Lowlands 2025

Ik vond dat er afgelopen jaar trouwens verrassend veel meezingers werden gedraaid tijdens de silent disco op donderdag? Of wellicht heb ik een ander beeld van wat een leuke meezinger is dan de gemiddelde Lowlandsganger of -DJ
Ik ook, kan me volgens mij herinneren dat ik best veel meezingers heb gehoord vorig jaar. Sterker nog, vaak met heimwee terug gedacht aan de muziek die gedraaid werd tijdens de silence dicso op de overige nachten van het festival. Of worden Indie party anthems als Mr Brightside, I bet you look on the dancefloor & Take me out niet meer gezien als meezingers?

Ik ook, kan me volgens mij herinneren dat ik best veel meezingers heb gehoord vorig jaar. Sterker nog, vaak met heimwee terug gedacht aan de muziek die gedraaid werd tijdens de silence dicso op de overige nachten van het festival. Of worden Indie party anthems als Mr Brightside, I bet you look on the dancefloor & Take me out niet meer gezien als meezingers?
Ik denk dat dit toch een ander kaliber meezinger is dan een Don't You Want Me, Wonderwall of een Don't Stop Me Now, om er maar een paar te noemen. Genoeg mensen die Mr. Brightside mee kunnen zingen, maar ook genoeg die dat niet kunnen. Datzelfde geldt dan denk ik nog meer voor hitjes van Arctic Monkeys en Franz Ferdinand. Die grens is de DJs zelf overigens ook niet altijd duidelijk. Met enige regelmaat slaat een nummer te goed aan en mixen ze die snel uit met een backspin.

• Leuk
Waarderingen: eva84, WTSGD en Davidd
Die geluidsnormen schijnen ook de reden te zijn waarom de silent disco altijd zo suf is. DJs mogen de echte leuke meezingers niet meer draaien waardoor je de hele tijd zo’n ‘net niet’ gevoel hebt.
Klopt. Heeft Bente Bolleman me ook eens verteld. Om precies te zijn: dat ze daardoor de eerste editie alsnog over de normen dreigden te gaan. De menselijke stem draagt ver, waardoor het verder van het festival nog over de normen dreigde te gaan.

280 eur voor de snelle beslisser ;)

--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 15-7-2025, 10:51:22

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1654
• Laagste Prijs: €280.50
• Hoogste Prijs: €427.18
• Gemiddelde Prijs: €358.00
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 500
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 1154
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €280.50, €300.90, €303.96, €304.97, €304.98, €305.23, €305.89, €305.95, €305.99, €306.00

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 1382
- Gemiddelde Prijs: €358.71

Type: Regular
- Aantal Tickets: 202
- Gemiddelde Prijs: €355.52

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 58
- Gemiddelde Prijs: €351.69

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 12
- Gemiddelde Prijs: €348.39
Ik ga denk ik wel naar LL dit jaar, een week voor het event liggen de prijzen op dieptepunt gok ik?

Ik ga denk ik wel naar LL dit jaar, een week voor het event liggen de prijzen op dieptepunt gok ik?
Dit is gok ik volledig afhankelijk van de laatste lijst namen. Als daar opeens voor veel wat leuks tussen zit dan gaat het hard.
Tot nu toe heb ik het idee dat met name de 'ouderwetse' festivalganger die voor acts overdag gaat zeer tevreden is, terwijl de middernacht knallers het maar matig vinden.

Dit is gok ik volledig afhankelijk van de laatste lijst namen. Als daar opeens voor veel wat leuks tussen zit dan gaat het hard.
Tot nu toe heb ik het idee dat met name de 'ouderwetse' festivalganger die voor acts overdag gaat zeer tevreden is, terwijl de middernacht knallers het maar matig vinden.
komen er nog veel middernacht knallers namen?

Kanye is voor mij de beste artiest van deze eeuw, maar dit gedachtengoed zou je inderdaad niet moeten faciliteren vind ik (en in mijn optiek reikt de persoonlijke en politieke vrijheid van artiesten vrij ver). Het huidige fandom is ook totaal doorgeslagen.

However.... Die Coachella-show in 2011 of Saint Pablo-setlist uit 2016 was wel een legendarische Alpha-show geweest 🥲.
heb je een linkje voor mij van youtube ofzo waaruit blijkt dat hij de beste artiest van deze eeuw is?
ik ben serieus benieuwd, ik heb niet veel met hip hop en ik heb ook niets met kanye, dus ik laat me graag verrassen!:):)

heb je een linkje voor mij van youtube ofzo waaruit blijkt dat hij de beste artiest van deze eeuw is?
ik ben serieus benieuwd, ik heb niet veel met hip hop en ik heb ook niets met kanye, dus ik laat me graag verrassen!:):)
Haha ik wil inderdaad niet het forum overnemen met totaal off-topic Kanye-content en hij is mijns inziens iemand die wél terecht is gecanceld....

.... Maar het is toch een oprechte vraag die ik moeilijk onbeantwoord kan laten 🤐. Nick Cave heeft trouwens een mooie Red Hand Files gewijd aan dit dilemma: https://www.theredhandfiles.com/kanye-art-artist/

So here goes, het is/was mijn persoonlijke favoriet door de vernieuwingsdrang. Een willekeurig nummer van bijvoorbeeld Late Registration of Yeezus is een totaal andere wereld. Vooral een fenomenale producer (het helpt dat hij een goed oor heeft voor soul-samples), maar zeker niet de beste albumrapper of live-performer. Ter illustratie (Aan Youtube-rips verdient hij niks toch?):

Gone LIVE (van Late Registration) youtube.com/watch?v=WvT5KKQlHjc
New Slaves LIVE (van Yeezus) youtube.com/watch?v=K7tj-uk2oCA

• Leuk
Waarderingen: Gioniet

Users who are viewing this thread