Lowlands 2025

die ook in elke supermarkt te krijgen zijn
Knap veeleisend haha, het is geen bier festival :P

Merknamen zijn me even ontschoten, maar voldoende keus uit wit/blond/trippel/fruitbiertjes. En dat bij de meeste drankstands ipv een specifiek speciaalbier barretje.

Speciaalbiertjes zijn wel echt karig ja. Zal allemaal met contracten met Heineken te maken hebben. Vorig jaar wel aardig wat Thai Thai gedronken naast de Beef Chief. Hopelijk hebben ze die weer.
Oedipus/Beef Chief hoek is er in ieder geval wel weer, dus ik hoop met je mee. Goed veel Thai Thai gedronken ook vorig jaar.

Een paarkeerticket is 40 euro zie ik. Dat is toch ook niet meer normaal.
Naast dat die parkings regelen uiteindelijk gewoon best duur is en Lowlands echt best wel veer verkeersregelaars etc moet betalen, staat er ook het volgende op de website wat dit kan verklaren:
De laatste jaren neemt het aantal Lowlanders dat met de auto naar de polder komt enorm toe. Het wegennet rondom het festival heeft een beperkte capaciteit waardoor er -met name op maandag- files ontstaan en de wachttijden om de parkings af te rijden enorm toenemen. Niet fijn als je zo snel mogelijk naar huis wilt... Bovendien zijn al die CO2-uitstotende auto's bepaald niet duurzaam. Genoeg redenen om naar andere manieren van vervoer te kijken en doordat er een paar veranderingen zijn, reis je dit jaar nog sneller en gemakkelijker met het OV of per touringcar naar Lowlands!

• Leuk
Waarderingen: superginger
Zijn op andere festivals de parkeerkaarten niet ongeveer net zo duur? Op PP betaalde ik volgens mij ook rond de 40 euro en moest ik nog een pokke-eind lopen.

Maar duur is het inderdaad wel. Maarja als ik vanuit Rotterdam met 3 personen met het OV naar Biddinghuizen ga ben ik veel meer geld (en energie) kwijt.

• Leuk
Waarderingen: eva84
Dark fruit zo op z'n tijd zou ik zeker kunnen waarderen. Guinness mag van mij ook wel.

Pukkelpop heeft het op het vlak van speciaalbieren wel gewonnen van Lowlands imo.
België - Nederland is wat betreft bier ook niet een eerlijke wedstrijd als je het mij vraagt haha. Op dat gebied hebben de Belgen echt veel meer smaak.

En Guinness zou overal verboden moeten worden trouwens. :sick:

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: freezeroz en Cooklu
Snap je punt maar volgens mij tobben ze al jaren met het toenemende aantal auto's en de filegekte op donderdagochtend en maandagochtend. Ik denk dat deze nieuwe plannen met bussen wel degelijk een beetje zullen helpen. 1 bus staat zo gelijk aan 20-30 auto's. Nou gingen de bussen altijd al wel, maar stel dat 1-2% van de bezoekers toch met de bus gaat dit jaar, kan dat al zoveel schelen qua files en drukte/aantal auto's!

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Knap veeleisend haha, het is geen bier festival :P

Merknamen zijn me even ontschoten, maar voldoende keus uit wit/blond/trippel/fruitbiertjes. En dat bij de meeste drankstands ipv een specifiek speciaalbier barretje.
Haha touché. Het viel me heel erg op toen ik op Wide Awake (Londen) was dat ze daar een hele straat met speciaalbier kraampjes hadden. Ik denk wel ruim 40 verschillende soorten van allerlei brouwerijen. Vond dat toch wel leuk. Op We Love Green (Parijs) hadden ze ook redelijk wat speciaalbier wat ik nooit op had, maar ik denk dat dat vergelijkbaar is met een Oedipus bar voor een Fransman op Lowlands.

• Winning
Waarderingen: Cooklu
Snap je punt maar volgens mij tobben ze al jaren met het toenemende aantal auto's en de filegekte op donderdagochtend en maandagochtend. Ik denk dat deze nieuwe plannen met bussen wel degelijk een beetje zullen helpen. 1 bus staat zo gelijk aan 20-30 auto's. Nou gingen de bussen altijd al wel, maar stel dat 1-2% van de bezoekers toch met de bus gaat dit jaar, kan dat al zoveel schelen qua files en drukte/aantal auto's!
Ik heb dit jaar weer eens de bus (heen) genomen. Kost 9 euro, dropt je om 8 uur daar af (dit was meestal m'n grootste kritiek), vertrekt 800 meter van m'n huis en een eigen ingang. Ik wil het wel eens weer proberen.

België - Nederland is wat betreft bier ook niet een eerlijke wedstrijd als je het mij vraagt haha. Op dat gebied hebben de Belgen echt veel meer smaak.

En Guinness zou overal verboden moeten worden trouwens. :sick:
Ik vind de verheerlijking van Belgisch bier altijd wat overdreven. Nederland heeft tegenwoordig zeker zoveel goede brouwerijen en durven over het algemeen wat meer buiten de begaande paden te treden dan de Belgen.

Al ben ik wel gigantisch fan van letterlijk alles van De Struise en van de zure bieren zoals 3 Fonteinen en Cantillon. Daar kunnen we nog niet aan tippen. Maar dat zijn juist de brouwers die je ook niet terug ziet in de meeste Belgische kroegen en festivals.

Controversiële mening misschien maar zo fantastisch vind ik het Belgische speciaalbier niet. Altijd lekker hoor, een blond/tripel/quadrupel. Maar heel baanbrekend is het niet en veel smaakt uiteindelijk wel vergelijkbaar.

Dan zijn er genoeg Nederlandse brouwers die het wat spannender maken met (NE)IPA’s, stouts en sours ;)

Ik vind de verheerlijking van Belgisch bier altijd wat overdreven. Nederland heeft tegenwoordig zeker zoveel goede brouwerijen en durven over het algemeen wat meer buiten de begaande paden te treden dan de Belgen.

Al ben ik wel gigantisch fan van letterlijk alles van De Struise en van de zure bieren zoals 3 Fonteinen en Cantillon. Daar kunnen we nog niet aan tippen. Maar dat zijn juist de brouwers die je ook niet terug ziet in de meeste Belgische kroegen en festivals.
Ik ben ook meer van van IPA's, NEIPA's enzo, dus Belgische bieren zijn doorgaans niet mijn eerste keuze. Er zijn inderdaad een paar leuke brouwers die gewaagde keuzes durven maken, vind de Kromme Haring daarin altijd uitblinken (hoewel dit niet altijd slaagt, dat komkommerbiertje van LGW? was ik geen fan van)

• Geweldig
Waarderingen: degrotegeneraal

Users who are viewing this thread