Zwarte Cross 2022 - Nieuws en Geruchten

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
zwarte-cross-3.jpg
Foto hiervandaan: https://festileaks.com/2021/03/zwarte-cross-2021-verplaatst-naar-23-26-september/

Zwarte Cross 2022
Slogan
: Welkom Thuus!

Datum: donderdag 14 juli t/m zondag 17 juli 2022
Locatie: De Schans, Lichtenvoorde
Genres: Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

De Zwarte Cross bestaat al sinds 1997. De Zwarte Cross is een bizarre mix van motorcross, muziek, stunts, theater, humor en veel gekte en spektakel. De samenkomst van deze ogenschijnlijk totaal verschillende werelden zorgt voor een wereldwijd (!) uniek feest. De duidelijke connectie met ‘De Achterhoek’, waar het festival plaatsvindt, komt naar voren in de kenmerkende gezelligheid en gastvrijheid van deze streek waar jong en oud nog samen feestviert. Sinds de eerste editie in 1997 (1.000 bezoekers) groeide de Zwarte Cross uit tot een vierdaags feest met 220.000 daggasten en festivalkampeerders.

Eerste namen 27-01-22:

 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: Brian en Joszwa

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Het is een cross weekend met wat muziek ter vermaak. Mijn inziens niet meer topic waardig dan bijvoorbeeld een Vestrock.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Het is een cross weekend met wat muziek ter vermaak. Mijn inziens niet meer topic waardig dan bijvoorbeeld een Vestrock.
Nou, dat denk ik niet. De cross is inmiddels best ondergeschikt aan de pak hem beet 7 fikse weides en tenten (als het er niet meer zijn) met verschillende smaken muziek. En er was afgelopen jaar ook een topic hierover:
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Nou, dat denk ik niet. De cross is inmiddels best ondergeschikt aan de pak hem beet 7 fikse weides en tenten (als het er niet meer zijn) met verschillende smaken muziek. En er was afgelopen jaar ook een topic hierover:
Waar welgeteld niks gezegd is ;) Zou dat deze keer anders worden?
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Denk het wel, aangezien het na opening van het topic vrij snel duidelijk was dat Zwarte Cross de stekker er voor 2021 eruit ging trekken. Zit amper een maand (edit: 2 maand) tussen en geen line-up oid ;)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
De echte klassieke Zwarte Crossers vinden de groei van de muziek ook niet zo leuk eigenlijk.. gewoon goeie coverbands zijn ze al blij mee
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Ik kom al op de Zwarte Cross sinds dat ze in Halle zaten voordat ze naar dit terrein verhuisden. Dus denk dat ik me wel kan scharen tot op zekere hoogte scharen hieronder. Soms een weekend soms een dagje. De 'echte' Zwarte Cross bestaat sindsdien uit veel meer dan alleen de brommers en wagens die over de baan gaan. Voor de coverbands is er inmiddels ook een fijne tent waar ook echt goede coverbands staan. Als je alleen van de muziek houdt, hoeft je niet naar de cross en is er imho voldoende anders leuks te beleven wat dus ook te zien is in de huidig aangekondigde line-up. Wat hopelijk pas de eerste drop is uiteraard! :)
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Wederom wat fijne toevoegingen!

Kensington, Typhoon, The Kik, BÖKKERS, Mart Hoogkamer, The Dirty Daddies, Paul Elstak, André Manuel, Hôken met de Heinoos, Dawn Brothers, Malford Milligan & The Southern Aces (US), Small Time Crooks, T-99, Sports Team (UK), Sloper (NL/BE/UK), Beachdog, Paceshifters, Mental Theo, DJ.I.M, Mia More, Tim Hox, René Karst, Marleen Hoftijzer, Rave van Fortuin SuperDeluxe, They Say Jump (UK), The Drop (UK), Bij Jos & Maria – Pikz Palace, Rootman J and the ZIONYOUTH Crew (BE), Roodriks, Pieter Post – De Schildpad, Maurino, HENGE (UK), Frans Miggelbrink, Degos & Re-Done, STUK, Jan Riesewijk & Tweeduuster, WeDamnz en Checkpoint Henry – Hendrik & Co.

Playlist:

 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
292
391
Enkele jaren hier geweest (2011 tm 2013) en vergeleken met toen kan ik er qua muziek niks meer van maken helaas. Ze hadden toen best een dagvullend muziekprogramma
 

BIG TV

Playlistbediener
12 okt 2021
7
1
Enkele jaren hier geweest (2011 tm 2013) en vergeleken met toen kan ik er qua muziek niks meer van maken helaas. Ze hadden toen best een dagvullend muziekprogramma
Het is een glijdende schaal, sinds Boh Foi Toch niet meer op zondag ochtend half 11 speelt is het er niet beter op geworden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken