Graspop Metal Meeting 2026

Maar heeft BBenjamin dan echte classics zoals Star Wars een classic is.

Nu 739.739.516 ;)

Verder zijn Breath, I Will Not Bow, Dance With The Devil en Follow ook wel vrij bekende nummers. Moeilijk te zeggen wanneer je van een classic spreekt natuurlijk.

Alles hierboven is zeker goed. Spelen zowat op 3 tempo's imo

Red cold river, feed the wolf zijn wat zwaarder

Wat rustiger: Dear agony (ook enorm fan van de alex staudt piano cover hiervan), Give me a sign ook

De rest zit er wat tussen naar mijn idee.

Is uiteraard geen BFMV of zwaarder dus als je dat verwacht gaat het niet goed zijn het is eerder hardrock als metal

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Bij Breaking Benjamin kom ik ook niet veel verder dan de nummers “Diary of Jane” en “Blood”, omdat het over het algemeen vrij soft is. Iemand nog aanbevelingen voor meer stevige nummers van BB? Antwoord kan ook zijn dat er geen zijn 😜

Impericon (DE) met nieuwe namen: Black Veil Brides - We Came As Romans - The Browning - Nevertel - TSS - Mehnersmoos

Bekijk bijlage 16576
Black Veil Brides zou ik wel willen zien. Vorige keer hebben ze Graspop gecanceld, omdat ze Graspop na landen Oekraïne en Rusland zouden spelen. Toen hebben ze met het uitbreken van de oorlog er maar voor gekozen om enkel het eerste gedeelte van de tour te doen.

Edit: we come as romans mag uiteraard ook doorkomen 🤗

Zou landmvrks op herhaling komen? Zijn toch vlot in de buurt.

Net ingeraakt de voorbije weken dus zou er niet rouwig om zijn

Verder vind hopelijk Rise against de weg naar Dessel

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en PreFXDesigns
Ik vraag me af of we deftones effectief op de festivals kunnen verwachten volgend jaar. ze stonden wel op de mad cool leak maar (ik veronderstel) door de januari/ februari tour zijn ze nog nergens aangekondigd

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Ik vraag me af of we deftones effectief op de festivals kunnen verwachten volgend jaar. ze stonden wel op de mad cool leak maar (ik veronderstel) door de januari/ februari tour zijn ze nog nergens aangekondigd
Zou goed opnieuw de behemoth situatie kunnen worden. Met HL 8 pas in maart..

Hopelijk staan ze als sub dat we weer niet zolang moeten wachten. Maar kan uiteraard ook de reden van de nieuwe manier van aankondigen zijn..

Zou goed opnieuw de behemoth situatie kunnen worden. Met HL 8 pas in maart..

Hopelijk staan ze als sub dat we weer niet zolang moeten wachten. Maar kan uiteraard ook de reden van de nieuwe manier van aankondigen zijn..
Ik verwacht ze eigenlijk alleen als headliner, zeker omdat ze vorig jaar op werchter ook als 2e stonden door de Nu metal hype

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Die post-grunge (of hoe je de muziek van Breaking Benjamin, Chevelle, Seether, 10 Years, Three Days Grace,... ook wil noemen) is als genre aanzienlijk populairder in de VS dan in Europa.

Breaking Benjamin heeft natuurlijk ook de vliegangst als drijfveer, maar er zijn sowieso veel bands uit dat genre die we verhoudingsgewijs vrij zelden zien in Europa, dat is geen toeval, het slaat hier gewoon wat minder aan. Dat verandert niet wanneer hun songs 25 triljoen keer op Spotify worden gespeeld in de VS.

Impericon (DE) met nieuwe namen: Black Veil Brides - We Came As Romans - The Browning - Nevertel - TSS - Mehnersmoos

Bekijk bijlage 16576
Architects doet een hoop juni festivals aan, kans op GMM wordt met de aankondiging groter. Ook We Came As Romans mogen langskomen, net als Thornhill. Landmvrks mogen ook op herhaling hoor! Metalcore zaterdag dan weer?

Ik verwacht ze eigenlijk alleen als headliner, zeker omdat ze vorig jaar op werchter ook als 2e stonden door de Nu metal hype
Ja kan goed idd.

Is dus ook wel nog een band om serieus rekening mee te houden die nog niet al te veel in de lijstjes staan hier.

Die post-grunge (of hoe je de muziek van Breaking Benjamin, Chevelle, Seether, 10 Years, Three Days Grace,... ook wil noemen) is als genre aanzienlijk populairder in de VS dan in Europa.

Breaking Benjamin heeft natuurlijk ook de vliegangst als drijfveer, maar er zijn sowieso veel bands uit dat genre die we verhoudingsgewijs vrij zelden zien in Europa, dat is geen toeval, het slaat hier gewoon wat minder aan. Dat verandert niet wanneer hun songs 25 triljoen keer op Spotify worden gespeeld in de VS.
Hmm chevelle kan ik echt nog wel eens opzetten. Maar heb toch het idee dat BB wat mat uit de boxen komt in vergelijk.

Geen idee of dat aan de mix ligt. Heb wel het idee dat dit live beter kan

Landmvrks is wellicht wel mijn favoriete band van dit moment, maar stop alsjeblieft met vragen om bands op herhaling
Daar zit toch niemand op te wachten, de herhaling in rock & metalfestivals is al zo groot
1 keer in de twee jaar is toch echt meer dan genoeg
Laat die maar een keertje naar Werchter gaan

Users who are viewing this thread