Verzameltopic kleinere Nederlandse festivals 2021

Thomas1617899544

Playlistbediener
12 okt 2014
19
0
BRUIS!!!!

PERSBERICHT BRUIS 2016

De kogel is door de kerk, dit jaar komt er een Bruis. Weliswaar een kleinere, maar wederom met een spraakmakende programmering in de lijn met vorige Bruis edities. Editie 2015 kende vanwege het slechte weer een negatief resultaat dat met behulp van de gemeente is weggewerkt. Dit heeft de organisatie van Bruis doen besluiten om dit jaar een kleinere versie van Bruis te organiseren, met twee podia en faciliteiten ingericht op 3000 bezoekers. Verder zullen alle aspecten waar het festival om bekend staat aanwezig zijn; goede muziek, een fijne sfeer, lekker bier en bourgondisch eten.

Bruis staat daarnaast ook bekend als een gratis festival, en dit zal altijd een uitgangspunt blijven. De organisatie kan zich dit jaar niet opnieuw een verlies permitteren en heeft daarom wel besloten om op vrijdag een “Bruis Exclusive” te organiseren met een bescheiden entree van 20 euro. De zaterdag en zondag blijven gratis, maar omdat de capaciteit dit jaar beperkt is (van 8000 naar 3000 bezoekers per dag) adviseren wij om voor de zaterdag en/of zondag van tevoren een plek op het festival te reserveren. Dit kan door middel van het kopen van een voucher van € 10,00 per dag. Deze vouchers geven recht op 4 consumptiebonnen en gegarandeerde toegang tot Bruis tussen 13:00-15:00 uur (in = in en out = out).
N.B. na 15.00 vervalt de reservering

De vouchers en de BRUIS EXCLUSIVE tickets kunnen vanaf 4 juni 12 uur s’middags online en offline gekocht worden. Online via www.bruismaastricht.nl en offline bij de lokale Primera winkels en de Muziekgieterij (in het weekend tussen 12 en 14 uur en doordeweeks tijdens kantooruren).

Door het kopen van een kaart voor BRUIS EXCLUSIVE wordt het mogelijk gemaakt om Bruis op zaterdag en zondag gratis toegankelijk te houden en banen wij de weg vrij om in 2017 gewoon weer een volledig gratis festival weekend aan te bieden.

Vrijdag 2 september BRUIS EXCLUSIVE €20
Ane Brun
Palace
Whispering Sons
A Liquid Landscape
& MORE TBA

Zaterdag 3 september FREE
Jonathan Jeremiah
Admiral Freebee
Rag’N’Bone Man
Ciaran Lavery
Faces On TV
La Jungle
Storksky
Aïcha Cherif
& MORE TBA

Zondag 4 september FREE
Balthazar
Aidan Knight
Flying Horseman
Bombay
Kalulu
The Liberators
Machete Nightclub
& MORE TBA
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Valkhoffestival Nijmegen heeft dit jaar ook weer mooi programma: onder andere Dollkraut, Klangstof, Protomartyr, Guts, Oddisee, Formation, Black Bottle Riot. Klein doch fijn. Zeven dagen lang iedere avond leuke bands.

Voor mij in mijn achtertuin; nog meer mensen die daar zullen zijn?
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Zaterdag a.s. ga ik naar Stone Rock Festival. Klein festival in Dalfsen (nabij Zwolle) en het wordt gehouden naast het station. Ideaal dus om te bereiken. Het festival is rock georiënteerd. Optredens zijn er o.a. van Bombay, It it Anita, the Deaf, Dewolff, Paceshifters en John Coffey!! Er is ook nog een dans tent, mocht je het rocken zat zijn ;)

Wellicht leuk voor anderen hier? Kaartje kost € 17,50.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Valkhoffestival Nijmegen heeft dit jaar ook weer mooi programma: onder andere Dollkraut, Klangstof, Protomartyr, Guts, Oddisee, Formation, Black Bottle Riot. Klein doch fijn. Zeven dagen lang iedere avond leuke bands.

Voor mij in mijn achtertuin; nog meer mensen die daar zullen zijn?

Zal er ook wel te vinden zijn, weet alleen nog niet welke dag(en). Maar die zaterdag vind ik ook wel interessant met together PANGEA en John Coffey.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Waarschijnlijk zaterdag ook, maandag en dinsdag zeker voor mij. En hopelijk woensdag even naar Formation.
Als ik het geregeld krijg althans.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Iemand hier die naar de Nederlandse editie van Burning Man gaat?
Ik ga zelf niet, maar ben wel benieuwd naar ervaringen/reviews.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
http://burningman.nl/where-the-sheep-sleep/

29 tot en met 31 juli.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Jambinai gisteren nog gezien op Valkhof festival en dat was een heel toffe show! Blij dat ik geweest ben. Die Koreanen maken toch wel erg mooie postrock. Al merk ik thuis vaak dat ik veel postrock wat hetzelfde vind klinken, kwamen zij toch met heel afwisselende muziek en bijzondere instrumenten ook. Top.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Retropop 2017. Doe maar, Roger Hodgson, Danny Vera, Pe & Rinus, Lucas Hamming & Indian Askin + nog meer. 49,50 euro.
Eindelijk een festival waar ik mijn vriendin mee kan meenemen terwijl er ook al wat leuks voor mij bijstaat. Roger Hodgson en Indian Askin zijn echt leuk, en voor haar ga ik wel even kijken bij Doe Maar ;). Aanstaande zaterdag kaarten kopen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Due to unforseen lack of funds we have decided to put the festival on hold and return in 2018. We are not able to bring you the level that you’ve come to expect of us in the last three years.
As organizers and big fans of the scene, we’re very sad to share this news with you, but we’ll start working on a big return in 2018 right away. In the meantime, we’ll put on some great Eindhoven Psych Lab Presents shows, starting with Moon Duo on April 5.
Stay psyched!
Team Eindhoven Psych Lab

Geen Eindhoven Psych Lab komend jaar, zonde.
Dan maar hopen dat ze wat leuke psych namen op BKS zetten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Wolfmother en Kenny B zijn de eerste namen voor de Zwarte Cross 2017.

http://www.nu.nl/muziek/4373033/wolfmother-en-kenny-b-eerste-namen-zwarte-cross.html

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hele mooie (headliner?) voor dn Zwarte Cross. Weten toch altijd weer wat namen te boeken die perfect bij het festival passen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Eerste namen voor NakedSong Festival: Danny Vera & String Quartet + Young Gun Silver Fox + Ryley Walker
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
http://www.dekmantelfestival.com/timetable/

Dekmantel dropt in een keer bijna de volledige line-up + timetable. Veel gevis uit dezeflde vijver als andere jaren, maar aangezien ze ieder jaar de bovenlaag weten binnen te halen valt ze dat op zich niet kwalijk te nemen. Toch zitten er wel weer de nodige onverwachte boekingen en interessante live-acts tussen. Ik ben benieuwd wat het nachtprogramma en de boiler room nog gaan brengen. Toch maar weer in overweging nemen in ieder geval, zeker overdag.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heeey Kos, hahaha.

Boven alles echt zwaar vet dat ze het blokkenschema nu al droppen.
Inderdaad weer van hetzelfde niveau als de afgelopen jaren.

En helaas weer geen Jon Hopkins zien dit jaar... hopen op nieuw werk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken