Verzameltopic Overige Internationale Festivals 2026

Syd for Solen (DK) is weer aan het hinten naar wat aankondigingen. Zal dus voor morgen zijn. Weet er een paar, maar blijf wat blanco. Iemand nog iets?
Fra 12 til 12 - sombr
Hun hader dig stadig - Bette
Lysets by og en god drink - Paris Paloma (klinkt logisch)
Kærlighed er ikke nemt - Kind mod Kind (alweer, want de vorige niet aangekondigd)
I en Jungle Down Under - Tash Sultana (da's wel echt een gok, maar klinkt logisch)
Ufærdige dage -
Gæs - Geese
Passerende skyer - Maribou State
Rotte konge - Brimheim
Jesus osv. - Wilco
Sær snegl -
Han dagdrømmer -

Flow Festival (FI), dat in hetzelfde weekend wordt gehouden, komt morgen ook met namen. Dat wordt allemaal weer interessant voor Øyafestivalen en Way Out West.

Motocultor voegt Godsmack - Bloodbath - 200 Stab Wounds - Battlesnake - Death Angel - Kitttie - Municipal Waste - Oomph! & Sanguisugabogg toe en heeft nu nog 11 namen aan te kondigen

Bekijk bijlage 17323
15 extra namen:
AMENRA – AORLHAC – EIHWAR – GAEREA – GUINEAPIG – HERETOIR – IOTUNN – JUDAS PRIEST – KOMODRAG & THE MOUNODOR – ORDEN OGAN – PERTURBATOR – PILORI – PRIMUS – SIERRA VEINS – SKAPHOS

• Leuk
Waarderingen: Jamel, Parfex en johanra
Syd for Solen (DK) is weer aan het hinten naar wat aankondigingen. Zal dus voor morgen zijn. Weet er een paar, maar blijf wat blanco. Iemand nog iets?

Flow Festival (FI), dat in hetzelfde weekend wordt gehouden, komt morgen ook met namen. Dat wordt allemaal weer interessant voor Øyafestivalen en Way Out West.
Voor Syd for Solen (DK) hebben we het volgende gekregen en ze maken ook de dagindeling bekend. De namen die ik benoemde klopten dus in ieder geval wel! Nog vijftien namen te gaan.
Velkommen til:
SOMBR, Maribou State, Geese, Wilco, Tash Sultana, Hans Philip, Brimheim, Kind mod Kind, Paris Paloma, Bette, Freak Slug og Fine!
594615297_861435193074298_5860948412262458460_n.jpg

En Flow Festival (FI) komt met deze namen.
First acts!
🌪️
Meet the first 23 radiant acts joining Flow Festival 2026. Here they are, front and centre:
Florence + The Machine, Zara Larsson, Nick Cave & The Bad Seeds, Turnstile, SOMBR, PinkPantheress, Clipse, Oklou, Kettama, Honey Dijon, Nu Genea Live Band, Lambrini Girls, Olga, Vesta, J. Karjalainen, Arppa 8-pack, DJ Kridlokk: Hai, Pearly Drops, Ares, Jaakko Kulta, Louie Blue, louna0nline, and asla jo.
What a way to kick things off, and this is only the beginning!
❤️
Nearly 150 acts will take the stage at Suvilahti 14–16 August.

Malakoffestivalen (NO) maakt nu ook de dagindeling bekend.
593706417_1285472863621689_7822880080535229351_n.jpg

Er tourt veel fraais in Augustus, met m'n Way Out West kaartje al in de pocket hoop ik van harte dat Geese, Blood Orange en Turnstile Zweden niet overslaan. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom die Sombr zo hoog op al die posters staat, die muziek doet me echt helemaal niks.

Øyafestivalen (NO) met drie nieuwe namen.
More goodies are being added to the Øya program and tickets to Tøyenparken are becoming an increasingly popular Christmas gift.

