Werchter Boutique 2022 met Gorillaz & Stromae

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Tja, de Ziggo Dome show was binnen een vloek en een zucht uitverkocht en er staan inmiddels bijna 12.000 mensen in de wacht op Ticketswap. Eigenlijk best opvallend dat er in België dan een stuk minder hype lijkt…
De belgen zullen muzieksmaak hebben hé (MOPJE :) )
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
visdave34 wrote:
Tja, de Ziggo Dome show was binnen een vloek en een zucht uitverkocht en er staan inmiddels bijna 12.000 mensen in de wacht op Ticketswap. Eigenlijk best opvallend dat er in België dan een stuk minder hype lijkt…

De belgen zullen muzieksmaak hebben hé (MOPJE
1f642.svg
)
Laat dat MOPJE maar weg hoor... :)

Overigens vind ik Billie kwalitatief nog best ok.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Kom op zeg, je kan toch wel tellen. Ziggo 17000 plus 12000 ticketswap, samen 29000. Heb je pas de helft van het Werchter terrein gevuld.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Kom op zeg, je kan toch wel tellen. Ziggo 17000 plus 12000 ticketswap, samen 29000. Heb je pas de helft van het Werchter terrein gevuld.
Hallo Maurice, ik kan prima tellen, bedankt voor je bezorgdheid.

1) Niet iedereen die naast de pot heeft gepist, zal daarna op TS gaan zoeken. Dus de belangstelling in NL zal ruim boven de 30k liggen.
2) Het feit dat iedereen die een Pop-up kaartje heeft, voorrang krijgt met het kopen van Sportpaleis, doet sterk vermoeden dat er voor Pop-Up minder kaarten zijn verkocht dan de capaciteit van het Sportpaleis.

Dus, even tellen hoor: in Nederland zouden meer dan 30.000 mensen graag een solo show van Billie zien. In België zijn minder dan 20.000 kaarten verkocht (waaronder ongetwijfeld ook een heel stel aan Nederlanders). Conclusie: de belangstelling in België is echt een flink stuk lager dan in Nederland.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Hoe kom je aan 20000? In ieder geval te hoog van de toren geblazen. Sportpaleis zal wel meteen uitverkocht zijn. Maar ze moet in Nederland ook geen Goffertpark doen, want dat lukt haar ook niet. Ik denk dat Mc Cartney het nog nog niet eens vol krijgt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Een indoorshow lijkt me nog altijd net iets aantrekkelijker dan zo'n weide. Vergeet niet dat er zo'n 53.000 man aan de Mainstage van Pukkelpop stond voor het optreden van Billie. Niet dat die per se allemaal een losse kaart zouden kopen maar zeggen dat ze hier minder populair zou zijn als in Nederland is gewoon quatsch.

Je tweede punt hoeft bovendien niet helemaal waar te zijn, lijkt me gewoon maar fair naar die mensen toe dat je hen eerst toelaat, ookal zouden dat er misschien 15 à 20k zijn (Dat meteen ook gewoon de cap is van het Sportpaleis).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Nou ja, quatsch... Ze zou in Nederland gewoon nog een Ziggo vol krijgen en in België wordt haar show gedownsized vanwege tegenvallende kaartverkoop (we weten natuurlijk allemaal dat die politie-inzet een smoesje is).

Je hebt gelijk dat mijn tweede punt niet waar hoeft te zijn (vandaar ook mijn 'sterke vermoeden'). Maar het zou langs de andere kant ook vreemd zijn als er al méér kaarten zijn verkocht dan de capaciteit van het Sportpaleis en ze daardoor het risico nemen dat ze mensen met een kaartje moeten teleurstellen.

Daarbij bedenkend dat er bij de Pop-Up kaartkopers ongetwijfeld ook Nederlanders zullen zitten, deed het mij allemaal overkomen alsof de hype in België niet zo groot is als hier.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Een indoorshow lijkt me nog altijd net iets aantrekkelijker dan zo’n weide. Vergeet niet dat er zo’n 53.000 man aan de Mainstage van Pukkelpop stond voor het optreden van Billie. Niet dat die per se allemaal een losse kaart zouden kopen maar zeggen dat ze hier minder populair zou zijn als in Nederland is gewoon quatsch.

Je tweede punt hoeft bovendien niet helemaal waar te zijn, lijkt me gewoon maar fair naar die mensen toe dat je hen eerst toelaat, ookal zouden dat er misschien 15 à 20k zijn (Dat meteen ook gewoon de cap is van het Sportpaleis).
Nu ik zou ook zo zijn hoor, zoals jij hierboven beschrijft, als ze op een festival zou staan. Oh een hype, laat ons even gaan kijken. En dan kom je snel aan zo een cijfers want dat was/is ze nu eenmaal ook, een hype. Maar om op jezelf een Werchterse weide uit te verkopen moet je verder komen dan dat en zover is ze dan ook voorlopig nog niet. Enkel Ed Sheeran deed dit in recordtijd denk ik?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Yannick wrote:
Een indoorshow lijkt me nog altijd net iets aantrekkelijker dan zo’n weide. Vergeet niet dat er zo’n 53.000 man aan de Mainstage van Pukkelpop stond voor het optreden van Billie. Niet dat die per se allemaal een losse kaart zouden kopen maar zeggen dat ze hier minder populair zou zijn als in Nederland is gewoon quatsch.

Je tweede punt hoeft bovendien niet helemaal waar te zijn, lijkt me gewoon maar fair naar die mensen toe dat je hen eerst toelaat, ookal zouden dat er misschien 15 à 20k zijn (Dat meteen ook gewoon de cap is van het Sportpaleis).

Nu ik zou ook zo zijn hoor, zoals jij hierboven beschrijft, als ze op een festival zou staan. Oh een hype, laat ons even gaan kijken. En dan kom je snel aan zo een cijfers want dat was/is ze nu eenmaal ook, een hype. Maar om op jezelf een Werchterse weide uit te verkopen moet je verder komen dan dat en zover is ze dan ook voorlopig nog niet. Enkel Ed Sheeran deed dit in recordtijd denk ik?

Precies dit ja. Een vol veld tijdens een festival zoals op Pukkelpop en Lowlands dit jaar is nog geen garantie dat al die mensen een kaartje voor haar kopen als ze headlined. Was een felle discussie hier nog deze zomer. Als ik op één van die festivals was, was ik ook gaan kijken. Gewoon om zelf te kunnen zien waar de hype om gaat. Ik vermoed dat zeker de helft van het aanwezige volk er met die reden stond.

Ik gun Billie al het goeds van de wereld. Maar ergens vind ik het nog wel geruststellend dat een artiest van 17 met 1 album nog geen hele festivaldag van 90 euro per kaartje kan dragen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
En hop, er is al een actie dat je als Proximus klant een duo ticket kan kopen voor 115euro.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Swift is zeer groot in Noord-Amerika, maar in Europa... Om dan zo'n ééndaags evenement te trekken...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.587
839
Ik denk dat er vele Swift wel eens willen zien, maar hiervoor niet opzettelijk een ticket gaan kopen.
Dus een plaatsje op Rock Werchter was meer terecht geweest, wat ook voor variatie had gezorgd in de affiche...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Bazart, Zwangere Guy, Loïc Nottet en Brihang vervoegen Taylor Swift, Ellie Goulding en 5 Seconds of Summer.

Wat een dag daar zeg. Blij dat dat mooi weggezet wordt op een apart evenement.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken