Pukkelpop 2026

Tyler, The Creator - Turnstile
Raye - Deftones - Sombr
Charli XCX - Zara Larsson

We mogen de klassieke bizarre zaterdagconstructie niet vergeten he.

Dit is wel schromelijke overschatting ben ik bang. Het lijkt echt te mooi om waar te zijn.

Huh? Ik heb er net rekening mee genomen om geen te grote namen bij elkaar te zetten. Twijfelde nog aan Raye én Florence, maar dat leek me wat te veel van het goede (al was de combi Killers, Florence én Macklemore ook niet echt de verkoopsvetpot).
Niet dat er te veel grote namen bij elkaar staan, eerder wélke namen.
Én Tyler én Charli in dit geval.

Na Charli xcx een paar keer beluisterd te hebben op Spotify nu eens een optreden van haar opgezet op YouTube. Ik vind er totaal niks aan, is gewoon een wulpse dame die helemaal alleen op een podium staat met op de achtergrond een cassette waar zij occasioneel mee over zingt?
Goed nieuws: Charli vindt ook niets aan jou.

Na Charli xcx een paar keer beluisterd te hebben op Spotify nu eens een optreden van haar opgezet op YouTube. Ik vind er totaal niks aan, is gewoon een wulpse dame die helemaal alleen op een podium staat met op de achtergrond een cassette waar zij occasioneel mee over zingt?
Ik kan op zich niet zeggen dat ik het oneens ben (doe er nog maar een goeie laag autotune over); denk niet dat haar optredens volgens de klassieke reviews een goede score zouden krijgen. Maar, je kan er wel gewoon niet omheen dat ze in 2024-2025 dé (pop)artieste was die elk festival wel gewild had. Brat was overal, de impact is (was) echt niet te onderschatten (en ik weet dat je over smaken niet discussieert, maar eens je voorbij de autotune op Brat luistert: haar teksten bevatten veel meer diepgang dan je op het eerste zicht hoort). Denk dat ze ook in 2026 nog makkelijk een festivaldag snel kan doen uitverkopen.

• Leuk
Waarderingen: Piranha43 en Elle Marie
Rock en Seine heeft zijn donderdag headliner nog niet aangekondigd terwijl ze al Tyler the Creator, Nick Cave en the Cure als headliner hebben en nog een 20tal extra namen. Way out West festival heeft zijn dagverkoop uitgesteld naar 10 december om bijkomende grote namen aan te kondigen.
Het lijkt me zeker dat of Charli xcx of Fontaines DC de oversteek gaan maken naar het Europese festival en ook Sziget festival erbij nemen.
Fontaines DC was in 2025 op beide festivals dus het wordt Charli xcx. Een grote kandidaat op PKP.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Rock en Seine heeft zijn donderdag headliner nog niet aangekondigd terwijl ze al Tyler the Creator, Nick Cave en the Cure als headliner hebben en nog een 20tal extra namen. Way out West festival heeft zijn dagverkoop uitgesteld naar 10 december om bijkomende grote namen aan te kondigen.
Het lijkt me zeker dat of Charli xcx of Fontaines DC de oversteek gaan maken naar het Europese festival en ook Sziget festival erbij nemen.
Fontaines DC was in 2025 op beide festivals dus het wordt Charli xcx. Een grote kandidaat op PKP.
Charli was ook al op WOW en Sziget te vinden vorig jaar 😉

• Leuk
Waarderingen: Jojo
Charli was ook al op WOW en Sziget te vinden vorig jaar 😉
te enthousiast en niet gecontroleerd:)

wel vond ik via google een teaser voor Charli xcx Rock en seine van zes dagen geleden:
ROCK en SEINE is ready for Charli! Teaser Trailer 3
YouTube
Luna Verse Productions
14 weergaven
6 dagen geleden

• Confetti
Fontaines > Florence
Turnstile > Charli
RAYE > Lorde

En Pukkelpop gaat een statement willen maken dat ze enkel female-fronted headliners hebben. Deftones gok ik toch echt nog steeds op Lokerse. Tyler nergens in België.

Lorde is net aangekondigd in Edinburgh op 25/8. Maakt de kans dat ze tussen APE (22/8) en Edinburgh (25/8) nog terug afzakt naar Benelux wat mij betreft toch iets kleiner. Vrijdag 21/8 lijkt me dan iets realistischer, aangezien ze op 20/8 (? onzeker, 20 of 21) op Oostenrijks festival staat. Ze passeren letterlijk bijna Kiewit op weg van Oostenrijk naar Londen ;) Maar kan natuurlijk ook LL zijn, of geen van beiden, maar zoals eerder gezegd lijkt me beiden onrealistisch.

Screenshot 2025-12-01 151053.png

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en DDave
Zowel Lorde als Tyler gaan niet én LL én PKP kunnen doen. Lijkt me best plausibel dat die beiden niet in de Benelux verschijnen uiteindelijk.

volkomen normaal lijkt me. Ik ben niet bepaald onpopulair maar sterren behoren helaas niet tot mijn kennissen.

Lorde is net aangekondigd in Edinburgh op 25/8. Maakt de kans dat ze tussen APE (22/8) en Edinburgh (25/8) nog terug afzakt naar Benelux wat mij betreft toch iets kleiner. Vrijdag 21/8 lijkt me dan iets realistischer, aangezien ze op 20/8 (? onzeker, 20 of 21) op Oostenrijks festival staat. Ze passeren letterlijk bijna Kiewit op weg van Oostenrijk naar Londen ;) Maar kan natuurlijk ook LL zijn, of geen van beiden, maar zoals eerder gezegd lijkt me beiden onrealistisch.

Bekijk bijlage 17326
De Simple Minds hebben toch ook vanuit het VK een daguitstap naar Werchter gedaan voor RW 2025.

De Simple Minds hebben toch ook vanuit het VK een daguitstap naar Werchter gedaan voor RW 2025.
Die hebben een speciale band met het festival (en het festival zal ook wel betaald hebben om ze even over te vliegen), dus heel andere situatie.

Zowel Lorde als Tyler gaan niet én LL én PKP kunnen doen. Lijkt me best plausibel dat die beiden niet in de Benelux verschijnen uiteindelijk.
Zou goed kunnen ja. Maar zou ook goed kunnen dat er eentje toch nog op PKP of LL staat.

• Leuk
Wat Lorde betreft:

Dan speelt ze zogezegd de donderdag in Oostenrijk, de vrijdag op PKP/LL, de zaterdag in de UK en de dinsdag ook in de UK.

Op haar huidige tour heeft ze ook al drie shows na elkaar gespeeld dus ik zie één van de twee er wel mee aan de haal gaan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Geloof ik eerlijk gezegd niet. Je moet dan ook volwaardige headliners kunnen neerzetten. Nu volstaan ze met de donderdag met goede Belgische en Nederlandse artiesten. En persoonlijk vind ik dat voldoende en vermaak ik me er goed mee. Vorig jaar genoten van Eefje de Visser, Bazart, Roxy Dekker en J Bernardt. Kan je er ook langzaam inkomen en ga je vrijdag helemaal lekker los.

• Leuk

Users who are viewing this thread

• DirkG