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Twisted Sister - 150
Within Temptation - 110

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Airbourne - 66
Alestorm - 100
Amon Amarth - 101
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Behemoth - 147
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 97
Ghost - 115
Heilung - 70
Helloween - 95
Immortal - 60
In Flames - 100
Korn - 140
Kreator - 50
Lamb Of God - 75
Machine Head - 160
Megadeth - 80 (-10)
Nightwish - 152
Opeth - 169
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Twisted Sister - 150
Within Temptation - 110

Airbourne - 66
Alestorm - 100
Amon Amarth - 101
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Behemoth - 147
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 97
Ghost - 115
Heilung - 70
Helloween - 95
Immortal - 50 (-10)
In Flames - 100
Korn - 140
Kreator - 50
Lamb Of God - 75
Machine Head - 160
Megadeth - 80
Nightwish - 152
Opeth - 169
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Twisted Sister - 150
Within Temptation - 110

Airbourne - 66
Alestorm - 100
Amon Amarth - 101
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Behemoth - 147
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 97
Ghost - 115
Heilung - 70
Helloween - 95
Immortal - 40 (-10)
In Flames - 100
Korn - 140
Kreator - 50
Lamb Of God - 75
Machine Head - 160
Megadeth - 80
Nightwish - 152
Opeth - 169
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Twisted Sister - 150
Within Temptation - 110

Bij mij ligt de split bij de stem. Ik vindt de bands met een zangeres bijna allemaal geweldig maar kan daarentegen heel weinig met de bands met een zanger. Ik zal dan ook niet snel (of het moet al in de top10 zijn) minpunten geven voor Epica, Within Temptation of Nightwish maar wel voor Sabaton, Helloween, Avantasia en Powerwolf.

Voor mij is eigenlijk de stem ook vaak de doorslag (zeker als men begint de grunten), nog wel meer dan het genre. Vrijwel elk metalgenre heeft wel een band die ik goed kan hebben.

Airbourne - 66
Alestorm - 100
Amon Amarth - 101
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Behemoth - 147
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 97
Ghost - 115
Heilung - 70
Helloween - 95
Immortal - 40
In Flames - 100
Korn - 140
Kreator - 50
Lamb Of God - 85 (+10)
Machine Head - 160
Megadeth - 80
Nightwish - 152
Opeth - 169
Powerwolf - 100
Sabaton - 100
Twisted Sister - 150
Within Temptation - 110

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Powerwolf, Halloween en sabaton staan nog allemaal hoog en zijn allemaal powermetal.
Hadden enkele mensen ze niet zo belachelijk hoog gezet hadden ze er nog wel in gestaan waarschijnlijk.
Eigenlijk is het belachelijk om een veto tegen een band te ontwikkelen om die reden als ge fan bent. Dat zou zijn als of opeens Machine Head, waar ik groot fan van ben, ineens 287 haalt en ik ze ze opeens uit wil. En ja er waren Avantasia fans onder de minners. Tot 100 had ik nog gesnapt maar daarna enkel en alleen maar als veto ook al zijt ge fan ... belachelijk!

Eigenlijk is het belachelijk om een veto tegen een band te ontwikkelen om die reden als ge fan bent. Dat zou zijn als of opeens Machine Head, waar ik groot fan van ben, ineens 287 haalt en ik ze ze opeens uit wil. En ja er waren Avantasia fans onder de minners. Tot 100 had ik nog gesnapt maar daarna enkel en alleen maar als veto ook al zijt ge fan ... belachelijk!
Ik ben er sowieso geen fan van en had ze anders ook minpunten gegeven, maar waarschijnlijk pas later in het spel.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik ben er sowieso geen fan van en had ze anders ook minpunten gegeven, maar waarschijnlijk pas later in het spel.
Zoiets klinlt logisch en terecht. Maar minnen tot ze er uit liggen ook al bent ge fan enkel en alleen maar omdat ze succes hadden is belachelijk. Maarja als een band succes haalt dan zijn ze misschien niet trve en niet krieg genoeg meer.

(Niet dat ik Bring Me The Horizon ben blijven luisteren toen het ineens een pop band werd maar ok)

Dank aan iedereen die Avantasia zo omhoog gestemd heeft voor het mooie target wat jullie op hun rug geplaatst hebben, daardoor zijn we er nu vanaf :)

Volgende powermetal slachtoffer? Geen idee waarom de wolfjes hier nog onaangetast in staan, die act is toch een parodie van zichzelf geworden inmiddels...

