Lowlands 2025

Poeh, wat hoogtepunten: Korn en Incubus op dezelfde avond op mn eerste Lowlands. NERD in de middag, Speedy J die de bravo echt binnenstebuiten draaide in 2009. Arctic Monkeys 2006(?) met de moddeglijbaan buiten. Iggy Pop, Sigur Ros, een electronacht in de Bravo, Tame Impala. Paul Kalkbrenner in de Alpha en de zon die doorkwam. Om maar wat muzikale momenten te noemen.

Maar qua echt Lowlandsgevoel ook wel Ali G in da house stoned op een zitzak in de buitenbios, een paaldansact in de titty twister, de Vengaboys aangekondigd horen worden in de Ohmega en daar met de groep zo enthousiast van zijn dat we langs de rij naar binnen zijn gerend. DJ Promo in de Desperados. Die combinatie maakt Lowlands ieder jaar weer echt onvergetelijk.

Rammstein inderdaad ook legendarisch. Was op buitenpodium (Dommelsch?). Wel gezien. Type o negative ook tof. Green Day wel gezien vond ik toen niet cool. Zat meer in Pennywise. Vond ze te soft. Of Life of Agony akoestisch waarbij de zaal bestormd werd toen we binnen zaten.

The XX ook bizar goed inderdaad. Slayer was gaaf, maar niet supergoed. Dan vond ik een Architects of PWD beter in dat genre.

En wat dacht je van Biffy Clyro als last minute invaller in volgens mij 2007
Eigenlijk teveel waar we goede herringeringen aan hebben. Kan eigenlijk niet alles meer zo opnoemen. Maar als ik soms weer wat voorbij hoor komen denk ik ....ja dat was ook LL. En dat is ongelooflijk veel . Maar heb dat wel meer met de indie/rock richting .
Blijft bij mij toch langer hangen in mijn breintje 🤔

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Alvast een Tipje voor ons nieuwe festival directeurtje
Boek Suede vast volgend jaar. Komen straks weer met een knalker van een album uit. En je kan er maar beter vroeg bij zijn .

dit advies was gratis.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
The XX ook bizar goed inderdaad. Slayer was gaaf, maar niet supergoed.
Ik heb Slayer vaker gezien en dit was voor mij 1 van de betere optredens die ik van hun zag.
Slayer was jeugdsentiment voor me. Dát dan zien op míjn Lowlands met mijn váste LL maat naast me, ik stond gewoon te janken. Voor mij was dat optreden dus geweldig.
Maar dat is natuurlijk het mooie aan de persoonlijke beleving van festivals.
Mijn lijstje was trouwens nog lang niet compleet.
The National, Elbow, Editors, Sigur Ros, Massieve Attack enz... mogen niet ontbreken.

En het mooie van LL voor mij is, dat er ná al die mooie gedenkwaardige optredens, altijd nog een nacht vol (dance) muziek volgt😁.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en RobbieV
Sticks en de Opposites horen ook wel in een hoogtepunt lijstje voor mij.

Verder de onverwachte avonden van fiesta macumba of andere hosts in Heineken

Laatst bewerkt:
Volgende week staat letterlijk Queens of the Stone Age als afsluiter op Lowlands en Fontaines DC als subheadliner. Hoe is dat “tijden veranderen”, dat er geen rock meer zou zijn?

Vorig jaar nog Idles op de zondag… Meer dan genoeg kwaliteit aan rock. En dan benoemen we de kleinere bands nog niet eens zoals Soft Play, soapbox, The Murder Capital, black midi, etc.
De “tijden veranderen” omdat het Alpha terrein toen overvol was bij rock-acts. Nu levert het een halfvolle tent op, ik was bij IDLES vorig jaar: lege heuvels en 3/4 kwart tent. Ik was ook noodgedwongen bij The Sugababes vorig jaar weet je hoe het er toen uitzag? 🥲 De tijden veranderen maat, ik ben echt benieuwd hoe het bij QOTSA is vrijdag. Ik gok dat “het publiek” dan al meer bezig is met KIKI/JOBSE erna. Ik sta iig zowel bij QOTSA als bij KIKI/JJ in het voorvak. Want de tijden veranderen, maar ik niet! 🔥

Poeh, wat hoogtepunten: Korn en Incubus op dezelfde avond op mn eerste Lowlands. NERD in de middag, Speedy J die de bravo echt binnenstebuiten draaide in 2009. Arctic Monkeys 2006(?) met de moddeglijbaan buiten. Iggy Pop, Sigur Ros, een electronacht in de Bravo, Tame Impala. Paul Kalkbrenner in de Alpha en de zon die doorkwam. Om maar wat muzikale momenten te noemen.

