Ik ben wel nog altijd mijn hoofd aan het breken over hoe ze het gaan vormgeven. Er staan minder artiesten dan vorig jaar op de planning en ook nog eens een verschillend aantal op zaterdag en zondag. Even een vergelijk met vorig jaar:
Dag | Totaal aantal artiesten 2024 | Totaal aantal artiesten 2023 | Aantal artiesten hoofdpodia 2023 | Aantal artiesten tributepodium 2023 |
Vrijdag | 10 | 13 | 9 | 4 |
Zaterdag | 16 | 18 | 13 | 5 |
Zondag | 17 | 18 | 13 | 5 |
De vrijdag kan twee kanten op:
- Of alle bands spelen op de twee hoofdpodia en we hebben daarmee een net iets langer programma dan vorig jaar (+- 1 uur).
- Of we krijgen een korter vrijdagprogramma (1,5-2 uur korter) met een verdeling van 4-3-3 over de drie podia.
De zaterdag mist 2 acts ten opzichte van vorig jaar en bevat meer dan genoeg acts die potentieel het tribute podium kunnen vullen. Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat ook deze dag wordt ingekort door twee acts van de hoofdpodia te schrappen. Daarmee komen we tot een verdeling van 6-5-5
De zondag mist ten opzicht van vorig jaar 1 act, maar is in de breedte sterker geprogrammeerd waardoor ik hier verwacht dat de ene missende act van het tribute podium af gaat. Daarmee zouden we dan komen op een verdeling van 7-6-4.