Airbourne - 66
Alestorm - 100
Amon Amarth - 101
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Behemoth - 147
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 97
Ghost - 115
Heilung - 70
Helloween - 95
Immortal - 40
In Flames - 100
Korn - 140
Kreator - 50
Lamb Of God - 85
Machine Head - 160
Megadeth - 80
Nightwish - 152
Opeth - 169
Powerwolf - 90 (-10)
Sabaton - 100
Twisted Sister - 150
Within Temptation - 110

Dank aan iedereen die Avantasia zo omhoog gestemd heeft voor het mooie target wat jullie op hun rug geplaatst hebben, daardoor zijn we er nu vanaf :)

Volgende powermetal slachtoffer? Geen idee waarom de wolfjes hier nog onaangetast in staan, die act is toch een parodie van zichzelf geworden inmiddels...

Airbourne - 66
Alestorm - 100
Amon Amarth - 101
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Behemoth - 147
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 97
Ghost - 115
Heilung - 70
Helloween - 95
Immortal - 40
In Flames - 100
Korn - 140
Kreator - 50
Lamb Of God - 85
Machine Head - 160
Megadeth - 80
Nightwish - 152
Opeth - 169
Powerwolf - 90 (-10)
Sabaton - 100
Twisted Sister - 150
Within Temptation - 110
Parodie? Verklaar u zelf?
Echt puur uit nieuwsgierigheid want deze vraag had ik ook als niet fan gesteld?

Trouwens als het persoonlijk moest worden, zij waren niet mijn volgende project. Wrong guess

Parodie? Verklaar u zelf?
Echt puur uit nieuwsgierigheid want deze vraag had ik ook als niet fan gesteld?

Trouwens als het persoonlijk moest worden, zij waren niet mijn volgende project. Wrong guess
Het wordt niet persoonlijk, geen zorgen, ik vind ze gewoon oprecht een van de slechtste acts die nog in de lijst staan. Vond ze vroeger wel leuk maar inmiddels is elk album en elke show een herhaling van zetten, plichtmatig "oeh oeh ah ah" roepen met zijn allen, die zanger die constant loopt te lullen maar heel weinig zegt, zit geen spatje originaliteit meer aan. Vandaar parodie op zichzelf :)

Het wordt niet persoonlijk, geen zorgen, ik vind ze gewoon oprecht een van de slechtste acts die nog in de lijst staan. Vond ze vroeger wel leuk maar inmiddels is elk album en elke show een herhaling van zetten, plichtmatig "oeh oeh ah ah" roepen met zijn allen, die zanger die constant loopt te lullen maar heel weinig zegt, zit geen spatje originaliteit meer aan. Vandaar parodie op zichzelf :)
Oke. Daar ben ik het eigenlijk mee eens. Das ook mijn grote probleem met de band en heb ik zelf ook al vernoemd. Maar toch pakken de songs mij op een bepaalde manier waardoor ik het ook weer vergeet op een bepaalde manier. Maar dan wanneer er een volgende tour komt toch hopen wat nieuwe grappen, nieuwe show elementen en veel meer. En blijken ze enkel de setlist wat dooreen gerammeld te hebben. Toch vermaak ik me elke keer 😃

• Leuk
Oke. Daar ben ik het eigenlijk mee eens. Das ook mijn grote probleem met de band en heb ik zelf ook al vernoemd. Maar toch pakken de songs mij op een bepaalde manier waardoor ik het ook weer vergeet op een bepaalde manier. Maar dan wanneer er een volgende tour komt toch hopen wat nieuwe grappen, nieuwe show elementen en veel meer. En blijken ze enkel de setlist wat dooreen gerammeld te hebben. Toch vermaak ik me elke keer 😃
Het is zelfs zo ook dat de songs zo hard op elkaar lijken dat ik soms perongeluk het refrein van van hun andere songs op een bepaalde song zing. 😅 Maar toch blijft het me pakken

Nu ja zing ... eerder kweel

• Haha
Waarderingen: Joslittel
Airbourne - 66
Alestorm - 100
Amon Amarth - 101
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Behemoth - 147
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 97
Ghost - 115
Heilung - 70
Helloween - 95
Immortal - 40
In Flames - 100
Korn - 140
Kreator - 50
Lamb Of God - 85
Machine Head - 160
Megadeth - 80
Nightwish - 152
Opeth - 169
Powerwolf - 80 (-10)
Sabaton - 100
Twisted Sister - 150
Within Temptation - 110

🥳🥳🥳

Helemaal mee eens. Powerwolf (naast Alestorm en Sabaton) was 1 van de bands die me in metal heeft gebracht dus zullen altijd wel een speciaal plekje houden. Maar zeker hun nieuwere werk vind ik gewoon saai en 1 tonig, uitzondering zoals 1589 daar gelaten. Hun oudere albums (dit klinkt weer heel cliché) vond ik gewoon beter. Minder van die oes en ahs en een wat uniekere sound hebben. Wel jammer dat ze naast de hits hier vrijwel niks meer van spelen...

Airbourne - 66
Alestorm - 100
Amon Amarth - 101
Anthrax - 90
Arch Enemy - 110
Architects - 130
Behemoth - 147
Dimmu Borgir - 115
Epica - 110
Europe - 90 (-7)
Ghost - 115
Heilung - 70
Helloween - 95
Immortal - 37 (-3)
In Flames - 100
Korn - 140
Kreator - 50
Lamb Of God - 85
Machine Head - 160
Megadeth - 80
Nightwish - 152
Opeth - 169
Powerwolf - 80
Sabaton - 100
Twisted Sister - 150
Within Temptation - 110

• Leuk
Helemaal mee eens. Powerwolf (naast Alestorm en Sabaton) was 1 van de bands die me in metal heeft gebracht dus zullen altijd wel een speciaal plekje houden. Maar zeker hun nieuwere werk vind ik gewoon saai en 1 tonig, uitzondering zoals 1589 daar gelaten. Hun oudere albums (dit klinkt weer heel cliché) vond ik gewoon beter. Minder van die oes en ahs en een wat uniekere sound hebben. Wel jammer dat ze naast de hits hier vrijwel niks meer van spelen...
Ja ik herken dit exact. Soms twijfel ik of het komt door een evolutie van mijn eigen muzieksmaak, ik ben inmiddels een beetje doorgerold naar de prog en extremere metal. Maar dat nieuwe werk klinkt toch echt een stuk inspiratielozer. Alsof ze hun formule hebben gevonden en hier niks meer vanaf durven te wijken terwijl hun inspiratie met christelijke weerwolven eigenlijk allang op is..

• Leuk
Waarderingen: RubenJS en Dr. Hannibal
Ik begrijp heel goed waarom ze eruit liggen, hoor. Dat was nu eenmaal het risico van zo'n ludieke actie.

De ongeschreven regel van een target op de rug boven de 200 is zo duidelijk bewezen.

Maar dat betekent dus ook dat er nu maar één logische opvolger is qua target: Opeth.
Dat is de enige andere naam uit het rijtje die ruim boven de 200 hebben gestaan, al deden ze dat een beetje stiekem in de schaduw van Avantasia. 😉

Er is inmiddels wel wat van afgesnoept, maar ze gaan nog steeds comfortabel aan de leiding met 169 (en dat als niet-headliner).

Nu alle Avantasia-minners eindelijk hun handen vrij hebben, zullen we de komende dagen zien hoe zwaar en consequent al die principes nog wegen. 😉

Start project: 'Op(eth) naar de 0'!! 🫡

Laatst bewerkt:
Ja ik herken dit exact. Soms twijfel ik of het komt door een evolutie van mijn eigen muzieksmaak, ik ben inmiddels een beetje doorgerold naar de prog en extremere metal. Maar dat nieuwe werk klinkt toch echt een stuk inspiratielozer. Alsof ze hun formule hebben gevonden en hier niks meer vanaf durven te wijken terwijl hun inspiratie met christelijke weerwolven eigenlijk allang op is..
Ik ben (o.a.) een groot power metal fan, en vond Powerwolf vroeger ook geweldig. Eerste (paar) keer live was dan ook heel tof.
Maar inmiddels ook wel aardig Powerwolf-moe, het doet me steeds minder.
Snap dan ook nog steeds niet goed dat ze blijkbaar nog steeds groeiende zijn en het inmiddels tot headliner hebben geschopt, zelfs op grote, niet-Duitse festivals.
Niet dat ik het ze niet gun ofzo, maar beetje vreemd is het wel, waar ik dat bij bv. Sabaton veel logischer vind.

Users who are viewing this thread