Graspop Metal Meeting 2026

De meest onderscheidende metalcore bands op de line up lijken me:
BMTH vanwege de poppy sound
Ice Nine Kills met hun horror thema en vermakelijke live show (of gimmick voor de liefhebbers)
Trivium met hun sound die meer geinspireerd is door thrash metal
A day to remember met hun punkrock nummers met een metalcore tintje

en Electric Callboy, maar daar zal ik maar niet verder over uitlaten want daar is al 10 pagina's over gepraat geloof ik minstens

En even los van metalcore, staat Rivers Of Nihil al op je lijstje? dat is qua death metal wel mijn favoriete ontdekking van de afgelopen jaren. al is het niet echt typische death metal natuurlijk maar progressive death metal met een saxofoon is ook tof

Ik vind Loathe ook nog wel onderscheidend.

Dit klinkt alsof ze op het internet hebben rond gezocht naar informatie erover en het regelrecht van het forum hebben getrokken :LOL:

Als ik dezelfde vraag stel, krijg ik een antwoord waarin geen enkele specifieke band wordt vermeld, alleen heel algemene termen. ChatGPT geeft je ook vaak gewoon wat je (vermoedelijk) wil horen.

Als ik dezelfde vraag stel, krijg ik een antwoord waarin geen enkele specifieke band wordt vermeld, alleen heel algemene termen. ChatGPT geeft je ook vaak gewoon wat je (vermoedelijk) wil horen.
En hoe weet ChatGPT dan wat ik wil horen?
Ik heb alleen maar een simpele vraag gesteld (zie bovenaan)?
Of is AI inmiddels al zover dat het gedachten kan lezen? ;)

Men zou sowieso gewoon geen ChatGPT en dat soort AI dingen moeten gebruiken, maar dat is dan weer een heel ander onderwerp.

Ik vind eerlijk gezegd het gebruik van chatgpt ook niet echt heel overtuigend in een discussie. Een mij bekende dr in de informatica noemde het smalend eens een 'glorified autocomplete'. Best passend.

Doe ermee wat je wil 😘

On topic: ook ik kan Rivers of Nihil aanraden! Wel een band met een gimmick trouwens😇

• Leuk
Waarderingen: nikita en Koekdoos
Ik vind eerlijk gezegd het gebruik van chatgpt ook niet echt heel overtuigend in een discussie. Een mij bekende dr in de informatica noemde het smalend eens een 'glorified autocomplete'. Best passend.

Doe ermee wat je wil 😘

On topic: ook ik kan Rivers of Nihil aanraden! Wel een band met een gimmick trouwens😇
Ah nee, dan heb je inderdaad duidelijk een punt.
Laten we alle woordenboeken, encyclopedieën en gezond verstand dan ook maar gewoon in de ban doen.
Gewoon lekker lullen vanuit onze onderbuik, meer hebben we niet nodig voor een goede discussie.

• Haha
Waarderingen: gmm033
En hoe weet ChatGPT dan wat ik wil horen?
Ik heb alleen maar een simpele vraag gesteld (zie bovenaan)?
Of is AI inmiddels al zover dat het gedachten kan lezen? ;)

Geen idee, maar aangezien er bij jouw antwoord veel voorbeelden staan die wel heel erg gelijkaardig zijn aan de voorbeelden die je eerder in dit topic gebruikte, zou ik denken dat "ze" blijkbaar soms verontrustend veel weten op basis van je geschiedenis en gedrag.

Ook al zouden ze 't niet mogen kunnen weten.

• Thinking
Waarderingen: MetalLimbo
Geen idee, maar aangezien er bij jouw antwoord veel voorbeelden staan die wel heel erg gelijkaardig zijn aan de voorbeelden die je eerder in dit topic gebruikte, zou ik denken dat "ze" blijkbaar soms verontrustend veel weten op basis van je geschiedenis en gedrag.

Ook al zouden ze 't niet mogen kunnen weten.
Of ik ben gewoon goed in voorbeelden geven, zou ook kunnen, hè? 😜 💁‍♂️

We hebben volgens mij van groot to klein alles gehad.
En praktisch iedere band heeft iets.

Maar het blijft discutabel wanneer een band niet meer zonder de gimmick kan overleven op hetzelfde niveau.

