Rock Werchter 2026

Would Moby > The Cure on the main and Byrne > Paul K work in the barn. Would mean the dance heads can see Moby and Paul whilst the others can see Byrne and the Cure with no clashes
Dat zou het best kunnen worden, maar aangezien vele 'anderen' ook Moby willen zien blijft het een clash. Dan hebben we het nog niet over de plek van A Perfect Circle en het dramatische scenario dat Ethel Cain afsluiter in Klub C is. Luxe problemen...

welnee, nile rodgers en chic spelen al op 9 juli op Royal Park Live. Lijkt me ook niet de juiste setting voor david byrne
zal eerder LISSABON NOS Alive festival zijn
Zou kunnen, al zie ik geen mismatch qua setting. Maar combi met Nile rodgers is idd onwaarschijnlijk, als ik naar de line up van de laatste jaren kijk.

NOS ALIVE FESTIVAL lijkt me dan weer niet op die 2e regel te passen maar goed, we merken het wel...

Zou Ethel Cain afsluiter Klub C zijn? Kan je m.i. evengoed in de Barn zetten voor Byrne.

Persoonlijk hoef ik Kalkbrenner en APC niet per se te zien, dus vooral hopen dat ik Ethel Cain, David Byrne, Moby & The Cure zonder te veel gedoe kan meepikken 🤞

• Leuk
Waarderingen: koolket en visdave34
That could very well be the case, but since many "others" also want to see Moby, it's still a clash. And then there's the question of A Perfect Circle's location and the dramatic scenario of Ethel Cain closing out Klub C. Luxury problems...
Actually I want Little Simz to headline the barn on Sunday, so scrap my thoughts 😂

Als Simz er gaat staan lijkt dat op zaterdag te gaan zijn. Doet donderdag en vrijdag Roskilde en DTRH en op zondag lijken de hoge plekken wel vergeven te zijn.

Barnrijtje met Haunted Youth - Matt Berninger - Pixies - Simz waarbij die laagste twee ook wel gewisseld kunnen worden lijkt me dan het meest aannemelijk, mocht ze er staan. Legendarisch rijtje wel…

• Leuk
Waarderingen: Moniek en Joslittel
Als Simz er gaat staan lijkt dat op zaterdag te gaan zijn. Doet donderdag en vrijdag Roskilde en DTRH en op zondag lijken de hoge plekken wel vergeven te zijn.

Barnrijtje met Haunted Youth - Matt Berninger - Pixies - Simz waarbij die laagste twee ook wel gewisseld kunnen worden lijkt me dan het meest aannemelijk, mocht ze er staan.
Simz tijdens Gorillaz is ook wel een heel wrede grap.

Zou kunnen, al zie ik geen mismatch qua setting. Maar combi met Nile rodgers is idd onwaarschijnlijk, als ik naar de line up van de laatste jaren kijk.

NOS ALIVE FESTIVAL lijkt me dan weer niet op die 2e regel te passen maar goed, we merken het wel...
Doet natuurlijk al wel een show in Portugal de 14de…

• Leuk
Waarderingen: JP5 en Tinus101
If Simz is going to be there, it looks like it'll be on Saturday. He'll be playing Roskilde and DTRH on Thursday and Friday, and on Sunday, the high spots seem to be taken.

A barn row with Haunted Youth - Matt Berninger - Pixies - Simz, where the bottom two could also be swapped, seems most likely to me, if they're there. A legendary lineup indeed...
I think that’s why I presumed Sunday due to the 3 days in a row

Does Byrne have to headline the barn? Doesn’t seem to be that high up at MC for instance

Deze week nog wat namen in het pakketje die ons helemaal in de war brengen en dan kunnen we helemaal niet meer inschatten welke artiest op welke spot 😂.
Ik verwacht dat er wel weer een klein postertje met namen komt. Als ze het niet omgooien t.o.v. de vorige jaren kunnen we volgens mij redelijk goed de volgorde van de bovenste namen ontcijferen. Al is het altijd lastig omdat er nog enkele namen zullen ontbreken.

Zal het nog eens opzoeken. Volgens mij startten ze per dag met de 3 bovenste mainnamen, gevolgd door de 2 bovenste Barnacts.

I expect there will be a small poster with names again. If they don't change it from previous years, I think we can decipher the order of the top names pretty well. Although it's always tricky because a few names will still be missing.

I'll look it up again. I think they started each day with the top three main acts, followed by the top two Barn acts.

Bijlagen

• IMG_3338.png
    IMG_3338.png
    400,9 KB · Weergaven: 69
  • Leuk
Waarderingen: JP5
Je gaat bijna twijfelen of je Byrne moet gaan kijken met alle reacties hier. Maar er is no way dat ik naar Byrne ga en daar een mooi plekje voor Moby of APC voor moet opgeven.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: koolket en Joslittel
IMG_1527.jpeg

IMG_1528.jpeg

Op basis van de theorie 3 main + 2 Barn konden we de afgelopen jaren rond deze periode alle 8 Barnheadliners met vrij grote zekerheid inschatten. (Achteraf gezien dan, het was toen nog een theorie).

Ik weet nog dat we ons erover verbaasden dat Elbow slechts Barnsub was, aangezien Maribou State niet op de main zou gaan staan...

Bekijk bijlage 17613

Bekijk bijlage 17614

Based on the theory of 3 main + 2 Barn, we were able to estimate all 8 Barn headliners with a fair degree of certainty around this time in recent years. (In hindsight, it was still a theory at the time.)

I remember we were surprised that Elbow was only Barnsub, since Maribou State wasn't going to be on the main...
I know there’s not normally many more acts announced at this time however with other lineups releasing earlier, MC all their lineup for instance then I wouldn’t be surprised if there’s another 8-10 to come before Christmas

Een avondje wat hobbywerk achter de laptop verzetten. En even Ethel Cain aangezet om eens écht goed te beluisteren terwijl.

Wauw, dat is voor mij wel écht een ontdekking zeg.
Hier houd ik zo van, ik kies vaak de bekende artiesten uit om weeeeer eens te luisteren. Maar deze Ethel staat voortaan ook in al die afspeellijstjes verdeeld. Heerlijk.
RW zet vaak een perfecte mix weg, van enorme stadionnamen- radiohitjes- alternatieve randjes - ruwe diamanten en oudgedienden. Deze Ethel's op de affiches maken zo'n weekend af. De ontdekkingen , de 'ik ga er maar gewoon kijken en we zien wel hoe het loopt'- acts die je vervolgens nog lang bijblijven.
Ik heb er alle vertrouwen in dat we met +/-100 namen straks weer genoeg pareltjes hebben!

Op naar dat sinterkerst-pakket maar !

Users who are viewing this thread