Verzameltopic overige Belgische festivals 2022

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Een topic om al het nieuws in te verzamelen over festivals waarvoor een eigen topic (nog!) niet echt de moeite waard is. De 2022 editie!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Dunk! begint nu toch redelijk vorm te krijgen. Vandaag weer vijf aankondigingen erbij. Line-up is nu het volgende:

YOB•UFOMAMMUT•YEAR OF NO LIGHT•CRANIAL•OH, HIROSHIMA•BIG BRAVE•BERSARIN QUARTETT•RANGES•I HEAR SIRENS•LILI REFRAIN•JO QUAIL•COLDBONES•MALÄMMAR•ROOK•WANDER•DE PORTABLES•ASTODAN•ELEANORA•CECILIA::EYES•STORIES FROM THE LOST•IT WAS A GOOD DREAM•OUTLANDER•YOO DOO RIGHT•SAGOR SOM LEDER MOT SLUTET•FEED ME TO THE WAVES•FAGELLE•S A R R A M•WHERE MERMAIDS DROWN

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Dunk! begint nu toch redelijk vorm te krijgen. Vandaag weer vijf aankondigingen erbij. Line-up is nu het volgende:

YOB•UFOMAMMUT•YEAR OF NO LIGHT•CRANIAL•OH, HIROSHIMA•BIG BRAVE•BERSARIN QUARTETT•RANGES•I HEAR SIRENS•LILI REFRAIN•JO QUAIL•COLDBONES•MALÄMMAR•ROOK•WANDER•DE PORTABLES•ASTODAN•ELEANORA•CECILIA::EYES•STORIES FROM THE LOST•IT WAS A GOOD DREAM•OUTLANDER•YOO DOO RIGHT•SAGOR SOM LEDER MOT SLUTET•FEED ME TO THE WAVES•FAGELLE•S A R R A M•WHERE MERMAIDS DROWN

+ nog wat bands die vandaag zijn aangekondigd. Kijk enorm uit naar Hubris.
dunk%21fest22_OmslagBanner_FacebookEvent_210122.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
De volgende Amerikaanse afzegging: geen Lionel Richie op de Lokerse Feesten

"Lionel Richie has confirmed that he will be cancelling his 2022 ‘Hello’ summer tour dates. “As Covid and its variants continue to impact the world, I have decided to hold off on my European tour this summer. The most important thing to me is the health of my fans, band and crew. I hope you all understand and I hope to see you very soon when we can all gather safely.” Please visit individual festival/event websites for further information."
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
+ nog wat bands die vandaag zijn aangekondigd. Kijk enorm uit naar Hubris.
dunk%21fest22_OmslagBanner_FacebookEvent_210122.jpg
Zijn in de tussentijd weer wat bands bijgekomen. Vorige week kwamen hier nog Lubomyr Melnyk (UKR), Immanu El (SE), Threestepstotheocean (IT), Divided (BE) bij. Vandaag zijn The Ocean (DE), pg.lost (SE), Lethvm (BE) en Jon Doe One (BE) toegevoegd. Uiteraard erg blij met de eerste drie, laatste ken ik niet echt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Ik post hier wel de hele tijd over Dunk!, maar boeit iemand het eigenlijk ook nog naast ikzelf? In ieder geval, nieuwe aankondigingen. Tom Morris & Jo Quail gaan gezamenlijk optreden. Die hebben voor mij in 2020 één van de betere albums gemaakt met For the Benefit of All, dus daar kijk ik enorm naar uit. BRUIT ≤ staat naast Roadburn nu ook op Dunk! Hele toffe boeking. Als laatste is het Italiaanse Petrolio aangekondigd. Ook staat er nu een dagindeling op de site (die overigens nog niet helemaal af is met de huidige namen) en hier kan ik me absoluut een heel weekend mee vermaken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik post hier wel de hele tijd over Dunk!, maar boeit iemand het eigenlijk ook nog naast ikzelf? In ieder geval, nieuwe aankondigingen. Tom Morris & Jo Quail gaan gezamenlijk optreden. Die hebben voor mij in 2020 één van de betere albums gemaakt met For the Benefit of All, dus daar kijk ik enorm naar uit. BRUIT ≤ staat naast Roadburn nu ook op Dunk! Hele toffe boeking. Als laatste is het Italiaanse Petrolio aangekondigd. Ook staat er nu een dagindeling op de site (die overigens nog niet helemaal af is met de huidige namen) en hier kan ik me absoluut een heel weekend mee vermaken!
Het boeit me zeker! Ik kan dan wel niet maar wel fijn om dit festival zo beter te leren kennen. Sus ga vooral door
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Suikerrock: 28-31 juli, op een nieuwe locatie in Tienen: het Bietenplein achter de Tiense suikerraffinaderij.

Eerste headliner: The Chemical Brothers, voor zaterdag 30 juli: https://www.suikerrock.be/

Dat is toch een straffe eerste naam voor Tienen. Benieuwd waar Zottegem mee af gaat komen de komende weken, omdat ze daar ook wel eens durven stunten.

Placebo een paar jaar geleden, Interpol ook in 2018. Ik denk dat die daar zomaar eens iets als Editors uit hun hoed zouden durven toveren.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Dat is toch een straffe eerste naam voor Tienen. Benieuwd waar Zottegem mee af gaat komen de komende weken, omdat ze daar ook wel eens durven stunten.

Placebo een paar jaar geleden, Interpol ook in 2018. Ik denk dat die daar zomaar eens iets als Editors uit hun hoed zouden durven toveren.

Het is grappig om zien dat Editors in NL op een klein festival als Vestrock gezet wordt, terwijl ze in België (onterecht imo) festivals als Werchter mochten headlinen.

Ze staan in elk geval hier veel beter op zijn plaats …
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Het is grappig om zien dat Editors in NL op een klein festival als Vestrock gezet wordt, terwijl ze in België (onterecht imo) festivals als Werchter mochten headlinen.

Ze staan in elk geval hier veel beter op zijn plaats …

Die status hebben ze te danken aan het Belgisch publiek. Als ze hier vlot het Sportpaleis uitverkopen, dan zijn ze hier gewoon een headliner. Zo simpel ligt dat lijkt me.

Dat het Editors zelf weinig boeit lijkt me duidelijk. Ik heb ze dezelfde week dat ze een paar jaar terug in het Sportpaleis stonden bvb in een bouwvallig zaaltje in Lille zien staan voor 700 man.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Editors was ook geen onterecht headliner imo. Gewoon een erg sterke live band, alleen ze kwamen op een gegeven moment net iets te vaak dat je er wel op was uitgekeken. Maar slecht waren ze wat mij betreft nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik bedoel maar: ik zie ze liever op een klein festival, dan op een podium met asynchroon vuurwerk (wat was dat toen echt wel slecht).
Ter info: leuk festival daar, Vestrock….
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken