Wie wil jij zien in 2020?

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb al een aantal lijstjes zien langskomen per festival maar het is ook net zo overzichtelijk om die eens even te bundelen hiero. Wat willen jullie allemaal gaan zien tijdens de festivalzomer van 2020?

Ik trap af!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Boven aan het affiche:
Biffy Clyro moet dan toch eindelijk volgende jaar weer op volle toeren gaan draaien. Ik wil ze dan ook graag weer voor de 11 en 12x zien volgend jaar.

Lorde. Mijn queen of pop wil ik elk jaar zien. Mede omdat dit tot op heden nog steeds niet gelukt is. Ben benieuwd of daar nog iets gaat gebeuren!

Post Malone/Kanye zijn de namen waar ik mijn geld op zet om zeker één van de twee headliner spots op WooHah te gaan vullen.

Mijn favoriete band van de afgelopen jaren The 1975 mag van mij met hun nieuwe album ook weer ergens een hogere spot claimen.

Dagvulling:
De grote return van Bombay Bicycle Club. Die laatste single is exact waar ik op hoopte. Met het nieuwe album op zak wordt dit zeker een van de acts to see voor volgend jaar!

Ik heb altijd nog een lijstje van elektronische namen die ik graag afvink. Momenteel staan bovenaan dat lijstje Bicep, The Blaze en Kolsch.

Nieuwkomers:
De nummer één voor mij moet wel Inhaler zijn. Ik was al aardig fan van dit bandje en toen hoorde ik vorige week de nieuw single 'Ice Cream Sundae'. Instant een van mijn favo track van dit jaar!

Op herhaling:
Voor mij toch weer gewoon lekker IDLES. Ik heb ze al een aantal keer gezien de afgelopen zomers maar het verveelt nog steeds van geen kant. Met album nummer 3 erbij zal dat niet anders zijn.

Deze telt niet helemaal omdat dit juist de misser was van 2019. Ik hoop dat de gezondheid van Sam Fender hem deze keer niet in de steek laat en hij de festivals van vorig jaar eventjes lekker herkanst.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Korn , weer helemaal terug met een nieuw album.
Fever333 Jonge honden die energieke shows geven. Qua geluid klinken ze als een moderne RATM.
Metallica Altijd top, maar wordt waarschijnlijk 2021.
Queen + Adam Lambert Ik zou er niet snel een concertkaartje voor kopen, want queen zonder Freddie. Maar lijkt mij heerlijk voor op een festival.
Flogging Molly Altijd lekker om de sfeer er in te brengen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Qua grote namen op festivals (of losse show):
Bruce Springsteen Ik hoop dat die gaat touren met Western Stars of met de E-street band. Maakt niet uit, als hij maar weer deze kant op komt.
Lorde Bezig met 3de album. Flard van gezien op Werchter, laat maar weer terug komen.
System of a Down Wat was dat lekker zeg in 2017.
Tool Mijn grootste misser om niet te zien in 2019, hopelijk komen ze nu de nieuwe plaat uit is weer naar Europa.
Vampire Weekend Zie Tool
The Black Keys Nog niet hier geweest met hun Let'sRock

Qua dagopvulling op festivals:
FIDLAR Gemist in 2019 in de benelux
Ezra Furman Goed album uitgebracht
Bombay Bicycle Club Lekkere eerste single weer
Korn Goed album uitgebracht
Sam Fender Na de afzeggingen van vorig jaar op herkansing
HAIM De single van 2019 uitgebracht met Summer Girl

Qua losse shows:
Brian Fallon Zin in de show 13 mei
Meg Myers Kom nou eindelijk eens deze kant op!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Voor mij een mix van nieuwe namen en bucketlistnamen waarvan bekend is dat ze (waarschijnlijk) touren.

