Ik vind beide festivals fantastisch. Lowlands is mijn uiteindelijke favoriet van de twee, als ik zou moeten kiezen ga ik liever naar Lowlnds dan DTRH. Maar het verschil is nipt. Doorslaggevend voor Lowlands is dat er gewoon meer te kiezen valt. Meer podia, doorgaans bredere keuze in genres, doorgaans meer aanbod in elekronische acts en hiphop. De X-Ray is voor mij de fijnste plek om optredens te zien.
Het terrein van DTRH is iets mooier, maar het terrein van LL is ook gewoon bijzonder goed ingericht. Op beide festivals genoeg leuke plekjes om te chillen, het aanbod aan eten is ongeveer gelijk, Zeker als je dat vergelijkt met Pinkpop is de inrichting en beleving van het terrein geweldig. Pukkelpop vond ik ook leuk gedaan, maar ook die halen het wat mij betreft niet bij DTRH en LL.
Qua publiek is DTRH iets anders dan LL en dat merk je aan alles. Veel grote vriendegroepen met net wat meer ouder publiek. Ook heel erg Nijmeegs feestje vaak. Aangezien ik zelf ook niet super jong meer ben en uit Nijmegen kom, is dat wel leuk ;-). Maar denk dat het niet uitmaakt hou oud je bent of waar je vandaan komt: DTRH is echt heel plezierig.
Lowlands publiek is wel echt jonger en iets meer op nachtprogramma gericht denk ik. Maar ik voel me net zo confortabel op Lowlands als op DTRH; beide festivals zijn heel ontspannen als je dat wilt. Overal voer je leuke gesprekken met mensen die je niet kent.
Heerlijk, krijg er weer helemaal zin in!