Alcatraz Open Air 2026

Naast Heidevolk en Coven zijn overigens ook Left To Die (een Death tribute band) en Dead Serious (een Belgische thrash metal band die een comeback maakt na 33 jaar) aan de line-up toegevoegd.
Vreemd genoeg wordt laatstgenoemde band echter niet genoemd in het bericht, en daarom doen ze dat dan zelf maar in de comments:

1766152633899.png

Beetje sneu en slordig van de organisatie wel.. 😅

saw so much respect GIF

In navolging van het onvoltroffen en vermakelijke Pinkpop+Werchter HURT/HEAL spel, dat inmiddels langzaam zijn ontknoping nadert, lijkt het me leuk om ook iets soortgelijks te doen voor Graspop en/of Alcatraz, uiteraard nadat eerdergenoemd spel is afgelopen.

Meer informatie en link naar poll in de H&M chat.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en won666
Om dit topic mogelijks ook weer wat leven in te blazen ... Gisteren naar de "generale repetitie" van Slaughter To Prevail in de AB gaan kijken. Hoewel ik het wel een goede show vond, weet ik niet in hoeverre ze het Alcatraz publiek kunnen bekoren. Mensen die geen fan zijn gaan vermoedelijk toch vrij snel afhaken? Hun repertoire is best "eenzijdig".

Moet wel zeggen dat ze één van de grootste Wall of Deaths van de AB creëerden die ik daar ooit meemaakte.

En tot slot moet ik ook zeggen dat Suicide Silence verdomd strak speelde en ik ze graag langer dan 25 minuutjes had zien optreden. Hebben me tot nu toe live nog nooit teleurgesteld. Dat Alcatraz (of Graspop) deze band binnenkort ook maar eens een mooi plaatsje gunt.

Om dit topic mogelijks ook weer wat leven in te blazen ... Gisteren naar de "generale repetitie" van Slaughter To Prevail in de AB gaan kijken. Hoewel ik het wel een goede show vond, weet ik niet in hoeverre ze het Alcatraz publiek kunnen bekoren. Mensen die geen fan zijn gaan vermoedelijk toch vrij snel afhaken? Hun repertoire is best "eenzijdig".

Moet wel zeggen dat ze één van de grootste Wall of Deaths van de AB creëerden die ik daar ooit meemaakte.

En tot slot moet ik ook zeggen dat Suicide Silence verdomd strak speelde en ik ze graag langer dan 25 minuutjes had zien optreden. Hebben me tot nu toe live nog nooit teleurgesteld. Dat Alcatraz (of Graspop) deze band binnenkort ook maar eens een mooi plaatsje gunt.
Ik was er onverwacht ook, maat had vrijkaarten over dus ik dacht: we gaan alvast even opwarmen. Ik ken eigenlijk quasi niets van hun repertoire, dus het was een exposure in vivo.

Het deed me wat denken aan mijn eerste maal Slipknot/PWD. De band komt binnen met een stormram, zonder te kloppen. Vragen naar een pit hoeven ze dan ook niet te doen, die komt zeer spontaan. Maar na een 4-5 nummers had ik wel honger naar afwisseling. Voorlopig weinig 'terugzien-waarde' voor mij, tenzij de goesting in een moshpit groot is.

Vooral ook de grootste merchrij die ik ooit zag in de AB bij STP. Dying Fetus en Suicide Silence hadden hun eigen standjes, maar nooit iemand bij gezien. Suicide Silence was wel de enige band met een tour t-shirt wat ik dan weer belachelijk vond tegenover DF en STP 😅

In ander nieuws, 13 maart komt het nieuwe Lamb Of God Album Into Oblivion uit en daarvan verwacht ik zeker wat tracks op Alcatraz

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Absoluut verdiend met deze line-up. Natuurlijk speelt de verhoging van de prijzen op 1 maart wel mee, maar ik gun het Alcatraz van harte.

Ik hoop enkel dat de "nieuwe" donderdag niet dezelfde problemen heeft als vorig jaar . Toen we eindelijk op het terrein waren, was onze Alcatraz-ervaring super zoals altijd. Maar het duurde wel écht lang alvorens we ingecheckt waren op de Eagle's Plaza en vervolgens ons bandje hadden om het terrein te betreden.

Absoluut verdiend met deze line-up. Natuurlijk speelt de verhoging van de prijzen op 1 maart wel mee, maar ik gun het Alcatraz van harte.

Ik hoop enkel dat de "nieuwe" donderdag niet dezelfde problemen heeft als vorig jaar . Toen we eindelijk op het terrein waren, was onze Alcatraz-ervaring super zoals altijd. Maar het duurde wel écht lang alvorens we ingecheckt waren op de Eagle's Plaza en vervolgens ons bandje hadden om het terrein te betreden.
Ik hoop met je mee! En om daar zelf een bijdrage aan te leveren, ga ik die donderdag al vroeg die kant op. Zo heb ik in ieder geval geen stress om bands te missen.

Laatst bewerkt:
ik ben er zeker van dat er al uitvoerig gesproken is intern over hoe de camping beter kan. Dit was ook het eerste jaar dat er daar problemen waren, de vorige jaren namen ze er wel hun eer in om de camping zo goed als mogelijk te laten verlopen.

ik ben er zeker van dat er al uitvoerig gesproken is intern over hoe de camping beter kan. Dit was ook het eerste jaar dat er daar problemen waren, de vorige jaren namen ze er wel hun eer in om de camping zo goed als mogelijk te laten verlopen.

Ik vermoed dat het "grootste" probleem bij zowel de camping als de Eagle's Plaza de "bottleneck" is waar je doorheen moet om in te checken. Daar is niet veel ruimte beschikbaar om in te checken (en daarnaast moet er ook ruimte zijn voor de mensen die de camping verlaten) waardoor er ook niet veel mensen zijn die je tickets kunnen scannen/controleren. Dit veroorzaakt een opstopping.

De voorbije jaren was het meestal ook een beetje aanschuiven, maar omdat ze toen enkel in de avond een handvol (cover)bands lieten spelen, denk ik dat het publiek ook veel verspreider aankwam. Vorig jaar was dat toch al uitgebreid naar een erg mooi aanbod in meerdere tenten, waardoor meer volk vroeger aankwam en ze dit niet verwerkt kregen. Heb de rij nog nooit zo lang geweten, alleszins.

Althans, dat is maar een bedenking en wat giswerk van mij, uiteraard.

Ik vermoed dat het "grootste" probleem bij zowel de camping als de Eagle's Plaza de "bottleneck" is waar je doorheen moet om in te checken. Daar is niet veel ruimte beschikbaar om in te checken (en daarnaast moet er ook ruimte zijn voor de mensen die de camping verlaten) waardoor er ook niet veel mensen zijn die je tickets kunnen scannen/controleren. Dit veroorzaakt een opstopping.

De voorbije jaren was het meestal ook een beetje aanschuiven, maar omdat ze toen enkel in de avond een handvol (cover)bands lieten spelen, denk ik dat het publiek ook veel verspreider aankwam. Vorig jaar was dat toch al uitgebreid naar een erg mooi aanbod in meerdere tenten, waardoor meer volk vroeger aankwam en ze dit niet verwerkt kregen. Heb de rij nog nooit zo lang geweten, alleszins.

Althans, dat is maar een bedenking en wat giswerk van mij, uiteraard.
volgens mij zal de oplossing zijn om te schuiven met de openingsuren van de camping. puur speculatie van mij uit maar dat is volgens mij de meest logische oplossing.

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer
Ging de camping vorig jaar op donderdag ook al om 9 uur open of was het toen later. Wij zijn dit jaar van zin al vroeg te gaan. Het is dan wel moeilijker om niet te vroeg te pieken uiteraard :rolleyes:

Combi VIP en zaterdag VIP uitverkocht. Ik had eigenlijk verwacht dat de zondag de bestverkopende dag ging zijn.

Combi VIP en zaterdag VIP uitverkocht. Ik had eigenlijk verwacht dat de zondag de bestverkopende dag ging zijn.
VIP-tickets zeggen nooit zo veel, toch?
Zijn niet echt representatief voor de verkoop van gewone tickets, zie je ook bij GMM ieder jaar.

VIP-tickets zeggen nooit zo veel, toch?
Zijn niet echt representatief voor de verkoop van gewone tickets, zie je ook bij GMM ieder jaar.
Qua dagtickets zie je volgens mij toch vaak wel een patroon dat de dagen dat de VIPs het snelst uitverkopen ook regulier het snelst uitverkopen, al duurt dat wel wat langer. Alcatraz deelt niet zulke nauwkeurige ticket updates en Graspop dit jaar maar eentje wat ik kan zien, maar bij vorig jaar zie je dat patroon wel terug. En dat bevestigt een beeld wat ik van jaren meelezen hier ook wel heb opgebouwd.

Users who are viewing this thread