Rock Werchter 2026

I do love all these co-headers type of predictions. Last year the 2nd downs ended up being Deftones, Simple Minds, Nothing But Thieves and Noah Khan. The year before was Greta Van Fleet, Sum 41, Khruangbin and Royal Blood

Think we might all be aiming slightly too high
Natuurlijk was het totale aanbod veel minder toen. Voorlopig lijkt dat wel anders.
In hoeverre klopt je lijst met tourende bands voor 2026 nog? Stromae zou toch ook een mogelijkheid geweest zijn volgens die lijst?

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Dit jaar ook 30 jarig bestaan. Shows vorig jaar, naar aanvoelen, gecancelled omwille van de familiale situatie van Dave Grohl. Ik sluit ze niet geheel uit neen.
Nieuwe drummer, paar intieme shows last-minute in de USA en binnenkort een tour in Azie. Natuurlijk gaan die volgend jaar weer touren in de Verenigde Staten en/of Europa. Het kunnen ook wel arenashows worden ipv festivalshows maar tussen nu en begin december weten we het wel.

Natuurlijk was het totale aanbod veel minder toen. Voorlopig lijkt dat wel anders.
In hoeverre klopt je lijst met tourende bands voor 2026 nog? Stromae zou toch ook een mogelijkheid geweest zijn volgens die lijst?
2026

Stromae

Sigrid

Rina Sawayama

Lewis Capaldi

Kelsey Lu

The Last Dinner Party

MCR

They were the only ones on the list for 2026

• Leuk
Waarderingen: jefferke
Hier hetzelfde, zou hier nooit een ticket voor kopen. Benson boone, sabrina Carpenter, teddy swims, enz. Ik begrijp wel dat t commercieel is maar het moet ook niet teveel van dat gaan worden. Een nick cave heeft zeker zn plek op werchter. En laat een pearl jam ook maar komen .
De boomers en indie rockers zijn nu zeer benieuwd wat er komt na een voor hen desastreuze programmatie 2024. Toen was de uitleg er touren uitsluitend popsterren nu kan die vlieger niet op.

Misschien niet de beste namen voor de mensen van deze forum maar heb toch eens opgezocht naar de maandelijkse luisteraars op spotify van deze artiesten. (i know niet een indicatie van een goede live show...)
  • Fred Again. - 16 mln.
  • Benson Boone - 50 mln.
  • Mumford & Sons 12 mln.
  • The XX - 5 mln.
  • TOP - 34 mln.
  • Sabrina Carpenter - 72 mln.
  • The Cure - 18 mln.
  • Gorillaz - 42 mln.
Stel dat het deze namen zouden zijn, waarvan ik Gorillaz, The XX & TOP heel graag terug zou zien, zal het festival in mijn ogen zeker en vast uitverkopen en voor livenation gaat het natuurlijk om het uitverkopen van het festival...
Geeuw

• Leuk
Waarderingen: PK82
Geen Nick Cave op RW is jammer, maar dan overweeg ik toch ook een dagje Antwerpen als de rest van de line-up te pruimen is.

Dan maar Pearl Jam. Enkel The Cure (en mogelijk Gorillaz) als legacy headliner zou magertjes zijn, tenzij er natuurlijk nog andere grote legacy bands touren waarvan we geen weet hebben... :unsure:
Helemaal eens. Het zal al sowieso zondag in Antwerpen worden. Dit kan toch niet…. Na 33 j 4 daagse misschien na 2 of 1 dag RW. Het kan zomaar.

Kraftwerk doet een VK tournee in mei en juni volgend jaar. Zou wel een mooie afsluiter zijn voor Rock Werchter na een headliner als The Cure bv.

• Leuk
Waarderingen: R3mko

Users who are viewing this thread