Pinkpop 2026

Ieder zijn ding natuurlijk! Ik vind dat echt een mega saaie band met dito muziek! Ooit eerder gezien op Pinkpop en na 30 minuten afgehaakt. Ach ja! We gaan zien wat het dit jaar wordt.
Vond je hun laatste album ook ruk? En hun bekendste nummers. Want daarmee alleen kan best een aardige set in elkaar worden gedraaid. Misschien vooraf de setlist checken en wat later invliegen? Ik moet bekennen dat ik het op Pinkpop ook wel eens als lang heb ervaren, na een dagje flink pilsen vooral.

Vond je hun laatste album ook ruk? En hun bekendste nummers. Want daarmee alleen kan best een aardige set in elkaar worden gedraaid
Ik trek die sound en zijn stemgeluid gewoon slecht. Is echt een kwestie van smaak. Muzikaal is het natuurlijk gewoon goed en het laatse album is ook goed. Alleen het is mijn ding niet. Ik zag bijvoorbeeld een aantal berichten geleden ook dat Lola.Young fantastisch moet zijn. Heb dat even geluisterd en vindt het allemaal een beetje mellow klinken. Ben benieuwd hoe de live ervaring is!

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Vond je hun laatste album ook ruk? En hun bekendste nummers. Want daarmee alleen kan best een aardige set in elkaar worden gedraaid. Misschien vooraf de setlist checken en wat later invliegen? Ik moet bekennen dat ik het op Pinkpop ook wel eens als lang heb ervaren, na een dagje flink pilsen vooral.
Echt zo een band om heerlijk new wave debiel bij te gaan dansen. Robert is wars van trends, altijd cool. Ik vind het lekkere muziek.

• Leuk
Waarderingen: Maria en jeff250381
Ieder zijn ding natuurlijk! Ik vind dat echt een mega saaie band met dito muziek! Ooit eerder gezien op Pinkpop en na 30 minuten afgehaakt. Ach ja! We gaan zien wat het dit jaar wordt.
Begrijpelijk! Zou het persoonlijk toejuichen, saai is het wel.. het is de enige band waarbij ik 2x tot het eind ben gebleven maar geen idee meer heb van hoe het was!
Blijf eigenlijk nooit tot het einde omdat de tegenwoordige headliners niet echt in mijn straatje passen (op Muse na, de afgelopen 2 jaar).

The Cure Later nog wel in ziggo gezien en een fijne show! Voor mij is de muziek juist heel goed, al kan het soms lang aanvoelen..

Laatst bewerkt:
Begrijpelijk! Zou het persoonlijk toejuichen, maar saai is het wel.. maar het is de enige band waarbij ik 2x tot het eind ben gebleven maar geen idee meer heb van hoe het was!
Blijf eigenlijk nooit tot het einde omdat de tegenwoordige headliners niet echt in mijn straatje passen (op Muse na, de afgelopen 2 jaar).

The Cure Later nog wel in ziggo gezien en een fijne show! Voor mij is de muziek juist heel goed, al kan het soms lang aanvoelen..
De afgelopen twee jaar ook alleen Ed Sheeran en Muse vol gemaakt als headliners. Olivia Rodrigo heb ik echt geprobeerd om tot het einde vol te houden. En ze deed het best prima maar ook dat is niet mijn ding. Vond het vooral klinken als overgeproduceerde popmuziek. Hoop voor aankomend jaar dat ze weer teruggaan naar twee rockheadliners en dan het liefst the foo fighters en linkin park. Maar dat zal gezien de nieuwe koers niet het geval zijn ben ik bang. Desalniettemin zijn we er gewoon weer bij!

Dit is wel een beetje waar het probleem van Pinkpop zit: namen als Olivia Rodrigo schuren teveel tegen pop aan, bands als The Cure, Arctic Monkeys en Radiohead zijn "te moeilijk", 'nieuwe' headliners als Tame Impala en The XX durven ze niet en hiphop zal ook wel slecht vallen. Dan blijf je dus echt over met de namen die al 20 jaar de dienst uitmaken. En zo sterft je festival aan een stille dood.

