Rock Werchter 2026

Ben ik de enige die dit zwak vind voor Roskilde?
Roskilde staat er ook wat om bekend om niet meteen al hun grote namen te droppen. In deze worp is Gorillaz de enige headliner. Daaronder toch heel vette namen zoals Ethel Cain, Pa Salieu, Snuggle, Brutalismus, Dean Johnson, The New Eves, Maruja, e.a.

Prima worp in mijn ogen. Blijft een heel ander festival dan de meeste majors.

Roskilde staat er ook wat om bekend om niet meteen al hun grote namen te droppen. In deze worp is Gorillaz de enige headliner. Daaronder toch heel vette namen zoals Ethel Cain, Pa Salieu, Snuggle, Brutalismus, Dean Johnson, The New Eves, Maruja, e.a.

Prima worp in mijn ogen. Blijft een heel ander festival dan de meeste majors.
Binnen hun verhaal prima inderdaad

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo
Waarom niet eens psychonaut? Nieuw album en zijn aan het touren.
Altijd goeie optredens. Ik kijk al uit naar hun optreden in de ab
Die zijn (onverklaarbaar) dit jaar pas de eerste keer op Graspop geweest. Zou zeker een mooie toevoeging zijn vroeg in de barn maar zijn nog iets meer niche dan bv. Brutus of Amenra heb ik het gevoel.

Laatst bewerkt:
Willen die niet headlinen?
Hij mag The Barn headlinen, maar voor Main denk ik dat hij niet relevant genoeg meer is. Al was Ziggo Dome wel meteen uitverkocht dacht ik, zelfs tegen (wat mijn betreft) belachelijke prijzen

(*) zie nu je edit. Dat zou zomaar kunnen. Hij had een redelijk ego volgens mij, maar misschien wat minder op z'n oude dag ;)

Dat soort vergane glorie als Jamiroquai is toch exact wat past bij een Suikerrock of Zottegem? Nostalgie is amusant rond een uur of 17 op de main, maar voor een major mag..nee moet het zelfs..echt wel iets relevanter in de hoge spots.

De enige reden dat bands als dit of the Offspring of Katy Perry de ING arena of Afas uitverkopen, is omdat nostalgie een stevig dingetje is bij de generatie die nu tegen de 40 aanzit. Die zijn niet plots een stuk relevanter geworden op muzikaal vlak dan tien jaar geleden he.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe en Mr. Y
Jamiroquai heeft de iNG Arena uitverkocht in Brussel, dus heeft nog veel fans. Maar zijn tourschema maakt RW praktisch onmogelijk. Denk ook niet dat de organisatie aan hem denkt voor de mogelijke line-up.

Jamiroquai heeft de iNG Arena uitverkocht in Brussel, dus heeft nog veel fans. Maar zijn tourschema maakt RW praktisch onmogelijk. Denk ook niet dat de organisatie aan hem denkt voor de mogelijke line-up.
Zou eventueel nog wel goede barn naam zijn, maar zoals je zegt al zo goed als uitgesloten.

Dat soort vergane glorie als Jamiroquai is toch exact wat past bij een Suikerrock of Zottegem? Nostalgie is amusant rond een uur of 17 op de main, maar voor een major mag..nee moet het zelfs..echt wel iets relevanter in de hoge spots.

De enige reden dat bands als dit of the Offspring of Katy Perry de ING arena of Afas uitverkopen, is omdat nostalgie een stevig dingetje is bij de generatie die nu tegen de 40 aanzit. Die zijn niet plots een stuk relevanter geworden op muzikaal vlak dan tien jaar geleden he.
Dan boeken we een Muse en Pearl Jam toch ook niet meer? Als we het puur over relevantie hebben.

Offspring of jamiroquai zou toch fijn zijn. Moet het allemaal relevant zijn? "Vergane glorie" trekt nog heel wat volk hoor en blijft gewoon goede muziek

• Leuk
Waarderingen: napril69
Dan boeken we een Muse en Pearl Jam toch ook niet meer? Als we het puur over relevantie hebben.

Die maken toch nog steeds albums die resoneren bij de fans en in de hitlijsten? Er is toch een groot verschil lijkt me tussen bands als pakweg The Cure, PJ of Muse of dingen als The Offspring, Limp Bizkit en Jamiroquai lijkt me. 😅

Benieuwd als RW dinsdag weer met een naam komt met welke dat dan moet wezen, want er zijn geen nieuwe namen nog in het circuit gekomen dus eindig je eigenlijk alleen nog op Florence die ze nu als headliner zouden kunnen lossen zonder een nieuwe naam.

Benieuwd als RW dinsdag weer met een naam komt met welke dat dan moet wezen, want er zijn geen nieuwe namen nog in het circuit gekomen dus eindig je eigenlijk alleen nog op Florence die ze nu als headliner zouden kunnen lossen zonder een nieuwe naam.
The xx? Jack White?

• Leuk
Waarderingen: Everyknight

Users who are viewing this thread