Graspop Metal Meeting 2026

I feel sorry for everyone who was looking forward to this set. For me personally, there's a decent chance that I'll like the replacement better.

...but more importantly - we finally have a reason to speculate again! 🄳

larry david snl GIF by Saturday Night Live

qua tourende bands zal het idd gaan tussen Manson, gojira, en deep purple

maar aangezien zo veel festivals nu zonder HP zitten kan er nog vanalles gebeuren
Van die lijst had TS nog degene geweest waar ik het meest naar uitkeek :D

Gojira (mogelijk een machine head move, verwacht ze wel volgend jaar )
Manson (please no)
Deep purple -> hopelijk verzetten ze dan EC (die toch wel terecht headliner zouden kunnen zijn) naar vrijdag en plakken ze die bij op zondag..
Scorpions -> zelfde hoop als deep purple

geluk bij een ongeluk, hopelijk weer wa animo hier. met wat geluk halen we p666 nog voor het festival begint.

Ik veronderstel dat GMM wel een mooie oplossing zoekt en hiervoor eventueel de koppen samen steekt met Sweden Rock, Copenhell, Tons of Rock, m.a.w. de festivals die met hetzelfde probleem kampen.
Hoop alleszins dat Gojira bij deze weer in de running is.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en RubenJS
Van die lijst had TS nog degene geweest waar ik het meest naar uitkeek :D

Gojira (mogelijk een machine head move, verwacht ze wel volgend jaar )
Manson (please no)
Deep purple -> hopelijk verzetten ze dan EC (die toch wel terecht headliner zouden kunnen zijn) naar vrijdag en plakken ze die bij op zondag..
Scorpions -> zelfde hoop als deep purple

geluk bij een ongeluk, hopelijk weer wa animo hier. met wat geluk halen we p666 nog voor het festival begint.
ze gaan echt geen band van dag verwisselen, met een klein bandje kun je daar misschien nog mee weg komen maar met zo een grote naam is dat jammergenoeg onmogelijk vrees ik

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Fuck zeg, dit is toch wel een enorme Bummer. Was die dag voor mij echt de no1 must see. heel jammer. Hopelijk strikken ze dan nog Gojira of Sleep token in de plek

ze gaan echt geen band van dag verwisselen, met een klein bandje kun je daar misschien nog mee weg komen maar met zo een grote naam is dat jammergenoeg onmogelijk vrees ik
Ga er op zich ook niet van uit maar zie ze precies nergens anders geboekt dat weekend.
Maar gaat wrs dan nog teveel impact hebben dus zal niet gebeuren. (opnieuw affiche laten goedkeuren overal enzo, wat ik hier soms lees)

tzal hopelijk een soort 'exclusief' worden voor een 4tal festivals met een band die momenteel niet tourt als gewoon doorschuiven van alles eronder

Dit is lekker wakker worden....
Was tocj wel 1 waar ik erg naar uitkeek. Zon legacy band waarvan ik dacht ze nooit meer te gaan zien, en wat nu waarschijnlijk zo blijft....
Ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen.
Ik zeg Slayer onder t mom van legacy band die terug komt šŸ˜Ž (grapje natuurlijk)
Was Manowar niet ook in de buurt? Weet dat die nie veel festival doen vanwege hun grote ego's. Maar miss als meerdere festivals ze weten te overtuigen?
Tuurlijk word t wss een Ghost of gojira. Maar zou liever persoonlijk een band hebben die ik nog nooit heb gezien.

Ga er op zich ook niet van uit maar zie ze precies nergens anders geboekt dat weekend.
Maar gaat wrs dan nog teveel impact hebben dus zal niet gebeuren. (opnieuw affiche laten goedkeuren overal enzo, wat ik hier soms lees)

tzal hopelijk een soort 'exclusief' worden voor een 4tal festivals met een band die momenteel niet tourt als gewoon doorschuiven van alles eronder
zo'n grote naam van dag wisselen hebben ze nog nooit gedaan en zal ook nooit gebeuren
hoe zou je het vinden als je een zondag ticket koopt speciaal voor electric callboy en ze worden verplaatst naar de vrijdag?

begrijp de mensen die het iedere keer weer hebben over een sub omhoog bumpen ook niet, is dit ooit eerder voorgekomen?

Dit is lekker wakker worden....
Was tocj wel 1 waar ik erg naar uitkeek. Zon legacy band waarvan ik dacht ze nooit meer te gaan zien, en wat nu waarschijnlijk zo blijft....
Ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen.
Ik zeg Slayer onder t mom van legacy band die terug komt šŸ˜Ž (grapje natuurlijk)
Was Manowar niet ook in de buurt? Weet dat die nie veel festival doen vanwege hun grote ego's. Maar miss als meerdere festivals ze weten te overtuigen?
Tuurlijk word t wss een Ghost of gojira. Maar zou liever persoonlijk een band hebben die ik nog nooit heb gezien.
Manowar overtuigen? Denk dat geen enkel groot festival nog overtuigd kan worden om die gekken ooit nog eens te boeken.

Bijzonder triest voor Dee dat hij zo'n last heeft van zijn gezondheid. En het verhaal lezende denk ik ook de enige logische keuze om die tour af te zeggen.

Tegelijkertijd bekruipt mij ook wel een gevoel van waarom heb je dit überhaupt op zitten tuigen? Na de '40 and fuck it' tour genoeg quotes van Dee kunnen lezen dat hij het wel degelijk anders ging doen dan al die andere legacy acts die hun pensioen aankondigden en dan een paar jaar later opeens weer terug waren voor een som geld. Maar goed, ze zullen er hun redenen voor hebben gehad om toch weer een tour te plannen.

Qua vervangers: de enige mogelijkheid die ik zie is dat de festivals inderdaad in gezamenlijkheid een Gojira of Ghost benaderen om toch komende zomer wat shows te doen. Maar die bands zullen niet voor niets geen festivals doen dit jaar en staan naar alle waarschijnlijkheid allang vast om in 2027 festivals te doen. Dus lijkt me meer voor de hand liggend dat Graspop Breaking Benjamin of Alter Bridge doorschuift en er dan een mooie naam voor vroeger in de avond bijzet. Wellicht een speciale Channel Zero afscheidsshow ofzo.

Manowar overtuigen? Denk dat geen enkel groot festival nog overtuigd kan worden om die gekken ooit nog eens te boeken.
Ja misschien is het meer gewoon ijdele hoop. Was inderdaad even hun live (of het gebrek aan op komen dagen) reputatie even vergeten in de vroege ochtend.
Ben wel benieuwd waar de festivals mee gaan komen en wanneer ze laten weten dat TS niet komt. Verwacht pas nieuws vanuit t GMM kamp als de vervanging er is. Al is t opzich wel netjes (omdat het tocj wel over een HL gaat) dit nieuws redelijk optijd te laten weten zodat mensen er gewoon van op de hoogte zijn.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ben erg benieuwd wat ze hier aan gaan doen

Elke promotie van een SUB is een zwaaaaaaaar zwakte bod

Ok,...mannen van de lijstjes !!!!! en @Piebe71 @Koekdoos etc
Wie van formaat zijn er in de buurt en hebben een gaatje ?

misschien toch MManson ? of Gojira of ....
Dat kunnen ze toch niet maken, alter bridge stond initieel voor de sub en is al eens gepromoveerd door het balkje die plots verdween.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Bijzonder triest voor Dee dat hij zo'n last heeft van zijn gezondheid. En het verhaal lezende denk ik ook de enige logische keuze om die tour af te zeggen.

Tegelijkertijd bekruipt mij ook wel een gevoel van waarom heb je dit überhaupt op zitten tuigen? Na de '40 and fuck it' tour genoeg quotes van Dee kunnen lezen dat hij het wel degelijk anders ging doen dan al die andere legacy acts die hun pensioen aankondigden en dan een paar jaar later opeens weer terug waren voor een som geld. Maar goed, ze zullen er hun redenen voor hebben gehad om toch weer een tour te plannen.

Qua vervangers: de enige mogelijkheid die ik zie is dat de festivals inderdaad in gezamenlijkheid een Gojira of Ghost benaderen om toch komende zomer wat shows te doen. Maar die bands zullen niet voor niets geen festivals doen dit jaar en staan naar alle waarschijnlijkheid allang vast om in 2027 festivals te doen. Dus lijkt me meer voor de hand liggend dat Graspop Breaking Benjamin of Alter Bridge doorschuift en er dan een mooie naam voor vroeger in de avond bijzet. Wellicht een speciale Channel Zero afscheidsshow ofzo.
om een of andere reden lijkt zelfs scorpions me eerder als headliner te passen dan alter bridge. hoor ze op zich wel graag maar HL zie ik die niet snel worden..

iemand al geopperd dat IM misschien kan invallen? :ROFLMAO:

om een of andere reden lijkt zelfs scorpions me eerder als headliner te passen dan alter bridge. hoor ze op zich wel graag maar HL zie ik die niet snel worden..

iemand al geopperd dat IM misschien kan invallen? :ROFLMAO:
Ik snap die eerste zin niet helemaal? Hoezo 'zelfs Scorpions'...? Scorpions was al hun vijf passages op Graspop headliner. En terecht.

Verder zijn Alter Bridge en Breaking Benjamin de subs op vrijdag, dus vandaar dat ik die noem als kandidaten om door te schuiven.

• 100
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread