Rock Werchter 2026

Conclusion stays the same: Lewis Capaldi allways inserts a day free if he had to move to another location. So if he plays on the 4th of July in the UK he cannot come the 3th, 4th and 5th of July to RW. I don't see him subbing the thursday 2nd of July. He only plays two days consecutively if he stays in the same location fe O2 London. Even if he has 3 days on the same location he has a day free between the three gigs. See his tourschema (via setlist Lewis Capaldi Past and future shows).
He plays consecutive dates all the time. England to Belguim hardly takes any time at all either.

I personally don’t think he will play but if he can do 3 days in a row elsewhere he can get to Werchter if he wants to.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Foo Fighters hebben een eerste verrasingsoptreden met hun nieuwe drummer gedaan in Californie en een tweede optreden is aangekondigd voor 15 september in dezelfde regio. Begin oktober beginnen ze aan hun mini-tour in Azie waar '2 shows volledig uitverkocht zijn.

• Leuk
Waarderingen: Knightofmuser

Officiele bevestiging van het nieuws van onze inside bron:
1 Lewis Capaldi is headliner voor de eerste keer voor BST Hyde Park London op zaterdag 11 Juli.
2 Lewis Capaldi is headliner voor het nieuwe Roundhay Festival (zusterfestival van BST Hyde Park) in LEEDS op zaterdag 4 juli (capaciteit 70.000 festivalgangers per dag).
Wellicht de eerste keren dat Lewis Capaldi headliner is van heel grote festivals in het VK.

Do: lorde - billie eilish
Vr: 21 pilots - gorillaz
Za: qotsa - soad
Zo: kings of leon - mumford and sons

Zoiets??
eerste twee dagen Gen Z, volgende twee dagen boomers, goed evenwicht. Maar er duiken altijd verrassingen op, acts die plots een promotie krijgen.

eerste twee dagen Gen Z, volgende twee dagen boomers, goed evenwicht. Maar er duiken altijd verrassingen op, acts die plots een promotie krijgen.
Een goed evenwicht misschien wel maar absoluut niet goed verdeeld. Beetje hetzelfde probleem als dit jaar. Natuurlijk is er meer dan alleen de headliners maar hoop wel op een fijnere verdeling van de acts voor alle bezoekers.

Een goed evenwicht misschien wel maar absoluut niet goed verdeeld. Beetje hetzelfde probleem als dit jaar. Natuurlijk is er meer dan alleen de headliners maar hoop wel op een fijnere verdeling van de acts voor alle bezoekers.
Als de programmatie goed is dan worden de alternatieven in de tenten geprogrammeerd zodat iedere bezoeker wel iets kan uitkiezen om te zien. En dat op de main in de namiddag of vroege avond voor de sub er ook andere groepen geprogrammeerd staan. Dit jaar op zondag was er wel iets teveel pop op zondag.

De manier waarop er tegenwoordig met termen gegooid wordt en in hokjes gestoken steekt echt mijn ogen uit.
Gen Z en boomers zijn gewoon definities van leeftijdscategorieen. Gen Z is geboortejaar 1995 tem 2010/2012.
Babyboomers zijn van 1946-1964 maar de jongere noemen elke veertigplusser die hun vader of moeder kan zijn wel een 'boomer' niet?:)
Zelf ben ik net als velen van jullie van Generatie X geboren tussen 1965 en 1980.

Andere heel ervaren muziekkenners bestempelen zowel Lorde als Gorillaz als bands met een sterke GenZ fanbasis die maximaal gebruik maken van social media. Net als Gorillaz is 21 pilots een band die heel actief de verbinding met hun fanbase zoekt via sociale media en die een parallel fictief universum creeert naast hun muziek.

Lorde en Billie Eilish zijn zelf Gen Z en hebben ook een sterke band opgebouwd met hun fans.

Hear Me Out: ‘Melodrama’ by Lorde is the quintessential Gen Z album​

Maar goed, humor wordt niet altijd door iedereen even geapprecieerd. Ik zal gen Z en gen X voortaan hanteren. Voor mij is geen enkele van die twee groepen beter dan de andere. De manier van omgaan met muziek is wel anders.