Dus gooi er maar weer gerust een nieuw topic in.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ah nee, dan heb je inderdaad duidelijk een punt.
Laten we alle woordenboeken, encyclopedieën en gezond verstand dan ook maar gewoon in de ban doen.
Gewoon lekker lullen vanuit onze onderbuik, meer hebben we niet nodig voor een goede discussie.
ChatGPT gelijk stellen aan menselijk denkvermogen en woordenboeken/encyclopedieën... damn.

Er zijn genoeg onderzoeken en voorbeelden voor om aan te tonen dat AI voornamelijk gewoon iets maakt wat jij ''denkt'' te willen. De I in AI is behoorlijk misleidend want AI is van zichzelf gewoon heel dom. Vrijwel elke AI zit er voor dit soort zaken ook vaak naast. Weet je nog dat Rammstein eigenlijk zou komen op de GMM donderdag?

ChatGPT als argument gebruiken is hetzelfde als anekdotisch bewijs van je vriendengroep. Het zegt eigenlijk helemaal niks.

ChatGPT gelijk stellen aan menselijk denkvermogen en woordenboeken/encyclopedieën... damn.
Waar denk je dat ChatGPT zijn informatie vandaan haalt?

1765039216323.png
1765039243022.png
1765039270471.png

En ja, ik ken de beperkingen en tekortkomingen van AI maar al te goed, ben er zelf ook nogal kritisch en terughoudend op.
Dit soort vragen is het echter over het algemeen wel heel goed in.

Maar goed, het was ook maar een soort van samenvatting/ondersteuning van wat ik zelf al allemaal eerder zei, en dat heb ik gewoon op de ouderwetse manier gedaan, met m'n eigen bolle hoofd en wat gedegen speurwerk. ;)

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Ik vind het inmiddels al een tijdje niet meer amusant. Dit topic is een grote gimmick geworden.
Ben er intussen ook wel aardig klaar mee.
De tegenargumenten worden er niet beter op of zijn zelfs compleet afwezig.
Had ook niet gedacht dat een simpel woordje zoveel discussie en weerstand teweeg kon brengen.
Geen idee eigenlijk waarom dat blijkbaar zo diep zit bij sommigen.

Het spijt me als mensen zich aan de discussie hebben gestoord, al is dat iets dat ons allemaal wel zal overkomen in dit topic.
Dit was het allerlaatste dat ik erover gezegd heb.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
would've loved to see Bilmuri and maybe also Gore. on next year's bill, but other than that, quite happy with the lineup!

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Ben er intussen ook wel aardig klaar mee.
De tegenargumenten worden er niet beter op of zijn zelfs compleet afwezig.
Had ook niet gedacht dat een simpel woordje zoveel discussie en weerstand teweeg kon brengen.
Geen idee eigenlijk waarom dat blijkbaar zo diep zit bij sommigen.

Het spijt me als mensen zich aan de discussie hebben gestoord, al is dat iets dat ons allemaal wel zal overkomen in dit topic.
Dit was het allerlaatste dat ik erover gezegd heb.
Je weet dat je discussies op internet aan het voeren bent met mensen die je nooit ziet (ja behalve bij sommigen dan). Ook (denk ik) dat je de discussie te serieus neemt. Ik vond het eigenlijk wel interessant. Je vat her en der wat zaken ook veel te persoonlijk op.

Gimmicks en hoe mensen/fans/luisteraars het zien is allemaal persoonlijk. Veel mensen vinden EC een fantastische clash van genres. Ik vind het een goedkoop truucje dat muzikale waarde heeft van een courgette. Tegelijkertijd vind ik dan de gimmick van Cannibal Corpse waar elk nummer over gore/bloed/dood/verderf etc gaat echt fantastisch. Je ChatGPT voorbeeld zegt dat het briljant, absurd of beide tegelijk kan zijn. Wat mij betreft is het altijd beide tegelijk. Ik vind Cannibal Corpse briljant, maar miljoenen anderen absurd.
Dan kan ik wel een hele scriptie gaan schrijven om je te overtuigen, en dan heel erg balen als het niet lukt en het hier op het forum niet meer leuk vinden. Of ik hap gewoon niet als mensen kritiek hebben op iets wat ik wel leuk vind?

• Geweldig
Waarderingen: Dwarf en gmm033

Users who are viewing this thread