Rock Werchter 2026

De criticaster in mij is dat ze voor mij persoonlijk wat relevante namen missen die het voorbije jaar wel goede albums hebben gemaakt (Oklou, Geese, Von Hausswolff, Adisson Rae, Dove Ellis). Uiteraard moeten die beschikbaar zijn.
Ja de jonge goden dus. Die je als 2de in KluB C kan zien bv. Maar nee, liever ISE, Bente of Tsar B natuurlijk 🙄.
Ze hebben hun eigen roster ook te promoten uiteraard.

In elk geval. Overall is line up RW dik in orde. Ze hebben weinig tot geen niet te missen namen gemist. Cave en Simz. Maar goed je mist er elk jaar een aantal. Hoort er nu eenmaal bij.

Enige wat ik mis zijn paar nieuwe jonge goden. Relatief natuurlijk. Die kan je nu vooral vinden op Pkp en zullen in de toekomst wel richting Rotselaar gaan. Ook kon imo de KluB C ietsje beter geprogrammeerd worden. Vorig jaar was dit toch meer spot on. Of jaar ervoor met rijtje Loyle Carner - Zara Larsson - Parcels op 1 avond.
Richting Werchter bedoel je. Werchter werd in 77 bij Rotselaar gevoegd maar verder weinig connectie.

• Thinking
Waarderingen: festirock
Costello is een mooie naam maar niet perse de naam waarvan je de foto gebruikt voor marketing op socials.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Costello is een mooie naam maar niet perse de naam waarvan je de foto gebruikt voor marketing op socials.
Dat snap ik ook. Maar dat zegt dan ook wel iets over de laatste drop.
Ik ben niet negatief hoor. Ik vind het overal een mooie affiche met elke dag genoeg acts die ik heel graag wil zien. Met zelfs al vermoedelijk een hoop clashes.

Die Belgische artiesten is gewoon een subjectieve hit or miss. Is het niet je ding, vind je het al snel een weggegooide plek waar makkelijk een internationale parel kon staan.
Is het wel je ding, gun je het die artiest van harte en zal er niet geklaagd worden.

Laatst bewerkt:
Jimmywe is op dreef. En heeft op alles gelijk. De foto van Kaat gebruiken om de laatste namen aan te kondigen terwijl Elvis Costello er mee tussen zit.. van god los.
Maar Elvis Costello een levende legende noemen is ook een brug te ver:). Heeft een tijdje heel goede nummers gemaakt maar wie van de min 40jarigen kent hem nog?

• Verdrietig
Waarderingen: zero
Een groot gedeelte denk ik. Die man heeft echt klassiekers gemaakt.
Vooral een cultheld eigenlijk. Heeft niet echt de alombekende, breed gedragen hits maar een album als My Aim Is True blijft wel een artistieke voltreffer. Benieuwd of het veld er een beetje weg meekan, en of het niet te gezapig wordt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Vooral een cultheld eigenlijk. Heeft niet echt de alombekende, breed gedragen hits maar een album als My Aim Is True blijft wel een artistieke voltreffer. Benieuwd of het veld er een beetje weg meekan, en of het niet te gezapig wordt.
She and I Want You.

Users who are viewing this thread