Do: lorde - billie eilish
Vr: 21 pilots - gorillaz
Za: qotsa - soad
Zo: kings of leon - mumford and sons

Zoiets??
Oh hier zou ik zeker mee kunnen leven. Al zou ik persoonlijk donderdag ruilen met vrijdag of donderdag. Kwestie van een betere weekendafsluiter te hebben. 😬

Gen Z en boomers zijn gewoon definities van leeftijdscategorieen. Gen Z is geboortejaar 1995 tem 2010/2012.
Babyboomers zijn van 1946-1964 maar de jongere noemen elke veertigplusser die hun vader of moeder kan zijn wel een 'boomer' niet?:)
Zelf ben ik net als velen van jullie van Generatie X geboren tussen 1965 en 1980.

Andere heel ervaren muziekkenners bestempelen zowel Lorde als Gorillaz als bands met een sterke GenZ fanbasis die maximaal gebruik maken van social media. Net als Gorillaz is 21 pilots een band die heel actief de verbinding met hun fanbase zoekt via sociale media en die een parallel fictief universum creeert naast hun muziek.

Lorde en Billie Eilish zijn zelf Gen Z en hebben ook een sterke band opgebouwd met hun fans.

Hear Me Out: ‘Melodrama’ by Lorde is the quintessential Gen Z album​

Maar goed, humor wordt niet altijd door iedereen even geapprecieerd. Ik zal gen Z en gen X voortaan hanteren. Voor mij is geen enkele van die twee groepen beter dan de andere. De manier van omgaan met muziek is wel anders.
Neen Bob, een definitie van een generatie is geen benoeming om types bands in te lozen. Laat die benamingen gewoon achterwege, het heeft er hoegenaamd niks mee te maken.

Denk alleen op zondag dan wel een vroege leegloop en niet echt een knaller van een afsluiter.
We hebben 'recent' 2 keer AM gekregen als zondagsafsluiter, dat was ook niet de knaller natuurlijk. Met die vooropgestelde dagen heb je nergens die knaller staan, de andere 3 zijn toch ook eerder specifieke bands.

We hebben 'recent' 2 keer AM gekregen als zondagsafsluiter, dat was ook niet de knaller natuurlijk. Met die vooropgestelde dagen heb je nergens die knaller staan, de andere 3 zijn toch ook eerder specifieke bands.
Black Eyed Peas hebben ooit het festival afgesloten, Editors, Florence, enz. Het is sowieso niet altijd een knaller (als in een absolute topnaam zoals Foo Fighters, Pearl Jam, Metallica, enz.), gewoon hoe het planmatig allemaal best uitkomt.

Trouwens voor hetzelfde geld heb je met Radiohead een topnaam om het festival af te sluiten, maar heb je misschien nog minder volk op de weide uiteindelijk...

• Leuk
Waarderingen: PK82 en Cel
Sterke geruchten in artikel TIME OUT MAGAZINE maar de Gallagher broers moeten nog hun groen licht geven:
Als dit schema realiteit wordt dan geen RW voor Oasis.

'According to the rumours, the 2026 UK tour would kick off on July 3 and go on until August 15.

Where will Oasis play in 2026?

If we’re to believe the leak, the first night of the reunion tour 2.0 would be at St James’ Park in Newcastle, followed by two shows at Glasgow’s Hampden Park, then five at Manchester’s Etihad Stadium.

The latest update is that Oasis are set to finish up the run of shows with five momentous gigs at Knebworth House, at which insiders say the brothers hope to take back the attendance record from Robbie Williams, who played to 375,000 people there in 2003.

The leak also shows dates across mainland Europe in June which include Milan, Madrid, Amsterdam and Paris. '

Sterke geruchten in artikel TIME OUT MAGAZINE maar de Gallagher broers moeten nog hun groen licht geven:
Als dit schema realiteit wordt dan geen RW voor Oasis.

'According to the rumours, the 2026 UK tour would kick off on July 3 and go on until August 15.

Where will Oasis play in 2026?

If we’re to believe the leak, the first night of the reunion tour 2.0 would be at St James’ Park in Newcastle, followed by two shows at Glasgow’s Hampden Park, then five at Manchester’s Etihad Stadium.

The latest update is that Oasis are set to finish up the run of shows with five momentous gigs at Knebworth House, at which insiders say the brothers hope to take back the attendance record from Robbie Williams, who played to 375,000 people there in 2003.

The leak also shows dates across mainland Europe in June which include Milan, Madrid, Amsterdam and Paris. '
Waarom deze post? Die conclusie is toch inmiddels al 180 keer getrokken?

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread