Graspop Metal Meeting 2026

No one mentioned or did I missed that, but drummer of SOAD confirmed they are coming to Europe, he mentioned Sweden and also bigger venues, like stadiums. But I believe they will play on Hellfest so there is a chance for Graspop, but Werchter is probably more likely
Dat zou heel fijn zijn als deze mannen komen. Ik hoop dan ipv Werchter ook nog ergens anders in de buurt.

Ja, ik zie godsmack niet meteen passen op pukkelpop. Zou niet weten waar men die daar zou zetten.
Nee mee eens. Zouden daar een beetje misplaatst voelen, te weinig oude rockers aanwezig om dat een logische boeking te maken. Themadagje Lokerse of sub/twee na laatste main Alcatraz ligt meer voor de hand. Ik zou er erg blij van worden, enorm genoten van hun show in Oberhausen dit voorjaar.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en duck
Interessant interview, bedankt voor het delen.

Als ze 9-10 shows doen gaat het geen tour van een maand zijn en is het al onmogelijk dat ze beginnen bij RaR/Novarock/Download en tijdens Werchter nog steeds op tour zijn.

De Zuid-Amerika tour was 24 april tot 14 mei. (9 shows)

Verder kan je je afvragen of ze überhaupt festivals gaan doen aangezien hij het duidelijk heeft over stadions van sportteams etc al zou het ook kunnen dat dat over andere contintenten gaat. Ik denk niet dat ze in de benelux een stadion uitverkopen.

Ook mijn gevoel, soad verkoopt het K. Boudewijnstadion niet uit. Maar het Sportpaleis is vb. ook een arena waar sportwedstrijden gespeeld worden. Zoals een Staples Centre dat is.

De toon van het interview is een rare vibe. Touren is bijna constant zorgen dat de boel niet ontploft. RW lijkt mij daarom een betere gok te zijn, iets met zekerheden ofzo.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Als ze 9-10 shows doen gaat het geen tour van een maand zijn en is het al onmogelijk dat ze beginnen bij RaR/Novarock/Download en tijdens Werchter nog steeds op tour zijn.

De Zuid-Amerika tour was 24 april tot 14 mei. (9 shows)

Verder kan je je afvragen of ze überhaupt festivals gaan doen aangezien hij het duidelijk heeft over stadions van sportteams etc al zou het ook kunnen dat dat over andere contintenten gaat. Ik denk niet dat ze in de benelux een stadion uitverkopen.
Er is ook al een datum gelekt, geen idee natuurlijk dat die klopt maar er uitgaande van wel
2 juli in Berlijn
In het ergste of beste geval (hangt er vanaf hoe ge het ziet): - 20 dan zit ge rond 12 juni , +20 dan zit ge rond 22 juli, er van uitgaande dat het de eerste of laatste show is. Maar even goed is die show in het midden van de tour. Vanwaar die 20? Omdat hun vorige tour inderdaad ook 20 dagen duurde in Zuid-Amerika. 9 shows op 20 dagen. Maar even goed doen ze het in Eurpopa op 12 dagen of op 25 dagen natuurlijk

Er is ook al een datum gelekt, geen idee natuurlijk dat die klopt maar er uitgaande van wel
2 juli in Berlijn
In het ergste of beste geval (hangt er vanaf hoe ge het ziet): - 20 dan zit ge rond 12 juni , +20 dan zit ge rond 22 juli, er van uitgaande dat het de eerste of laatste show is. Maar even goed is die show in het midden van de tour. Vanwaar die 20? Omdat hun vorige tour inderdaad ook 20 dagen duurde in Zuid-Amerika. 9 shows op 20 dagen. Maar even goed doen ze het in Eurpopa op 12 dagen of op 25 dagen natuurlijk
In het interview zegt Dolmayan: één dag reizen, dan één dag rusten. Dus als dat klopt, kan RW alleen nog op zondag 5 juli (derde dag). Al is Berlijn-Werchter niet die afstand die ze in beide Amerika’s doen.

Ik kan niet veel bronnen vinden over dat gerucht. Maar in datzelfde bericht wordt ook gegokt op een co-headliner event, samen met Korn, Deftones en Avenged Sevenfold.

Werchter Boutique? Of een losstaand GMM event?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
In het interview zegt Dolmayan: één dag reizen, dan één dag rusten. Dus als dat klopt, kan RW alleen nog op zondag 5 juli (derde dag). Al is Berlijn-Werchter niet die afstand die ze in beide Amerika’s doen.

Ik kan niet veel bronnen vinden over dat gerucht. Maar in datzelfde bericht wordt ook gegokt op een co-headliner event, samen met Korn, Deftones en Avenged Sevenfold.

