Best Kept Secret 2026

Kaartje voor de vrijdag is binnen! 32.50 voor een parkeerkaart is wel echt crimineel trouwens. De vorige keer was bij terugkomst bij de auto überhaupt geen parkeertoezicht meer aanwezig.

• Wow
Waarderingen: swami
Gisteravond nog eens wat wat verder verdiept in de line-up. Het lijkt alsof er, meer dan vorige jaren, gearriveerde namen staan. Niet per se grotere namen maar wel acts die er al een rondje langs de podia hebben opzitten en al een plaat uit hebben. De acts met amper een EP of een paar nummers uit op spotify zijn nog minder vertegenwoordigd. Voor mij wat minder te ontdekken dus. Maar goed, die zitten wellicht bij die laatste namen. Positief verrast over de hernieuwde kennismaking met Sorry (geweldige laatste plaat) en ontdekkingen Croithe en Midrift ( bizarre luistercijfers op spotify trouwens) bevielen me ook prima. Nog wat mooie ontdekkingen erbij in die laatste worp en we stevenen af op een mooie editie.
Dit heb ik ook en op zich heb ik ook nog wel goede hoop dat die juist bij de laatste worp zitten. De laatste jaren waren er vaak best wat namen de top 10 van 3voor12 van Eurosinic die later op BKS bleken te staan.

Blokkenschema nog even afwachten, en hopelijk wordt Mathijs daar niet voor ingehuurd, maar anders is dit wel wat ik wil zien:

Vrijdag
Must:
Jack White, Blood Incantation, NewDad, Curtis Harding
Graag: Croithe, Model/Actriz, Militarie Gun

Zaterdag
Must:
Nick Cave, Tropical Fuck Storm, Tramhaus, Aldous Harding, Sorry
Graag: Dame Area, Ghostwoman, Midrift, Grote Geelstaart, Nation of Language

Zondag
Must:
Ethel Cain, Sharon Van Etten
Graag: Yard Act, Skullcrusher, Gorillaz

Zondag is voor mijn smaak wel de minste dag.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Matthijs
Ik zat net te luisteren naar de podcast De Machine (3voor12). Malou Miedema en Atze de Vrieze vertelden dat ze een app groep hadden en dat ze 145 reacties hadden gekregen op hun vraag welk festival de beste line-up had. BKS scoorde verrassend een stuk hoger dan de rest: 93 stemmen. DTRH 27 en Pinkpop 13. De rest stemmen gingen naar kleinere festivals. Haley Williams werd, ook duidelijk, als beste boeking genoemd. Het is niet meer dan een leuk weetje maar heb toch het gevoel dat het exemplarisch is voor de goede vibe die momenteel rond het festival hangt.

Laatst bewerkt:
TWOD naar RW, zal wel een te grote naam zijn voor bks om nog erbij te komen
Zijn inderdaad een te grote naam om nog te boeken. Ook bij DTRH zie ik ze qua grootte niet meer op de poster passen. Als ze nog in Nederland spelen is de grootste kans op Pinkpop denk ik.

Jason Isbell tijdens BKS in 013. Had ik ook graag op BKS gehad maar dat zal nu niet meer gebeuren.
Wat een mooie boeking was dat geweest. En nu kan ik niet eens naar de 013 om Isbell te zien. Gigantisch luxeprobleem, maar wel een pijnlijke.

Users who are viewing this thread