Dour 2026

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
3.397
5.336
1730890161837.png

Datum: 15-19 juli 2026
Venue: Parc éolien de Dour
Plaats: Dour
Land: België
Organisator: Dour Festival SA/Go Go Go! ASBL
Directeur: Damien Dufrasne
Capaciteit: 55.000
Eerste editie: 1989

Ze zijn al een tijdje aan het aftellen naar 24 oktober.

Niet zo lang geleden was er een artikel waarin verteld werd dat Dour zat te bedelen bij Live Nation.

We zullen zien wat het zal worden.

• Leuk
Waarderingen: team-0
Ze zijn al een tijdje aan het aftellen naar 24 oktober.

Niet zo lang geleden was er een artikel waarin verteld werd dat Dour zat te bedelen bij Live Nation.

We zullen zien wat het zal worden.
Verlies moeten de aandeelhouders bijpassen of anders is het boeken toe.

Vandaag werd de eerste naam gelost: Orelsan.

Op de website staan er voorlopig maar 5 podia.
Ik hoop dat de garage en de labo nog op de site gezet worden, want 5 podia waarvan de dub corner en de balzaal is maar triestig.

Vandaag werd de eerste naam gelost: Orelsan.

Op de website staan er voorlopig maar 5 podia.
Ik hoop dat de garage en de labo nog op de site gezet worden, want 5 podia waarvan de dub corner en de balzaal is maar triestig.

De gemiddelde bezetting van die twee podia qua publiek is al jarenlang triestig. Dus zie niet in hoe het een groot verlies zou zijn om die podia te schrappen.

De gemiddelde bezetting van die twee podia qua publiek is al jarenlang triestig. Dus zie niet in hoe het een groot verlies zou zijn om die podia te schrappen.
Het is niet alleen de gages van de bands natuurlijk. Twee podia minder is ook logistiek een pak minder materiaal en mankracht nodig en dat kost ook geld. Zou het wel jammer vinden, maar de verschraling is al enkele jaren aan de gang.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe en yannickd

Ik ben al even niet meer naar Dour geweest, maar ik kan best geloven dat het moeilijke podia waren.

Ik heb de afgelopen jaren altijd zitten twijfelen om naar Dour te gaan, omdat de line up altijd net niet interessant genoeg was in mijn ogen.
Ik en de andere twijfelaars gaan de komende jaren niet meer twijfelen, want er valt niet veel meer te ontdekken op Dour als je niet techno- en rapminded bent. Pukkelpop heeft ook een groot publiek dat enkel voor DJ's en commerciële namen komt, maar zij zijn er wel terug in geslaagd om ook een publiek te voorzien voor alternatievere stages.

Door de garage en de labo te schrappen, verliezen ze een deel uniciteit en lijken ze meer op Les Ardentes, het festival dat met hen concurreert.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik was al heel verbaasd dat de garage er nog was dit jaar, helaas werkt dat podium gewoon niet op het huidige dour. Maar ze snoeien wel hard in hun podia, dit jaar was douramour al weg en volgend jaar dan weer 2 minder waarschijnlijk.
Maar blijkbaar gaan ze door moeilijke jaren momenteel.

Ik ben al even niet meer naar Dour geweest, maar ik kan best geloven dat het moeilijke podia waren.

Ik heb de afgelopen jaren altijd zitten twijfelen om naar Dour te gaan, omdat de line up altijd net niet interessant genoeg was in mijn ogen.
Ik en de andere twijfelaars gaan de komende jaren niet meer twijfelen, want er valt niet veel meer te ontdekken op Dour als je niet techno- en rapminded bent. Pukkelpop heeft ook een groot publiek dat enkel voor DJ's en commerciële namen komt, maar zij zijn er wel terug in geslaagd om ook een publiek te voorzien voor alternatievere stages.

Door de garage en de labo te schrappen, verliezen ze een deel uniciteit en lijken ze meer op Les Ardentes, het festival dat met hen concurreert.
Les ardentes is toch meer puur urban? Bij dour draait het toch nog steeds voor en groot stuk rond electronische muziek en nacht programma.

Ze moesten natuurlijk ergens drastisch gaan besparen, is niet meer houdbaar, de economische situatie van Dour.
Pukkelpop heeft dit ook al eens toegepast.
Ik voor hun dat ze zich, zoals pukkelpop, kunnen herbronnen en dat ze ook een beetje hun eigen identiteit kunnen houden natuurlijk. Uiteindelijk hebben ze nog maar enkele jaren geleden (2018 of 19 zeker?) hun festival volledig vernieuwd met de nieuwe weide en indeling. Dat was wel een serieuse verbetering

Ze moesten natuurlijk ergens drastisch gaan besparen, is niet meer houdbaar, de economische situatie van Dour.
Pukkelpop heeft dit ook al eens toegepast.
Wel gek, want Dour is - meende ik - sinds ze de Franse rap / edm-scene meer aandacht zijn gaan geven toch jaar na jaar succesvol? Of ligt het dan gewoon puur aan de stijgende kosten die niet langer houdbaar zijn?

Ik voor hun dat ze zich, zoals pukkelpop, kunnen herbronnen en dat ze ook een beetje hun eigen identiteit kunnen houden natuurlijk. Uiteindelijk hebben ze nog maar enkele jaren geleden (2018 of 19 zeker?) hun festival volledig vernieuwd met de nieuwe weide en indeling. Dat was wel een serieuse verbetering
Vind je? Oude terrein had een pak meer charme.

• Leuk
Waarderingen: koolket

Users who are viewing this thread