Die co-headline tour zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op.de amerikaanse shows. Lijkt me erg tof, maar onwaarschijnlijk denk ik. System heeft het volgens mij ook nie nodig om tickets te verkopen, zeker nu dat ze al lange tijd afwezig zijn geweest van Europa

• Leuk
Waarderingen: saurus en Loek123

Losstaand GMM event zien ik sowieso niet gebeuren. Zo’n terrein vullen is geen evidentie. AC/DC doet dit vlotjes en een Rammstein/Metallica ook maar System Of A Down heeft op Chop Suey (en in iets mindere maten ‘Toxicity’) toch niet veel andere nummers die de grotere menigte aanspreken. Daarnaast kost het voor GMM ook teveel om heel het terrein om te bouwen voor een band die mogelijks niet heel het terrein gevuld krijgt.

Ik zou het wel enorm leuk vinden maar ofwel zijn ze headliner GMM ofwel zijn ze headliner RW. Andere mogelijkheden (inclusief zaalshows) lijken me niet te gaan gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Als ik het goed begrijp: een dag rusten/reizen, soms nog een dag er tussen voor sightseeing

Maar in Brazilië bv hebben ze wel zonder dag er tussen gespeeld: 10 en 11 mei 2025. Maar dat was wel in de zelfde stad. Dus ik ga er vanuit, als ze niet in dezelfde stad spelen er minstens een dag moet tussen zitten.

Maar 8 mei Rio De Janeiro en 10 mei Sao Paulo (435 km), dus 2 juli Berlijn en 4 juli Werchter (728 km) is perfect mogelijk. 5 juli natuurlijk ook als ze willen sightsee-en in Berlijn of Brussel :D

If the leak about Berlin show is true, they’ll probably skip RaR, but Nova Rock is possible. Few days ago Nova Rock posted:

“We will rise the prices of the tickets at the beginning of august. Since the new ticket constellation will be taken into account here, this price change will be more significant than price stages before. We really recommend buying your ticket now for a lower price.”

First price was 200€, now is 240€, so next one could be 300€?
And this is really big amount for Nova Rock so I think they have some big headliners for next year like soad and foos, they were already scheduled for 2020

Laatst bewerkt:
Nevermore reunion - Running Wild farewell tour. Interesting stuff!
Laat beide maar komen!
Twee heel interessante bands die ik zeker beide beter wil leren kennen.
Nevermore stond in 2001 en 2004 op GMM, die laatste keer zelfs als headliner van Marquee I, nog boven Megadeth, zegt toch wel wat.
Running Wild heeft zelfs nog nooit op GMM gestaan, wat toch best vreemd is voor een band die al sinds 1976 actief is, en te boek staat als een van de 'Big 4' van de Duitse power metal (met Helloween, Grave Digger en Rage, die allemaal wel al op GMM hebben gestaan) én de uitvinders van de pirate metal (en dus niet Alestorm).

Nevermore stond in 2001 en 2004 op GMM, die laatste keer zelfs als headliner van Marquee I, nog boven Megadeth, zegt toch wel wat.
Beide keren gezien en iedere keer fenomenaal. Die laatste wel de beste na een extreem hete dag.
Zonder Warrel echter geen Nevermore wat mij betreft. Weinig bands, waarbij de zang(er) zo bepalend was voor de band.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Beide keren gezien en iedere keer fenomenaal. Die laatste wel de beste na een extreem hete dag.
Zonder Warrel echter geen Nevermore wat mij betreft. Weinig bands, waarbij de zang(er) zo bepalend was voor de band.
Ach, dat kon je ook zeggen van Savatage zonder Jon Oliva, maar daar heb ik toch ook enorm van staan genieten! ;)

Ach, dat kon je ook zeggen van Savatage zonder Jon Oliva, maar daar heb ik toch ook enorm van staan genieten! ;)
Qua zang is Jon beter te vervangen, vind ik. Warrel was voor mijn gevoel Nevermore met een paar geniale muzikanten om zich heen. Zou het zeker een kans geven hoor. Blijft voor mij één van de beste metalbands uit de VS.

Laat beide maar komen!
Twee heel interessante bands die ik zeker beide beter wil leren kennen.
Running Wild heeft zelfs nog nooit op GMM gestaan, wat toch best vreemd is voor een band die al sinds 1976 actief is, en te boek staat als een van de 'Big 4' van de Duitse power metal (met Helloween, Grave Digger en Rage, die allemaal wel al op GMM hebben gestaan) én de uitvinders van de pirate metal (en dus niet Alestorm).
Sowieso running wild zou een leuke naam zijn als legendarische power pirate band heb ze ooit in wacken gezien.
Nevermore zou ook een zeer mooie naam zijn voor graspop

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Prima zanger Zak,maar de rauwe stem met de uithalen van Jon was echt wel een gemis die de band toen een level hoger bracht.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread