Lowlands 2025

Je hebt altijd pieken bij bepaalde blokken door acts die bijna beginnen of net eindigen. Als je halverwege een Alpha act moet kan je het beste bij de bravo proberen en andersom. Die WC in het midden van het terrein is altijd vol. En de WC's bij de Heineken zijn in alle andere gevallen de beste locatie in mijn beleving. Die zit zo uit de loop dat deze meestal het rustigste is.

Het probleem is denk ik ook dat het toiletprobleem vooral op hele specifieke momenten speelt en dat zijn uiteraard de momenten dat de meeste mensen er last van hebben. Vaak is er tot 19u geen sprake van een toiletprobleem en daarna doen die problemen zich bij elke grote verplaatsing voor. Daarna opnieuw als de nacht begint en zich concentreert op een kleiner gebied, want dan vallen er ook wat toiletgebouwen weg (e.g. die bij de Alpha en Julliet).

De organisatie zal het niet zien zitten om voor de pieken extra toiletten bij te plaatsen, omdat je dan ook op niet-piekmomenten heel veel extra toiletten moet onderhouden en ruimte inlevert. Irritant is het natuurlijk wel.

Door de Festileaks-podcast vroeg ik me ineens af of de toiletproblemen van Lowlands/DTRH specifiek van deze festivals zijn of dat dit ook speelt bij vergelijkbare festivals (zoals BKS, Pukkelpop, Werchter etc). Iemand een idee?
Vind het op Lowlands altijd wel meevallen (wel als man). Het scheelt dat de WC’s ruim zijn opgezet. Bij BKS in 2018 heb ik wel eens een halfuur in de rij gestaan in een soort fuik om überhaupt bij de WC’s in de buurt te komen…

Vind het op Lowlands altijd wel meevallen (wel als man). Het scheelt dat de WC’s ruim zijn opgezet. Bij BKS in 2018 heb ik wel eens een halfuur in de rij gestaan in een soort fuik om überhaupt bij de WC’s in de buurt te komen…
Als man heb ik sowieso nooit echt problemen met de WC's. Wanneer je een grotere groep hebt met een aantal vrouwen dan wordt het wel vervelend. We hebben weleens op weg naar de headliner twee keer een kwartier moeten wachten omdat een gedeelte na het lange wachten bij de vorige WC's inmiddels ook moest plassen toen we een WC-blok verder waren. Gelukkig zijn we met een groep die constant splitst en elkaar weer terugvindt, waardoor je niet met 15 man van podium naar podium schuift. De groepen die dat doen brengen meer tijd bij de WC's door dan bij de muziek.

• Haha
Waarderingen: jaigalaar
Klopt het dat de mensen die bijvoorbeeld de polsbandjes doen op donderdagochtend, hun tent al op woensdag mogen opzetten op het normale kampeerterrein?

Klopt het dat de mensen die bijvoorbeeld de polsbandjes doen op donderdagochtend, hun tent al op woensdag mogen opzetten op het normale kampeerterrein?
Klopt! Vorig jaar mocht dat wel alleen op Camping 6, terwijl het daarvoor altijd Camping 4 was. Dit jaar zou het volgens mij weer Camping 4 worden.

Door de Festileaks-podcast vroeg ik me ineens af of de toiletproblemen van Lowlands/DTRH specifiek van deze festivals zijn of dat dit ook speelt bij vergelijkbare festivals (zoals BKS, Pukkelpop, Werchter etc). Iemand een idee?
Ik heb er zelf op LL nooit zoveel last van gehad, ik probeerde de toiletten bij de Alpha altijd een beetje te ontlopen en wist ook dat als daar een act voorbij was je even een toiletgroep door moest lopen.

Ik vind wel dat er toilet groepen bij mogen komen naast de Alpha mainstage. Als je in het voorvak staat en je moet als vrouw naar de WC moest je best een stuk lopen of heel lang in de rij staan.

Voor de rest vind ik het op LL niet erger dan op elk ander uitverkocht festival. Op DTRH of PP had ik meer last van lange rijen bij de toiletten op de drukke edities.

De rijen bij de toiletten op de camping van Lowlands is een ander verhaal. Die vind ik echt dramatisch lang. En zeker als je je sochtends al niet helemaal fit voelt is dat echt enorm kut. Daar moeten ze wat mij betreft wel wat aan gaan doen. Dat er een lange rij bij de douche staat maakt me niet zo uit, dan ga ik wel een andere keer. Maar toiletten waar je meer dan een kwartier voor in de rij moet staan op een camping is wel echt kut.

• Leuk
Waarderingen: Chicken
In de regel mogen vrijwilligers die donderdag moeten vrijwilligen op woensdag al kamperen ja.

Ik heb er zelf op LL nooit zoveel last van gehad, ik probeerde de toiletten bij de Alpha altijd een beetje te ontlopen en wist ook dat als daar een act voorbij was je even een toiletgroep door moest lopen.

Ik vind wel dat er toilet groepen bij mogen komen naast de Alpha mainstage. Als je in het voorvak staat en je moet als vrouw naar de WC moest je best een stuk lopen of heel lang in de rij staan.

Voor de rest vind ik het op LL niet erger dan op elk ander uitverkocht festival. Op DTRH of PP had ik meer last van lange rijen bij de toiletten op de drukke edities.