Nérija
GoGo Penguin
Lana Del Rey
Jorja Smith
Erykah Badu
Michael Stipe
Embrace
Johnny Marr
Saint Etienne
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Headliners
Tame Impala met nieuw album toch wel een zekerheid voor RW lijkt me
The Strokes Moet toch een keer lukken, hopelijk dit jaar
Pearl Jam Mag altijd, al zou het wel snel zijn na 2 jaar
RHCP Zou ze graag een keer op een festival zien
Royal Blood Zal toch een van de headliners van de toekomst worden voor mij
The Weeknd Qua popmuziek headliners zou ik deze graag willen zien
Dagvulling
Lana Del Rey Nieuw album is goed, nog nooit gezien
Michael Kiwanuka Afgelopen jaar gemist
The Raconteurs Jack White is echt een grootheid, altijd top
The Darkness Zo fout, maar toch erg lachen
Michael Stipe Eerst album afwachten maar wel erg benieuwd
Losse shows
Eric Clapton droom die uit zou komen.
Rammstein Tickets al binnen, kwartiertje lopen en ik ben weer thuis na concert heerlijk
TOOL Gezien op RW dit jaar, het nieuwe album integraal zou wel mooi zijn
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Oké, hier een paar, in willekeurige volgorde:

Neil Young Wil deze man echt eens tekeer zien gaan op een festival. 2 uur, 3 uur lang. Doe maar. En hij mag zijn gek paard meenemen.
Vampire Weekend Verradelijk vette liveband die ik helaas heb moeten missen dit jaar (de veel te kleine AB, really?). Volgend jaar op Rock Werchter, please.
Lana Del Rey Bracht wat mij betreft één van de mooiste platen van het jaar uit. Graag als headliner op BKS of DTRH ofzo. Of als Barn hoofdact op Rock Werchter.
Angel Olsen Bracht wat mij betreft één van de mooiste platen van het jaar uit. Graag in een TWO op BKS of een Barn op Rock Werchter!
Michael Stipe Loste een eerste single als solo act. Benieuwd naar hoe dit gaat uitdraaien.
Danny Bown Nog nooit gezien, maar heb het wel voor deze weirdo. Moet zijn laatste nog horen maar deze man heeft nog nooit teleurgesteld.
The Strokes Die komen elk jaar langs, ik ga er elk jaar op blijven hopen.
Pet Shop Boys Uiteraard.
Wilco Nog nooit gezien... Het moet er toch maar eens van komen zeg.
Brittany Howard (Ex?) Alabama Shakes powermadam met een album die bijna nog beter is dat die van haar band.
Desert Sessions De guitige bende van Josh Homme schijnt ook weer te gaan touren. Geen flauw idee wat dat wordt, maar het kan niet slecht zijn.
Faith No More Zouden ze weer gaan touren? Op RW15 een briljante headlinershow gespeeld (een pak beter dan de Foo's in '17).
FKA Twigs Ook nog nooit gezien, schijnt de moeite te zijn.
Ed O' Brien Als Radiohead freak sowieso benieuwd wat dit wordt.

En in een zaal:
Nick Cave & The Bad Seeds Bracht wat mij betreft de mooiste plaat van het jaar uit. Ik heb een ticket voor een conversations show, maar stiekem droom ik van een terugkeer naar de arena's met zijn slechte zaadjes.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Frank Ocean staat natuurlijk helemaal bovenaan mijn lijstje! Die moet gewoon een keer komen.
Nick Cave is daarnaast ook een no-brainer voor mij. Altijd welkom, al zie ik hem gelukkig in januari al. PJ Harvey natuurlijk. Phosphorescent graag een keer. Sigur Ros en Arcade Fore weer eens. Sufjan Stevens natuurlijk ook. Strokes heb ik nog nooit gezien.

Verder hoop ik op aantal hiphopacts:

Pusha T
Joey Purp
Jpegmafia
A Tribe Called Quest
Wu Tang Clan
Little Simz

Elektronisch:
Pye Corner Audio
Daft Punk
Allessandro Cortini
Arca
Kelly Lee Owens
Bicep
Boards Of Canada

 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Namen die ik nog nooit gezien heb:
Sufjan Stevens
The Strokes
Bruce Springsteen
Frank Ocean
J. Cole
Travis Scott
Blur
Lizzo
Big Thief
Belle & Sebastian
FKA twigs
Wilco
Eefje de Visser
Lana Del Rey
Lorde
Loyle Carner
King Krule
The Cure
Kate Tempest
black midi
The Raconteurs
The 1975
Bonnie "Prince" Billie

Op herhaling:
Thom Yorke
Radiohead
Sigur Rós
Arcade Fire
Bon Iver
The National
Tame Impala
Tyler, The Creator
Nick Cave

Ja weet je ik stop al. Dit wordt een te grote waslijst zo. Maar er zal vast weer genoeg fijns de revue gaan passeren komend (festival)seizoen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken