Werchter Parklife

Zijn jullie enthousiast?

  • Ja! 🤩

    Stemmen: 1 5,0%
  • Ik mis de klassieke RW, maar 't is beter dan niets! 🤨

    Stemmen: 13 65,0%
  • Nee, liever niets dan. 😕

    Stemmen: 6 30,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
405
90
Daar is de zon ☀️ Vanaf 1 juli tot 1 augustus in het Festivalpark: @WERCHTERPARKLIFE. Eén maand lang, vier dagen per week de beste concerten in ons tijdelijke openluchtarena in het Festivalpark. Samen genieten. Samen zingen. Samen dansen. Samen zijn. De zomer van 2021 zal anders zijn maar daarom niet minder plezant. Per show kunnen tot 2500 fans coronaveilig genieten van hun favoriete artiesten. Tickets voor de concerten worden per gezelschap van 4 personen verkocht. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor 625 veilige bubbelfeestjes per concert. Wij hebben er geweldig veel zin in!

Nu al bevestigd voor WERCHTER PARKLIFE zijn:

? Balthazar (donderdag 1 juli)
? Goose (vrijdag 2 juli)
? Arsenal en Tin Fingers (zaterdag 3 juli)
? Lil' Kleine & Ronnie Flex & The Fam (zondag 4 juli, namiddag)
? Black Box Revelation & Equal Idiots (zondag 4 juli, avond)

De ticketverkoop voor de concerten start op dinsdag 18 mei om 10u via ticketmaster.be. Weet meer via www.werchterparklife.be!
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
292
168
Gezien de vraagstelling "Zijn jullie enthousiast?", heb ik gestemd op "Nee, liever niets dan". Dat duidt dus puur op mijn eigen enthousiasme. Om eerlijk te zijn interesseert het mij niet om op deze manier naar bands te gaan kijken die ik in "normale" tijden op elk lokaal festival kan zien. De kans dat ik daarvoor de verplaatsing naar Werchter maak, lijkt mij echt héél klein. Dan zou er toch iets "speciaal" bekend gemaakt moeten worden. Als één van m'n favoriete Belgische bands (dEUS bijvoorbeeld :)) één van hun topalbums integraal zou spelen, zou de kans al wat groter zijn dat ik zou gaan, om maar wat te noemen.

Ik vraag me ook af in hoeverre dit een succes gaat zijn. Zouden ze elke dag 2.500 tickets verkopen? Dat is meer dan de AB, voor bands die doorgaans wel in zalen van dat kaliber spelen en die iedereen eigenlijk jaarlijks meermaals kan zien. Anderzijds zijn mensen al wel héél lang aan het wachten op leuke dingen, dus op dat gebied kan de interesse net héél groot zijn natuurlijk.

We gaan het zien. Ik wacht alleszins liever een paar maanden langer op een volwaardige ervaring. Dat wil uiteraard niet zeggen dat ik niet blij ben voor RW dat ze iets kunnen/mogen doen. Op dat vlak is mijn mening absoluut "Het is beter dan niets".
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.884
6.095
Ik snap de insteek, ook vorig jaar overigens. Maar Werchter is een festival, geen concertorganisator. Zo wel vorig jaar als dit jaar ben ik dan ook niet echt te vinden voor dit soort tijdelijke opstellingen. Dan liever een avondje OLT, hou het voor mijn part maar bij festivals. Voor mijn part hoefde RW dit ook niet op zich te nemen.

Door de tijdelijkheid vind ik ook niet dat je zowel vorig als dit jaar kon verwachten dat ze met echt speciale dingen (zoals die uitvoeringen van albums, dat ligt bij bands zelf niet bij organisatoren) zouden afkomen. Dat gebeurt ook nauwelijks in normale edities.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.461
Arsenal en Balthazar razendsnel uitverkocht. Gingen ze geen namiddag shows doen op donderdag en vrijdag, ook zo gecommuniceerd naar de vrijwilligers. Balthazar extra show op donderdagnamiddag.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.001
259
Arsenal en Balthazar razendsnel uitverkocht. Gingen ze geen namiddag shows doen op donderdag en vrijdag, ook zo gecommuniceerd naar de vrijwilligers. Balthazar extra show op donderdagnamiddag.
Ik dacht 6 shows per week
Donderdag/vrijdag: avond
Zaterdag/zondag: namiddag en avond

Maar niets is zeker deze tijd :)
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
De vraag is dus vrij groot. Iemand enig idee wanneer de volgende namen bekend worden?
 

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
Het aftellen naar een zomer vol muziek in Werchter is officieel begonnen. De WERCHTER PARKLIFE concertreeks wordt vandaag gevoelig en vooral geweldig uitgebreid. Tourist LeMC palmt op zondagavond 11 juli het podium in. Vrijdag 16 juli is het de avond van Charles, Emma Bale en blackwave.. Op zaterdag 17 juli zijn er namiddagconcerten van De Mens en Ruben Block. Froukje en Compact Disk Dummies vormen die dag het avondblok. King of Comedy, Alex Agnew pakt op donderdag 22 juli de arena in. Vrijdag 23 juli is er de opwindende triple bill Miss Angel, Chibi Ichigo en Zwangere Guy. Bart Peeters & De Ideale Mannen staan op donderdag 29 juli in het Festivalpark.

De ticketverkoop voor deze concerten start op vrijdag 21 mei om 10u via ticketmaster.be.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.884
6.095
Lezen ze hier precies toch mee met het boeken van Froukje als support voor de Dummies, mooi. Ook op de avond met Zwangere Guy leuke supports; Miss Angel op RW19 was heel leuk op de Slope en Chibi Ichigo wil ik al een tijdje live zien. Ruben De Block met De Mens is ook een leuke combo.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Kennelijk zijn velen 1,5 meter moe, ook om bij een event te verschijnen, want nog volop kaarten beschikbaar. Ik was vorig jaar bij de zomerbar, leuk voor toen omdat de maanden ervoor echt niets kon, maar zeiden toen al, dit was echt maar 1x dan liever thuis met stream. Ben bang dat men de plank echt volledig mis heeft geslagen met dit initiatief en de organisatoren die wachten op toestemming voor binnen de 1,5 meter het bij rechte eind gaan hebben. Zou het met vergunning te maken hebben dat men niet 1e helft september paar mooie weekenden wat grootser uitpakt?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.884
6.095
Wie de hell betaalt er ook 35 euro voor een concert van artiesten die normaal in venues spelen voor de helft. Voor een Balthazar of Arsenal kan ik die prijs nog enigszins begrijpen, maar de rest?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Eefje de Visser en Gabriel Rios vind ik het ook geen hele gekke prijs voor. Voor een concert van Eefje betaal je normaal €25,- ongeveer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.884
6.095
Oh ja, zij ook. Mooie dubbel bill. Maar er zijn er velen waarvan ik toch een beetje schrik van dat soort prijzen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.461
Verkoopt best wel goed hoor. De ene beter als de andere. Is natuurlijk ook veel meer capaciteit dan vorig jaar.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
292
168
Wie de hell betaalt er ook 35 euro voor een concert van artiesten die normaal in venues spelen voor de helft. Voor een Balthazar of Arsenal kan ik die prijs nog enigszins begrijpen, maar de rest?

Voor Bart Peeters vind ik dat ook geen gekke prijs. Ik heb hem 2x in een zaal gezien, was volgens mij een gelijkaardig bedrag toen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
In Frankrijk boeken ze toch iets interessanter voor de zittende edities. Hopelijk lukt het Werchter ook om enkele internationale acts te boeken (los van 'lil Kleine). Inhaler zou alleszins leuk zijn!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Dingen als Arlo Parks, Zucchero, Rag N Bone Man, Inhaler, Woodkid hebben inderdaad nog iets meer cachet dan het handjevol Belgische dingen waar Parklife mee afkomt. Want dat zijn namen die je ook echt overal ziet. Los van hun kwaliteiten.

Inderdaad alleen een Eefje, Froukje en Lil Kleine als uitzonderingen, maar da's wel gewoon Benelux. ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Gebruikers die dit onderwerp bekijken