De rijen bij de toiletten op de camping van Lowlands is een ander verhaal. Die vind ik echt dramatisch lang. En zeker als je je sochtends al niet helemaal fit voelt is dat echt enorm kut. Daar moeten ze wat mij betreft wel wat aan gaan doen. Dat er een lange rij bij de douche staat maakt me niet zo uit, dan ga ik wel een andere keer. Maar toiletten waar je meer dan een kwartier voor in de rij moet staan op een camping is wel echt kut.
Er zijn toiletten bij de Alpha, boven aan de heuvel aan de linker kant, ze zijn wel alleen voor dames. en er hangen pisgeulen aan de hekken omhoog langs de heuvel.

De rijen in de ochtend op de camping zijn zeker kut, maar loop 5 minuten door naar het festivalterrein en je hebt de lege hokjes voor t uitzoeken.

Er zijn toiletten bij de Alpha, boven aan de heuvel aan de linker kant, ze zijn wel alleen voor dames. en er hangen pisgeulen aan de hekken omhoog langs de heuvel.

De rijen in de ochtend op de camping zijn zeker kut, maar loop 5 minuten door naar het festivalterrein en je hebt de lege hokjes voor t uitzoeken.
Klopt, alleen zeker vlak voor of na een optreden heb ik bij die toiletten echt mega rijen zien staan. Net zoals bij de barren bij de Alpha trouwens, vlak voor optredens is het daar ook niet meer te doen.

Die 5 minuten geldt niet als je op Camping 0 staat, dan is het best een stuk lopen naar de hoofdingang. Maar ik probeerde het altijd tot 11;00 uit te stellen, om dan gewoon bij de Heineken het terrein op te gaan, rustig toilet te pakken en ontbijtje te scoren.

Misschien iets verder naar de toekomst gekeken en met de introductie van cashless.

Het lijkt me toch niet onmogelijk om op basis van pintransacties de drukte per bar/eetlocatie aan te geven in de app. Zeg maar net als in Walibi/Efteling met groen/oranje/rood of zelfs een wachttijd. Dit moet ook lukken voor de wc's en dan het liefst met groene en rode lampjes en evt oranje lamp als deze smerig is bevonden. Dat laatste zie je ook al op vliegvelden.

Ik denk dat met de hoeveelheid camera's die er nu al hangen het mogelijk is.

• Leuk
Waarderingen: Flynn
Die 5 minuten geldt niet als je op Camping 0 staat, dan is het best een stuk lopen naar de hoofdingang. Maar ik probeerde het altijd tot 11;00 uit te stellen, om dan gewoon bij de Heineken het terrein op te gaan, rustig toilet te pakken en ontbijtje te scoren.
Over toiletten gesproken, stichting Vluchteling heeft nog steeds de actie van 25,00 euro voor onbeperkt douche + toilet bezoek. Terwijl er maar 50 verkocht konden worden. Ik geloof nooit dat er nog geen 50 verkocht zijn ;) dat zal aardig druk worden daar

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Klopt, alleen zeker vlak voor of na een optreden heb ik bij die toiletten echt mega rijen zien staan. Net zoals bij de barren bij de Alpha trouwens, vlak voor optredens is het daar ook niet meer te doen.

Dat uitstellen hè, hoe ziet dat er precies uit? Ik kan alle tips gebruiken. :poop:

Je hebt altijd pieken bij bepaalde blokken door acts die bijna beginnen of net eindigen. Als je halverwege een Alpha act moet kan je het beste bij de bravo proberen en andersom. Die WC in het midden van het terrein is altijd vol. En de WC's bij de Heineken zijn in alle andere gevallen de beste locatie in mijn beleving. Die zit zo uit de loop dat deze meestal het rustigste is.
Gewoon X pakken dan hoef ik de hele avond niet daar de wc. Alleen als ik dan in mijn tentje lig moet ik 20 keer opstaan 🤣

Over toiletten gesproken, stichting Vluchteling heeft nog steeds de actie van 25,00 euro voor onbeperkt douche + toilet bezoek. Terwijl er maar 50 verkocht konden worden. Ik geloof nooit dat er nog geen 50 verkocht zijn ;) dat zal aardig druk worden daar
Ik denk dat het aantal mensen wat van die actie afweet heel erg klein is. Er wordt ook niet echt actief reclame voor gemaakt.

Maar tussen 11:00 en 13:00 is het sws altijd wel druk daar, omdat er veel mensen zijn die de rij op de camping te lang vinden en dan maar proberen om bij stichting vluchteling te gaan douche of naar de toilet te gaan.

Dat uitstellen hè, hoe ziet dat er precies uit? Ik kan alle tips gebruiken. :poop:
Je hebt pilletjes en daarmee kan je het 4 dagen uitstellen ;)

Ik ga ook nooit meer vergeten dat er op de camping iemand in de rij stond en in 1x naar voren rende en echt perse als eerstvolgende het hokje in moest. Dat werd gelukkig door iedereen geaccepteerd. Heerlijk dat camping leven.

Niets mis met het nieuwe nummer van KI/KI. Heeft de potentie op een heerlijk feestje. Hopelijk mogen ze de Alpha afsluiten en worden ze niet op die Peggy Gou slot neergezet. Dat zou echt een zware teleurstelling zijn.

• Leuk
Waarderingen: Veer, Dante en rrr

Users who are viewing this thread