Dit is wel een beetje waar het probleem van Pinkpop zit: namen als Olivia Rodrigo schuren teveel tegen pop aan, bands als The Cure, Arctic Monkeys en Radiohead zijn "te moeilijk", 'nieuwe' headliners als Tame Impala en The XX durven ze niet en hiphop zal ook wel slecht vallen. Dan blijf je dus echt over met de namen die al 20 jaar de dienst uitmaken. En zo sterft je festival aan een stille dood.
Laat ons hopen op verandering, don't stop believing! Zeker niet met Journey die in de buurt tourt komende zomer :ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: Maria
Daarom is het voor Pinkpop erg lastig: je wilt verjongen met headliners als Måneskin of Olivia Rodrigo zag je dat ook de afgelopen edities, en in de toekomst zullen ook artiesten als Sam Fender, Bring Me the Horizon, Olivia Dean en Chappell Roan daar zeker staan. Maar dat zie je wel meteen terug in de kaartverkoop. De organisatie moet daarom echt iets veranderen in de manier waarop bezoekers naar Pinkpop kijken en bedenken waarom ze juist dáárheen willen. En dat is misschien wel de moeilijkste opdracht die een festivalorganisatie kan hebben.

De afgelopen twee jaar ook alleen Ed Sheeran en Muse vol gemaakt als headliners. Olivia Rodrigo heb ik echt geprobeerd om tot het einde vol te houden. En ze deed het best prima maar ook dat is niet mijn ding. Vond het vooral klinken als overgeproduceerde popmuziek. Hoop voor aankomend jaar dat ze weer teruggaan naar twee rockheadliners en dan het liefst the foo fighters en linkin park. Maar dat zal gezien de nieuwe koers niet het geval zijn ben ik bang. Desalniettemin zijn we er gewoon weer bij!
Ik denk dat de hamvraag is wat deze nieuwe koers gaat zijn? Ik lees nu al een poosje mee op dit forum en probeer van jullie meningen te leren, ben 30 en heb nog maar één Pinkpop ervaren. Mij lijkt het een goeie keuze als je een dag een rock headliner van de toekomst doet: Sleep Token, BMTH of Yungblud, een pop dag met bijvoorbeeld Sabrina Carpenter/Chappel Roan en tenslotte en soort legacy dag met The Cure of FF als headliner.

Op die manier denk ik dat je meer jonge mensen aantrekt terwijl je bij de oude garde ook een nieuwe rock headliner introduceert en tegelijkertijd een knipoog geeft op die laatste dag.

Ik denk dat de hamvraag is wat deze nieuwe koers gaat zijn? Ik lees nu al een poosje mee op dit forum en probeer van jullie meningen te leren, ben 30 en heb nog maar één Pinkpop ervaren. Mij lijkt het een goeie keuze als je een dag een rock headliner van de toekomst doet: Sleep Token, BMTH of Yungblud, een pop dag met bijvoorbeeld Sabrina Carpenter/Chappel Roan en tenslotte en soort legacy dag met The Cure of FF als headliner.

Op die manier denk ik dat je meer jonge mensen aantrekt terwijl je bij de oude garde ook een nieuwe rock headliner introduceert en tegelijkertijd een knipoog geeft op die laatste dag.
Niemand weet wat de ideale nieuwe koers is. Een dag rock, een dag pop en een dag classic is wat ze al wel gedaan hebben, maar de vraag is of het dan beter is om er drie diverse dagen met ieder z'n eigen stijl van te maken, of om het geheel aan stijlen te mixen in het dagprogramma, zodat je niet alleen dagjesmensen aantrekt. En dan is er ook nog zoveel concurrentie van andere festivals. Ik weet niet wat uiteindelijk werkt voor PP. Voor mij als weekendbezoeker heb ik liever een mix verspreid over het weekend, maar misschien dat daardoor weer veel dagjesmensen afhaken. Of dat je juist af moet van die drie mega headliners (of alleen als afsluiter op de zondag) en meer met co-heads gaat werken met daaronder een sterker dagprogramma. Dat laatste zou ik ook toejuichen.

Het is voor PP misschien ook gewoon een kwestie van testen en evalueren. Meten is weten en daar komt dan vast iets uit dat beter lijkt te werken dan het andere. Dus dat kan betekenen dat ze ook iets uitproberen wat niet blijkt te werken.

Al denk ik dat Pinkpop voor de toekomst echt veel meer in de breedte moet gaan boeken. Het is duidelijk dat de meeste headliners het festival niet meer kunnen dragen. Een goed dag programma doet veel wonderen. Daarnaast als ze dagkaarten voor de camping zullen verkopen zullen er veel meer mensen de oversteek maken. Denk serieus dat ze de afgelopen (slecht lopende) edities, meer tickets hadden kunnen verkopen als er meer opties waren voor de bezoekers om te overnachten. Alle rompslomp eromheen om thuis te komen is voor de meeste mensen de doorslag om toch net niet een ticket te kopen.

Users who are viewing this thread