Wa's dit nou weer? BMTH en Judas Priest hebben er, als mijn geheugen me niet in de steek laat, er in 2022 nog gestaan. Je kan ook niet te veel namen weer zo snel laten komen. Sum 41 heeft al in het najaar een show in Parijs staan, dus logisch dat die niet op Hellfest gaan staan.
Die headliners van MS2 zijn toch helemaal niet zo raar, zeker niet als je ziet wat er staat? En je hebt het over budget, maar kijk even wat voor line-up er staat. Da's gewoon grandioos, ook met 'rare' muziek als Shaka Ponk. Steel Panther zit op een heel ander niveau in Frankrijk dan België en Rammstein heeft Zegut gewoon opgebracht omdat dat heel lang een hardnekkig gerucht was.
Dan mijn mening... Ja, gewoon weer een heel toffe line-up. Die undercard is echt fantastisch, maar dat mag je tegenwoordig wel incalculeren. Karnivool, Black Stone Cherry, The Dead Daisies, Alien Weaponry, All Them Witches, WITCH (heel erg vet), Fu Manchu, 1000mods, Nebula, The Devil's Trade, Mr. Bungie, Chelsea Wolfe, Kvelertak, Brutus, Julie Cristmas, Oxbow, Konvest (sowieso die gehele stage op zaterdag is bizar), Rival Sons, Therapy?, Dool, Pain of Salvation, Ne Obliviscaris, Einar Solberg, Textures, Nile, Kataklysm, Sanguisugabogg, Suffocation, Caliban, Shining, GGGOLDD, Anaal Nathrakh (!), Emperor, Satyriycon, Eivør, Korpiklaani (vooruit, nieuwe kans), Corvus Corax (altijd lachen), Skálmöld, Dimmu Borgir (fantastisch), Batushka en Wiegedood. En dan zie ik er vast nog een paar over het hoofd (de logo's van MS1 en 2 daargelaten).
Levert alleen gigantisch veel clashes op, maar gewoon weer een heerlijk programma zoals we dat van Hellfest gewoon zijn.