Rock Werchter 2026

Al maaaanden uitverkocht. Los van dus een of ander vippakket.

Als ze op Boutique zou staan, dan werd ze vandaag aangekondigd lijkt me.
Ja maar waarom zou Werchter én TOP aankondigen, én dan Boutique ook nog op dezelfde dag?

Ja maar waarom zou Werchter én TOP aankondigen, én dan Boutique ook nog op dezelfde dag?
Niet... Vandaar dat ik niet geloof dat ze op WB staat, want de aankondiging van TOP kon evengoed morgen of vrijdag of over twee weken.

The Cure was persoonlijk mijn nummer 1 van de potentiële, realistische headlinergeruchten. 21 Pilots wellicht de allerlaatste in mijn voorkeurslijstje, maar is zeker een verdedigbare boeking. Nu hopen dat ze ofwel niet afsluiten, ofwel er een alternatief is, wat ik bij Werchter toch vaak wat problematisch vind. Zo was er vorig jaar tijdens de afsluiters eigenlijk nooit een alternatief voor wie niet into dance-acts als Purple Disco Machine, Used of Maribou State is.

Vorig jaar 7 dance/electronische afsluiters van de 2 tenten. Enkel met barnhead Iggy Pop weken ze daar van af.

Misschien toeval? Al verwacht ik minimaal wel weer 4-5 dance afsluiters komend jaar. Lijkt me geen onverstandige strategische gedachte, met als doel een jonger publiek aan te spreken.

Goh, weet jij wat er exact allemaal afgesproken is?
Uiteraard niet. Ik speculeer op basis van vroegere ervaringen, maar niets staat gebeiteld in steen. Maakt het deels leuk ;)

Jij bent de enige waar ik iets voor waarheid aanneem, of toch tot op zekere hoogte.

(zou wel een mooie WB naam zijn)

Wat ik verwacht (niet voor waarheid nemen, want denk dat we nog wat missen):

Donderdag: Fred Again.. - Benson Boone
Vrijdag: Mumford & Sons - The xx
Zaterdag: 21 Pilots - Sabrina Carpenter
Zondag: Gorillaz - The Cure

Wat denk je ervan, Jimmy? Acht je Sabrina voor TOP nog steeds kansrijk?

• Grrr
Waarderingen: randyrw
Katy tijdens Werchter weekend lijkt wel optimistisch met Main Square en festival in Spanje.

🙈

Dat zou de headliner van donderdag moeten zijn, of de naam die we naast TOP verwachten. Ik kom hier dan even een paar dagen niet hoor, als dat wordt aangekondigd.

Sabrina lijkt me toch wel een stuk relevanter voor werchter. zeker met de blik op vernieuwing
Eens dat Sabrina relevanter is, maar muzikaal allebei even op de massa gerichte platte meuk zonder enige inhoud. Katy Perry is naar mijn mening letterlijk de Sabrina van 15 jaar terug. Hopelijk blijven ze ons allebei bespaard.

Users who are viewing this thread