Graspop Metal Meeting 2026

LINEUP ROCK FOR PEOPLE 2026:GORILLAZ (10/6), LIMP BIZKIT (11/6), BRING ME THE HORIZON (12/6), IRON MAIDEN (14/6)
ELECTRIC CALLBOY, PAPA ROACH, THREE DAYS GRACE ALTER BRIDGE, BABYMETAL, BILMURI, BREAKING BENJAMIN, MEGADETH, NOTHING BUT THIEVES, SOCIAL DISTORTION, THE PRETTY RECKLESS, BASEMENT, BLOOD INCANTATION, DON BROCO, GATECREEPER, JOEY VALENCE & BRAE, LOTTERY WINNERS, MAGNOLIA PARK, MALEVOLENCE, MAMMOTH, MELROSE AVENUE, PRESIDENT, SOFIAN MEDJMEDJ, STATIC-X, THE ROYSTON CLUB, THROWN, UNPEOPLE, VIANOVA, WOHNOUT, YONAKA, ZERO 9:36

Gorillaz is wel een hele vreemde eend in de bijt als je de rest van de line up ziet.

Voor de rest toch veelal namen die al eerder bekend waren gemaakt voor andere festivals. Magnolia Park zou nog wel tof zijn, recent pas ontdekt :)

Joey Valance & Brae was top op Werchter, maar zien jullie dat ook werken op Graspop?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Gorillaz is wel een hele vreemde eend in de bijt als je de rest van de line up ziet.

Voor de rest toch veelal namen die al eerder bekend waren gemaakt voor andere festivals. Magnolia Park zou nog wel tof zijn, recent pas ontdekt :)

Joey Valance & Brae was top op Werchter, maar zien jullie dat ook werken op Graspop?
misschien iets voor de Jupiler stage?

Lekker nummer en toffe clip weer van Ice Nine Kills
Kans lijkt me zeer groot dat die weer op Graspop staan komend jaar aangezien ze op alle juni festivals staan
Stonden vorig jaar al vrij hoog op de line up maar denk dat die wel weer een plekje omhoog gaan
ergens begin van de avond zou me niet verbazen, speelden de vorige keer al de main plat met hun horrorshow en zijn nog wat gegroeid in populariteit

Hypocrisy en Abbath afgelopen jaar op Alcatraz en volgend jaar dus op tour. Kanshebbers voor Graspop? Zelf hoop ik vooral op Vreid, touren hier maar zelden en die wil ik wel graag eens zien ook.

Bekijk bijlage 16451
Enkel en alleen al voor Vreid kopen we tickets, vrouw grote fan en ik kan ze ook wel goed hebben. Hoop al jaren op een passage op graspop miss na deze tour?

Hypocrisy en Abbath afgelopen jaar op Alcatraz en volgend jaar dus op tour. Kanshebbers voor Graspop? Zelf hoop ik vooral op Vreid, touren hier maar zelden en die wil ik wel graag eens zien ook.

Bekijk bijlage 16451
Doe alle 4 maar.

Gorillaz bij Rock For People is wel een hele vreemde. Hellfest zou zoiets misschien nog op de MainStage zetten, maar kan dat bij GMM afsluiter in de Marquee? Met dezelfde reden dat Pendulum daar ook stond?

Gorillaz bij Rock For People is wel een hele vreemde. Hellfest zou zoiets misschien nog op de MainStage zetten, maar kan dat bij GMM afsluiter in de Marquee? Met dezelfde reden dat Pendulum daar ook stond?
Rock For People is een multi-genre festival net als Werchter alleen wegen de zwaardere genres daar nog net iets meer door. Gorillaz is dus geen vreemde boeking voor hen, vorig jaar hadden die ook typische Werchter namen met bv. Marc Rebillet , Kneecap, Fontaines D.C., Biffy Clyro, Idles aan de bovenkant die we niet op Graspop gaan zien.

Rock For People is een multi-genre festival net als Werchter alleen wegen de zwaardere genres daar nog net iets meer door. Gorillaz is dus geen vreemde boeking voor hen, vorig jaar hadden die ook typische Werchter namen met bv. Marc Rebillet , Kneecap, Fontaines D.C., Biffy Clyro, Idles aan de bovenkant die we niet op Graspop gaan zien.
Als ik die lijst zie (en ik ken het niet allemaal) zie ik allemaal genres die ook met regelmaat op GMM staan. Afgelopen jaar waren daar de headliners A7X, Slipknot, Sex Pistols, LP en GnR... multi-genre m'n reet dan hoor ;).

Los daar van zie ik het ook niet gebeuren en vind ik het ook geen match. Ik ben er alleen zo niet bekend mee dat ik alleen weet dat in mijn kring veel alternatievelingen in de 00's hun schooltassen en agenda's vol hadden zitten met stickers/patches van Korn, Limp Bizkit, Linkin Park, en een verdwaalde Gorillaz sticker.

Die hebben in ieder geval nog veel DnB invloeden en zelfs een collab met Pendulum. Maar goed, dan is m'n vraag bij deze beantwoord haha.

Dan een serieuzere kandidaat die ik nog niet zo veel voorbij heb zien komen hier: wat denken we van Killswitch Engage? Heb me door Chatgpt laten vertellen dat ze er in 2018 voor het laatst stonden en dit jaar een nieuw album uitgebracht.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Joslittel
Dan een serieuzere kandidaat die ik nog niet zo veel voorbij heb zien komen hier: wat denken we van Killswitch Engage? Heb me door Chatgpt laten vertellen dat ze er in 2018 voor het laatst stonden en dit jaar een nieuw album uitgebracht.
Killswitch engage is helaas één van die Amerikaanse acts die niet vaak meer de oversteek maakt naar Europa. Sinds covid hebben die 1 europese tour gedaan in augustus 2023 en hebben ze niet één keer de juni festivals gedaan

Er is jammer genoeg geen enkele indicatie dat daar in 2026 verandering in gaat komen

• Verdrietig
Waarderingen: Pommer
Killswitch engage is helaas één van die Amerikaanse acts die niet vaak meer de oversteek maakt naar Europa. Sinds covid hebben die 1 europese tour gedaan in augustus 2023 en hebben ze niet één keer de juni festivals gedaan

Er is jammer genoeg geen enkele indicatie dat daar in 2026 verandering in gaat komen
Ze zijn op dit moment toch aan het touren in Europa?

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Koekdoos
Het lijkt misschien ver weg.. maar we hebben pas 4 festival seizoenen gehad sinds Covid, waar 2022 in mijn beleving echt nog een gok was of dat überhaupt door zou gaan en vooral Amerikaanse bands nog niet stonden te springen. In 2023 hebben ze inderdaad in augustus behoorlijk wat festivals gehad en zijn nu meer dan 2 maanden in Europa... Voor Covid lijken ze vrijwel elk jaar gewoon EU festivals te hebben gedaan.

Wat mij betreft des te meer reden om aan te nemen dat ze volgend jaar juist wel langs zouden kunnen komen. Ze stonden in 2021 overigens ook op de planning (maar die ding dan niet door).

Users who are viewing this thread