Maar qua echt Lowlandsgevoel ook wel Ali G in da house stoned op een zitzak in de buitenbios, een paaldansact in de titty twister, de Vengaboys aangekondigd horen worden in de Ohmega en daar met de groep zo enthousiast van zijn dat we langs de rij naar binnen zijn gerend. DJ Promo in de Desperados. Die combinatie maakt Lowlands ieder jaar weer echt onvergetelijk.
Ik mis de despobar, waar is dat ding eigenlijk? Er zijn best wat festivals waar ze wel staan. Daarnaast is desperados van Heineken

Zo Amaarae dropt ff een banger van een album een week voor haar optreden op Lowlands. Had al zin in haar optreden maar nu nog veel meer

• Leuk
Waarderingen: Kahoudini
Ik heb Slayer vaker gezien en dit was voor mij 1 van de betere optredens die ik van hun zag.
Slayer was jeugdsentiment voor me. Dát dan zien op míjn Lowlands met mijn váste LL maat naast me, ik stond gewoon te janken. Voor mij was dat optreden dus geweldig.
Maar dat is natuurlijk het mooie aan de persoonlijke beleving van festivals.
Mijn lijstje was trouwens nog lang niet compleet.
The National, Elbow, Editors, Sigur Ros, Massieve Attack enz... mogen niet ontbreken.

En het mooie van LL voor mij is, dat er ná al die mooie gedenkwaardige optredens, altijd nog een nacht vol (dance) muziek volgt😁.
Afgezien van de eerste keer dat ik Slayer gezien heb in de IJsselhallen in Zwolle, ben ik live nooit echt heel erg van ze onder de indruk geweest. Maar mooi om jouw beleving zo te lezen. Dat is het mooie van (live) muziek 😇🤘🏻❤️

• Leuk
Waarderingen: freezeroz
De “tijden veranderen” omdat het Alpha terrein toen overvol was bij rock-acts. Nu levert het een halfvolle tent op, ik was bij IDLES vorig jaar: lege heuvels en 3/4 kwart tent. Ik was ook noodgedwongen bij The Sugababes vorig jaar weet je hoe het er toen uitzag? 🥲 De tijden veranderen maat, ik ben echt benieuwd hoe het bij QOTSA is vrijdag. Ik gok dat “het publiek” dan al meer bezig is met KIKI/JOBSE erna. Ik sta iig zowel bij QOTSA als bij KIKI/JJ in het voorvak. Want de tijden veranderen, maar ik niet! 🔥
Toch heerlijk dat je naar QOTSA kan gaan en erna meteen iets compleet anders hebt, maar dat je daar ook van kan genieten!

Kan iemand mij helpen waar Fountaines DC nou op lijkt? Het klinkt zooooo nostalgisch. Qua vibe moet ik aan the Cure denken en zelfs aan early Radiohead (The Bends?), terwijl dat nergens op slaat? Het voelt als de Trainspotting soundtrack, maar waarom weet ik niet. Nummers als Televised Mind, Jackie Down The Line, Hero's Death. Wat zijn de meest duidelijke inspiratiebronnen?

Nu klink ik alsof ik ze net ontdekt heb wat niet zo is. Maar t klinkt als een trip down in memore lane.

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen waar Fountaines DC nou op lijkt? Het klinkt zooooo nostalgisch. Qua vibe moet ik aan the Cure denken en zelfs aan early Radiohead (The Bends?), terwijl dat nergens op slaat? Het voelt als de Trainspotting soundtrack, maar waarom weet ik niet. Nummers als Televised Mind, Jackie Down The Line, Hero's Death. Wat zijn de meest duidelijke inspiratiebronnen?

Nu klink ik alsof ik ze net ontdekt heb wat niet zo is. Maar t klinkt als een trip down in memore lane.
Hoor met name Pixies en The Smiths in veel nummers terug, misschien doel je daar op? Ze hebben op Spotify een playlist staan met inspiratiebronnen voor A Hero's Death. Die gaat muzikaal alle kanten op, maar dingen als Happy Mondays en Sonic Youth zijn wat mij betreft ook zeker te herkennen bij Fontaines.

Verder is dit een hele vette video over de inspiratie van drie leden van de band. Is het al duidelijk dat ik fan ben?

Hoor met name Pixies en The Smiths in veel nummers terug, misschien doel je daar op? Ze hebben op Spotify een playlist staan met inspiratiebronnen voor A Hero's Death. Die gaat muzikaal alle kanten op, maar dingen als Happy Mondays en Sonic Youth zijn wat mij betreft ook zeker te herkennen bij Fontaines.

Verder is dit een hele vette video over de inspiratie van drie leden van de band. Is het al duidelijk dat ik fan ben?

Herken er ook wel oudere U2 in

Volgens mij al eerder benoemd hier en net even wat beelden gezien, maar Nelly Furtado en The Beaches die samen Maneater doen….. gemiste kans

• Leuk
Waarderingen: daily

Ik vind het soms ook nog wel wat Oasis vibes hebben!

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Nelly had ik wel echt heel tof gevonden.

Ben ook wel blij dat Justin Timberlake er niet staat. Alle socials staan vol hoe hij ongeïnteresseerd 2 zinnen zingt en verder het publiek laat zingen.
Er is later een statement van hem uitgegaan dat hij ziek is. Lyme.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Na 9 keer met de auto naar LL, ga ik toch maar eens zo een touring bus proberen.

Is er een soort van limiet aan spullen die je mag meenemen?
Ik zag staan dat er ruimte is voor 3 items pp. Maar als ik een tentje, slaapmat, slaapzak, rugzak en tas voor eten en drinken meeneem zit ik daar al overheen natuurlijk.

Iemand ervaring met die bussen? Gaan ze ook beetje op tijd?

• Leuk
Waarderingen: freezeroz en @Marc

Users who are viewing this thread