BLOOD ORANGE (UK) – Thu Aug 13 (dag van Nick Cave)

JIM LEGXACY (UK) – Fri Aug 14 (dag van sombr)

GEFNØDT KULTUR – Fri Aug 14 (dag van sombr)

The versatile Blood Orange released their first album in a long time a few months ago and we are looking forward to the Øya concert this summer. In addition, we guarantee a good festival atmosphere with the English rising star Jim Legxacy and Øya favorites Gjenfødt Kultur.

Bonnaroo (VS) met de line-up.

Midgardsblot (NO) kondigt Songleikr als tweede naam aan. Over twee uur weer een naam.

Way out West pakt uit met volgende vier bijkomende prijsbeestjes: Anashka Shankar, Blood Orange, Geese en Clipse
Kijk maar naar de top 50 albums dit jaar en je komt ze wellicht van boven tegen met hun nieuwste album.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: wenteldave en Martijn76
Piknik i Parken (NO) heeft Kings of Convenience (13 juni) en Bertine Zetlitz (13 juni) aangekondigd.

Midgardsblot (NO) heeft dan weer Mawiza aangekondigd. Wederom vandaag om 14.00 weer een nieuwe naam.

Bergenfest (NO) kondigt ook Kings of Convenience aan als opener voor vrijdag 12 juni.

Even ter aanvulling op Way Out West (SE): de dagindeling is ook bekend.
Donderdag: Moby - Zara Larsson - The xx - Clipse - Anna von Hauswolff - Oklou (persoonlijk beetje jammer dat Zara Larsson daar staat)
Vrijdag: The Cure - Nick Cave & the Bad Seeds - Blood Orange - Geese - Dijon - Four Tet - Ravyn Lanae (knap gedaan met die twee op één dag)
Zaterdag: Gorillaz - Lorde - sombr - Anoushka Shankar (niet mijn stijl, maar ook knap gedaan, zouden toch drie headliners voor bijvoorbeeld Syd for Solen zijn)

Pstereo (NO) met de eerste namen voor hun jubileumeditie.
588022541_1389284375888444_5047365455546105493_n.jpg

Kernowfornia Festival (VK) met namen.
593113792_122182005944566468_1069160708440080488_n.jpg

Notodden Blues (NO) met nieuwe namen.
Vanessa Collier, Kid & Lisa Andersen, Jontavious Willis, Notodden Bluesband, JT Lauritsen & the Buckshot Hunters, Tora Daa og Rita Engedalen kommer på som sterke nye bluesnavn på plakaten, mens folkefestdelen av programmet styrkes med Funhouse speller Marius Müller, fest-counrtybandet E-76 og Åge Aleksandersens fantastiske musikere fra Sambandet har startet bandet Royal Jam og kommer for å bli en del av festivalens rockefredag. De unge heltene i DEAL, samt Terry Lehns og Norwegian Soulband kommer og med på plakaten. Fra før er det kjent at Kenny Wayne Shepherd, Dumdum Boys, Raga Rockers Rick Estrin & the Nightcats og The Temperance Movement også kommer til Notodden Blues Festival 2026.
592737690_1524099775742486_6902723562039929381_n.jpg

Blues Alive at Sea (van Miami naar de Bahamas) met nieuwe namen. Daarmee is de line-up compleet.
We are excited to welcome Bywater Call, Jared James Nichols, The Cinelli Brothers, Nat Myers, Sonny Gullage, Les Greene & The Swayzees, Lonesome Joy, and Bleau Otis Band on our voyage to Key West, Florida, and Nassau, Bahamas!
592686729_820993880837464_429987594460962535_n.jpg

Buktafestivalen (NO) met een aantal nieuwe namen: Gluecifer, Honningbarna, Ondt Blod, Turdus Musicus en Fixation.
594068211_1435758524787481_692383070377916727_n.jpg

Laatst bewerkt:
7-9.08.26: OfF Festival, Katowice, Polen
Tweede lading namen toegevoegd. Hier de voorlopige affiche.

1764930825284.jpeg

Cave en the Cure back to back, veeg me maar alvast op. Turnstile nog erbij en ze hebben de bovenkant van deze festivalzomer.
Hoop dat ze op een of andere manier Geese ook zo neerzetten dat ik ze alledrie kan zien die dag, desnoods ook maar op een hoofdpodium, ga ik wel wat verder vooraan staan. Heerlijke line up al, Turnstile erbij zou 't afmaken (wel graag op een andere dag dan vrijdag)

• Leuk
Waarderingen: Martijn
Enkele vragen rond way out west festival wat nu op polepositie staat van buitenlands festival dat ik evt wil bezoeken in 2026:)

1 Wanneer sluiten de headliners normaal af? Ik las ergens om 23h maar dat lijkt me wat te vroeg?
2 Welke grote namen komen er wellicht nog bij. Bij oyenfestival zie ik onder meer Turnstile en Amyl and the Sniffers die ik niet zie nu bij Wayoutwest festival.
3 Mag je eten meenemen naar het festival zolang het geen 'grote hoeveelheden' zijn.
4 Mag je blikjes meenemen van 33cl naar het festival (kleiner dan 0,5L)?
5 Films beginnen blijkbaar rond 14h maar wanneer beginnen de eerste internationale acts type oklou, geese, dijon?
6. Er zijn twee grote mainstages die elkaar afwisselen in concerten en dan een tent geloof ik en nog een kleiner open stage. Valt het mee om optredens te zien op de kleinere podia of is de tent op een bepaald moment volledig volzet zodat je er niet meer binnen kunt.
7 Hoe zit het met zitplaatsen met zicht op diverse podia en met zitplaatsen over het terrein verspreid.
8 Wat zijn nadelen van dit festival?
9 Hoeveel gaan de dagkaarten vermoedelijk kosten? Zou dit 150 Euro kunnen zijn?
10 Hoeveel kost een taxi in Stockholm voor bv vijf km? Bestaat uber in deze stad?

Enkele vragen rond way out west festival wat nu op polepositie staat van buitenlands festival dat ik evt wil bezoeken in 2026:)

1 Wanneer sluiten de headliners normaal af? Ik las ergens om 23h maar dat lijkt me wat te vroeg?
2 Welke grote namen komen er wellicht nog bij. Bij oyenfestival zie ik onder meer Turnstile en Amyl and the Sniffers die ik niet zie nu bij Wayoutwest festival.
3 Mag je eten meenemen naar het festival zolang het geen 'grote hoeveelheden' zijn.
4 Mag je blikjes meenemen van 33cl naar het festival (kleiner dan 0,5L)?
5 Films beginnen blijkbaar rond 14h maar wanneer beginnen de eerste internationale acts type oklou, geese, dijon?
6. Er zijn twee grote mainstages die elkaar afwisselen in concerten en dan een tent geloof ik en nog een kleiner open stage. Valt het mee om optredens te zien op de kleinere podia of is de tent op een bepaald moment volledig volzet zodat je er niet meer binnen kunt.
7 Hoe zit het met zitplaatsen met zicht op diverse podia en met zitplaatsen over het terrein verspreid.
8 Wat zijn nadelen van dit festival?
9 Hoeveel gaan de dagkaarten vermoedelijk kosten? Zou dit 150 Euro kunnen zijn?
10 Hoeveel kost een taxi in Stockholm voor bv vijf km? Bestaat uber in deze stad?
Nou op WoW geweest, dus kan je daar niet echt mee helpen. Voor die eerste verschilt het een beetje per dag, maar normaliter hooguit twaalf uur en soms dus elf uur. Voor je laatste vraag: geen idee waarom je dat zou doen, zelfs als je denkt dat zoiets nodig zou zijn (door eventueel beperking of iets dergelijks). Het openbaar vervoer in Göteborg is prima geregeld voor iedereen en je komt daarmee ook makkelijk van hot naar her.

Users who are viewing this thread